TORNAR

Una estudiant denuncia l’expulsió "per portar hijab" en un centre mèdic privat a Igualada

La UdL afirma que estudiarà amb deteniment si es rescindeix el conveni de col·laboració amb l’empresa on la jove feia pràctiques

societat
Divendres, 17 gener 2020. 20:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Una jove de 23 anys, de confessió musulmana, ha explicat en una publicació a la xarxa que va rebre "pressions per no portar el mocador durant les pràctiques". Segons aquesta persona es "portarà el cas als jutjats" i addueix que "no em van parlar de cap normativa".

Imatge extreta de les xarxes socials de la denunciantUna veïna de Binèfar, Aragó, que feia pràctiques d'infermeria en un centre privat d'Igualada ha denunciat a través de les xarxes que "els responsables de l'empresa m'obligaven a treure'm el hijab", el mocador, i que davant la seva negativa a fer-ho, "m'han expulsat". Les pràctiques les feia a través de la Universitat de Lleida (UdL). La universitat fa costat a la jove. Segons fonts de la UdL "la setmana vinent ens reunirem per valorar si rescindim el conveni de pràctiques amb el centre" mèdic. Afirmen que "en els nostres estatuts ens posicionem contra qualsevol tipus de discriminació". Apunten que "en tot cas, l'empresa tenia al seu reglament intern (la prohibició del hijab). Per la nostra part tenim clar que no dificulta el desenvolupament de la feina. No volem que ningú passi més per aquesta situació". En breu, es reuniran també amb el centre mèdic.

La denunciant té 23 anys i fa quart curs d'infermeria. Va donar a conèixer el seu cas a les xarxes socials: "em van dir que m'expulsaven en un passadís per on estava passant tothom, pacients, familiars i professionals" i que aquesta expulsió no tenia a veure amb el seu desenvolupament a les pràctiques: "la infermera està molt contenta amb tu i no hi ha cap queixa, però tens dues opcions. O et treus el mocador, o aquí no segueixes".

Segons ha publicat aquesta estudiant "em van dir que totes les musulmanes que treballen al centre es treuen el mocador perquè segueixen la normativa interna i que jo també ho hauria de fer". Afegeix que "quan em van expulsar em van dir que els estudiants de quart ens hem de cenyir a un contracte com a treballadors". L'afectada va demanar la normativa.

Apunta que la UdL li ha fet costat i "m'ha derivat a un altre centre on sí que m'accepten amb hijab. He denunciat també aquest centre i espero guanyar la causa. He posat en coneixement el cas de la vicerectora de la UdL que ha dit que prendrà mesures". Els consells d'estudiants de la UdL també estan debatent el tema i proposaran que no se signin convenis amb centres que tinguin aquestes normatives. 


14 Comentaris

J

Jo

Igualada

24 de gener 2020.09:58h

Respondre

Doncs jo ho sento, però a mi no m’agrada que m’atenguin noies que porten el hijab i crec que si volem respecte cap a tothom, jo i altres persones que senten el mateix que jo, també mereixem... Llegir més respecte.

Crec que aquesta noia pot decidir anar com ella vulgui, igual com el centre pot decidir quina vestimenta vol que portin els seus treballadors, igual com quan en una empresa porten uniforme. És tant simple com que únicament empresa i treballador s’han d’entendre i sinó, per això hi ha més empreses i més treballadors perquè ambdós trobin un lloc o persona més adient per ells.

Per descomptat que penso que l’empresa li havia de dir amb respecte i en un entorn adient, però no crec que cap dels dos hagin d’acceptar allò que no volen. Aquesta noia pot trobar un lloc en el que ella pugui anar com vulgui, i els sembli bé i aquest centre pot trobar una persona amb el perfil que ells volen, és molt simple.

Jo entenc perfectament que hi hagi persones que practiquin el culte musulmà i no hi tinc res a dir. Únicament demano el mateix respecte per tots, que ningú imposi a ningú allò que a l’altre no li agrada.

j

josep

igualada

22 de gener 2020.18:01h

Respondre

Mira Marcel. Tot això que dius és super progre super guai i politicament correctissim.
Et convido a donar un volt per Europa (Quan nosaltres hi anem ells ja en tornen)
No tinc la clau màgica de... Llegir més quines han de ser les polítiques més encertades, però les que tu comentes han donat el resultat de que la ultra dreta cavalca desbocada per tot Europa.

S

Sílvia

Igualada

21 de gener 2020.18:39h

Respondre

A mi m’agradaria saber quin CENTRE és, perquè molta gent els hi faríem ”boicot TOTAL”.
Inadmisible!

M

Martí R.

Igualada

19 de gener 2020.20:24h

Respondre

Una vergonya que no pogués sentir-se lliure de vestir i dur el que li venia de gust. Un acte racista que hauria de ser més extensament moralment prohibit.
A l’hospital d’Igualada em van... Llegir més atendre amb una creu cristiana a l’escriptori, com ateu, hauria d’estar prohibit també?

i

igualadina

18 de gener 2020.07:45h

Respondre

Si jo vaig al seu país a estudiar, podré fer pràctiques en pantalonet curt i samarreta de tirants? Oi que hauria de respectar els seus criteris/costums? Perquè ella no pot respectar els nostres?... Llegir més Si no li agraden els costums europeus, que se’n vagi a estudiar a un país musulmà on no tindrà cap problema en portar el mocador. Ja està bé! Es volen integrar o ens volen imposar els seus costums?

