TORNAR

Els excrements canins a la via pública i portar gossos deslligats són motiu de sanció a Igualada

L’Ajuntament duu a terme una campanya de sensibilització adreçada als pocs propietaris de gossos que no respecten l’ordenança municipal

societat
Dimecres, 26 octubre 2011. 16:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Ajuntament d’Igualada ha imposat sis sancions des del mes de setembre a propietaris de gossos que no respecten l’Ordenança sobre la Tinença d’Animals Domèstics. Aquesta normativa fixa, entre altres, l’obligació de censar els animals, vacunar-los, alimentar-los apropiadament i tenir cura de la seva higiene i la seva salut, alhora que prohibeix maltractar-los, abandonar-los, exhibir-los com a reclam o desatendre’ls, per exemple.

En el Títol II d’aquesta ordenança, concretament al seu Article 16, s’hi especifica que 'a les vies públiques els gossos aniran proveïts de corretja o cadena i collar i hauran de circular amb morrió tots aquells gossos, la perillositat dels quals sigui raonablement previsible, d’acord amb la seva naturalesa i les seves característiques'.

A l’Article 19 s’estableix, a més, que 'queda prohibit deixar les deposicions fecals dels animals a les vies públiques i, en general, a qualsevol lloc i establiment públic. Els propietaris dels animals són responsables de l’eliminació correcta d’aquestes deposicions'.

Deixar les defecacions a la via pública està considerat com a falta greu i implica una sanció de fins a 1.500€. Portar els gossos deslligats suposa una infracció molt greu i podria suposar una sanció de fins a 3.000€ segons l’ordenança. Segons ha explicat aquest dimecres la regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, Imma Soteras, l’Ajuntament “pretén conscienciar i sensibilitzar els irresponsables, en cap cas castigar. Evidentment no s’imposarà la sanció màxima i les multes en aquests casos seran d’uns 75€ per la infracció greu i d’uns 100€ per les molts greus”. Amb aquesta campanya “l’Ajuntament busca fer pedagogia, en cap cas es criminalitza les persones que tenen animals, però sí volem ser implacables amb els incívics” ha afegit.

Segons ha explicat, el consistori està posant atenció des del primer dia en el compliment de les ordenances i, sobretot, “en el respecte a la convivència i les normes de civisme'. Segons Soteras 'l’Ajuntament està fent un gran esforç per a millorar la neteja de la via pública i no podem permetre que uns pocs propietaris de gossos embrutin i perjudiquin la resta de la ciutadania'. Pel que fa als gossos deslligats, la regidora ha explicat que 'aquest punt de l’ordenança respon a un aspecte bàsic de la convivència a la ciutat com és la seguretat i el respecte als altres'. L’any 2007 es van imposar tres sancions per aquests conceptes, el 2008 una, el 2010 i 2011 cap i aquest any sis.


20 Comentaris

T

Toni

Igualada Plaça Castells

1 de març 2012.13:37h

Respondre

I el tema dels coloms,qui ha de netajar les voreres plenes de me... a la plaça Castells
Em consta que la policia a parlat amb la Sra. Rosa , que es la principal alimentadora dels coloms en aquesta... Llegir més zona, pero res de res ella segueix i segueix donan els-hi menjar cada dia, i la plaça i voreres i vorera de la rambla fant pena.
Perque no se la senciona?
Qui ho ha de netejar?

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

29 d'octubre 2011.10:13h

Respondre

Martona,
Tens raó això agafa un caire personal que no convé a ningú. Així doncs perdona si et puc haver ofès, no es la meva intenció.
Però per precisar, el caire personal l’ha agafat... Llegir més perquè en un moment precís alguns propietaris de gossos ens hem pres com a personal les dubtes sobre la veracitat de les nostres paraules que i que pensessis (penséssiu) que ens haurien de posar més imposts als propietaris dels gossos i això toca en lo personal, per tant he contestat en la mateixa línia.
Però la teva reflexió final em fa veure que no volies precisament ofendre, per tant de nou les meves disculpes.
Concloc que tots estem d’acord que el incivisme molesta i molt, siguin les deposicions de gossos, els papers per terra, els envasos llençats a qualsevol lloc, les pipes i tota classe de comportament que no tingui en compte el respecte degut als demés. Per tant potser hauríem de demanar que es penalitzes, tota actitud incívica de la mateixa manera que es vol fer amb als propietaris incívics de gossos, evidentment amb el pal i la pastanaga, fent didàctica i després castigant als reticents.
Axis pot ser i dic pot ser, perquè es molt difícil eradicar els mals hàbits, tindríem una ciutat orgull dels seus ciutadans en l’aspecte de civisme i ens estalviaríem molts diners, de tots, en arreglar allò que alguns embruten o espatllen.
La discussió és sana, si es basa en les pròpies idees i la reflexió i el respecte sobre les dels altres. Vaja, sense política o demagògia per entre mig.
Que tingueu tots, un bon cap de setmana.