M

MARCEL ALEMANY MUNNÉ

Igualada

20 de gener 2020.16:38h

Ella no ha dit pas que no li agradin o que no respecti el que tu anomenes costums europeus... Ella no vol imposar cap costum... ella només vol portar el mocador al cap tal i com porten les dones de... Llegir més religió musulmana i això crec que no ha de molestar a ningú sempre i quan ho hagi triat ella de forma lliure i sense coacció...De fet, jo, com a ateu que sóc, m’haig de molestar si vaig a un centre mèdic i m’atén un noi o noia amb una creu penjada al coll? Els teus comentaris són directament xenòfobs!!! Fruits de la ignorància....

Ah! I per cert, el fet que el seu (o dels pares) país d’origen sigui intransigent justifica que el teu també ho sigui?

j

josep

igualada

18 de gener 2020.05:35h

Respondre

la propera quina serà, parar a les 12 per resar una mica mirant la Meca? no poder menjar carn de porc a 1 km d’ells?? no ens passem tampoc, en aquest centre mèdic tampoc es deuen poder portar... Llegir més piercings ni els cabells de color blau?? doncs ja està.....

L

Lu

Igualada

20 de gener 2020.16:26h

De fet, a Lleida, fa uns messos 200 treballadors musulmans van començar a exigir justament el que comentes tú. Paros per ressar... l’empressari els va despedir a tots! (Disculpa les faltes al... Llegir més escriure, estic aprenent!) Salud!

M

MARCEL ALEMANY MUNNÉ

Igualada

20 de gener 2020.16:45h

Josep, la propera serà foragitar el racisme, la xenofòbia i la intolerància dels carrers de la nostra ciutat! Ah! I tinc la solució a tots els teus mals...a Múrcia et farien fill honorífic de... Llegir més la ciutat!!!

A

Antoni

Igualada

21 de gener 2020.17:35h

Marcel, faries bé de contestar a les preguntes que et fan, i no dir a tothom que és un xenòfob. Estic d’acord que s’ha de combatre la xenofòbia, però amb arguments. Amb gent que ho fan com... Llegir més tu, aquesta gent camparan al llarg i ample. Vinga va, que tu pots!

M

MARCEL ALEMANY MUNNÉ

Igualada

21 de gener 2020.23:36h

Antoni, per estar d’acord en combatre la xenofòbia...deunidó amb el vocabulari que utilitzes quan et refereixes a la persones que practiquen el culte musulmà com a ”aquesta gent”. Tu mateix... Llegir més et retrates. Ara només et falta dir... ”no, si jo no sóc xenòfob, si fins hi tot tinc un amic d’origen marroquí, però....”

A

Antoni

Igualada

22 de gener 2020.17:09h

Marcel, quan deia aquesta gent, em referia als xenòfobs, no a qui practica el culte musulmà. Hem d’anar a la base. Primer una bona comprensió lectora, que segurament et farà canviar la... Llegir més perspectiva de la realitat, després reflexió i formar-te una idea de la realitat i després l’expresses amb ordre i sentit. Vinga va! que tu pots! Amb calma i tranquil.litat

M

MARCEL ALEMANY MUNNÉ

Igualada

22 de gener 2020.19:13h

Antoni, tens raó, no havia llegit correctament el teu missatge. Et demano disculpes.
Per altra banda, estaràs d’acord, en que el que ha fet aquest centre mèdic no és correcte i que... Llegir més aquest tipus d’actuacions s’han de combatre, perquè l’únic que generen són més odi i recels, no? Tu t’imagines com es deuria sentir aquesta noia? Una noia, que si té vocació d’infermera molt probablement en un futur, quan pugui treballar en un hospital, ajudi a curar persones sense tenir en compte la seva raça, origen, religió o creences polítiques? Una abraçada.

A

Antoni

Igualada

24 de gener 2020.11:56h

Em sembla que cal contextualitzar el tema.Aquí per part del centre, l’únic que hi hagut són una normativa de tipus estètic. No se l’ha vetat per ser de religió musulmana. Se li ha dit, que... Llegir més aquest símbol del vel, no l’accepten. Però no és un atac contra la religió musulmana. Si vol portar un penjoll, o quelcom que l’identifiqui com a creient en aquesta religió, no se li dirà res, perquè el penjoll no suposarà un trencament amb el criteri estètic del centre. Per tant, és un criteri estètic que en aquest cas ha topat amb una explicació/origen religiós.
La religió a la nostra societat, cada vegada és una cosa més de l’esfera privada. El que no entenc és que moltes vegades qui es queixa més en casos com aquest, són la gent que la religió ja ni està en la seva esfera privada. Crec que portar identificacions religioses a la vida pública, va contra la laicitat d’una societat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.