M

Mart ona

28 d'octubre 2011.15:27h

Respondre

Crec que això està agafant un caire que no convé i menys si s’entra en terrenys personals.
Evidentment no parlo per tothom en els meus comentaris, tant de bo tothom fos com els que estem opinant... Llegir més aqui, i reculli les caquetes; només denuncio que hi ha carrers que estàn realment bruts i que alguna cosa s’hauria de fer.

Bé, per la meva part dono aquesta polèmica per tancada, desitjant que els carrers estiguin nets i que no haguem de pagar (a través de neteja per part d’ajuntament) tots ,per l’incivisme d’alguns.

E

Elisa

Igualada

28 d'octubre 2011.11:33h

Respondre

Mireu, estic llegin els comentaris i cada cop m’estic enfadant més.
Penseu el que vulgueu. Jo tinc gos i em considero una persona molt cívica, molt més que d’altres que tenen o no tenen gos.... Llegir més Tan em fa si posen sancions, doncs dificilment n’hauré de pagar cap jo. Encara que per alguns sigui difícil de creure, jo recullo les deposicions.

El dia que Igualada sigui NETA, ho serà gràcies al CIVISME DE TOTS

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

28 d'octubre 2011.00:26h

Respondre

Martona,
Tu pots parlar per tu però no pels demés, jo fa anys que compro bosses a la Bolsera igualadina de plàstic transparent n’hi van 500 i són bastant petites, sempre en porto a sobre. He... Llegir més tingut dos gossos i no m’haig d’excusar davant de tu ni de ningú, procuro ser tot el cívic que es pot ser.
El que no tolero es que la gent parli per parlar dubtant de la veracitat de la paraula dels demés, sense cap proba fefaent. Que vols dir? Que la paraula teva i dels que opinen com tu, val mes que la dels altres?
Si t’has llegit el meu post anterior al que comentes, que crec que no, jo ja el 2009 donava idees per solucionar el problema, per tant abans de parlar i de dubtar dels demés informat una mica.
Jo també he xafat les caquetes que dius tu, però només de tant en tant, evidentment no cada dia i també passejo amb els meus nets vigilo i procuro que no les aixafin (és qüestió d’estar una mica atent) i veritablement em molesten, com al que més. Però no cal exagerar per donar èmfasi a les paraules, perquè aleshores ets menys creïble.
D’altra banda em deixeu estorat. Estic acostumat a viatjar a l’estranger i sobre els animals domèstics tenen millor opinió i els tracten millor als països del Nord, deu ser que ells tenen més civisme i són més tolerants que alguns d’ací. a França i altres paisos Nòrdics pots trobar hotels que admeten gossos molt fàcilment, cosa que no succeeix ací, és més la norma que l’excepció (ells s’ho perden).
La gent del Nord d’Àfrica no en tenen quasi gens de respecte pels animals domèstics i pel que veig tu i altres d’ací, esteu més prop d’ells, que dels nostres veïns del Nord i de educació, tolerancia i civisme entre els uns i els altres em sembla que no hi ha color, o si?
Per cert, els nens petits també han de ser educats a ser cívics i jo els meus nets procuro que no es pixin ni al parc ni a la piscina, sinó al lavabo, també els hi ensenyo a no embrutar. Els teus nens tu sabràs.
Finalment això de més impostos pels que tenen animals domèstics em sembla una gran bajanada, donem de menjar a molta gent, tendes d’animals, perruqueria, veterinari, etc. Que vols que portem tots els gossos a la gossera, per no pagar impostos. Els ajudaràs a mantenir tu? I també donaràs de menjar a tota la gent que ara viu de nosaltres?
Apa vinga que ja està be, de a veure qui la diu més grossa!
A tota persona que tingui una mica de sentit cívic i seny, li molesten les deposicions dels gossos i possiblement més als que en tenim, pel fet que sense tenir en compte res més, ens posen tots al mateix sac i jo t’asseguro que com totes les coses hi ha gent d’un tipus i d’un altre. O tu no ho creus així?
Que tinguis un bona nit.

m

mart ona

27 d'octubre 2011.23:03h

Respondre

Pep itu i Miquel, totalment d’acord amb vosaltres!! Ara resulta que tots anirem de puritans dient que recolliu les caquetes dels gossos i tot això. Va, home va!
I jo també estic farta de netejar... Llegir més sabates dels nens, i sr. torras, li asseguro que no és problema d’oculista ni de mala sort. Passeji’s només un momentet per l’avinguda Barcelona, a prop del carrer òdena i farà una competició de salt d’obstacles. No considero per a res que Pepitu estigui fent un comentari graciós. És la pura realitat senyors!!! I només faltaria possar-nos amb la canalla, pobrets, tots hem estat petits. Sense més comentaris al respecte. Ah, si , per cert, aprobo la teva opinió Miquel, perquè no incrementem els impostos a qui tingui animals domèstics?

m

miquel

igualada

27 d'octubre 2011.21:07h

Respondre

Bé,anem millorant.....proposo que els propietaris dels gossos paguin més impostos i així l´ajuntament ingressarà més diners.
Resulta que ara tothom diu que recull les deposicions del... Llegir més gosset......no me creo nada, tan sols el 10% ho fa.

P

Pep Itu

Igualada City

27 d'octubre 2011.15:35h

Respondre

No he volgut ferir sensibilitats. Però continuo pensant que les molèsties que ocasionen els gossos (alguns) és conseqüència del civisme dels seus ”amos”, i que si aquests no respecten unes... Llegir més normes per garantir una mínima convivència siguin degudament multats.

Per altra banda, trobo desafortunat assimilar les molèsties dels gossos a les molèsties que puguin ocasionar la canalla particular. Un altra tema és l’incivisme d’alguns incívits però per això hi han unes altres regles.

En tots dos casos cal aplicar rigurosament la llei.

Per cert, sempre he pensat que hi han gossos que s’assemblen als seus ”amos”, o millor dit que hi han ”amos” que s’assemblen als seus gossos.

A

Albert

Igualada

27 d'octubre 2011.10:35h

Respondre

Estic d’acord amb en Ramón pel que fa a la recollida de les merdes dels animals. Jo tinc un parell de gossos i sempre marxo amb la bossa i a més a més intento que ho facin tot al pipican. Allí... Llegir més recullo la merda i au tots tranquils. Pepitu, a mi m’emprenya despertar-me el diumenge i tot passejant pel carrer st magí trobar-me la merda de tota una nit de gresca d’uns animals que precissament no son gossos.
M’emprenya trobar a la matinada gent pixan als portals o fent-hi altres coses. Però clar aquests no seran perseguits.
Vivim al sud d’europa, allà on es prohibeix tot pels animals però no per a les persones.
A l’europa centrada i amb dos dits de front els animals poden anar al tren sense anar entre reixes, pots passejar i tobar bosses de recollida d’excrements, etc.
Potser seria millor mirar-nos i veure si nosaltres realment com a persones no embrutem.

Pd: a mi cada dissabte a les 8 del mati passa la brigada de neteja pel meu carrer fent més intemperi que els meus animals.

m

maria

Igual.

27 d'octubre 2011.10:27h

Respondre

Els animals no tenen la culpa de tenir uns amos incívics. Si poguessin parlar segur que demanarien per anar al wc., per tant crec just sancionar a totes aquelles persones que es salten... Llegir més l’Ordenança sobre la Tinença d’animals domèstics. I, parlant d’una altra cosa,també caldria multar a tots aquells que van en bicicletes i alguna moto, per carrers en direcció contrària. Em consta que al Pla de la Massa tot sovint tenen algun que altre ensurt...Caldria vigilar aquest assumpte més d’aprop.

L

LLuis

igualada

27 d'octubre 2011.10:00h

Respondre

Molt bé per la norma, pero la gent que es pixa els caps de setmana al carrer despres de sortir de festa, aquests no reben cap sansió, segur, molt segur! quina difencia hi ha?

R

Ramon Muntané

Igualada

27 d'octubre 2011.09:08h

Respondre

Com a propietari de gos que soc, celebro moltísim que d’una vegada per totes l’Ajuntament prengui consciencia del problema i mesures serioses de càstig pels que no compleixen les mínimes... Llegir més obligacions d’higiene.

A casa, sigui qui sigui el que treu el gos, sempre porta la bosseta per recollir les seves defecacions. Mai, però mai, tant a la ciutat com en qualsevol camí transitat del camp o muntanya, hem deixat “la caqueta” al mig del pas.

Oi que a casa no ho faríem, doncs perquè si a fora ?.
Es que els que no recullen la merda dels seus animal, els agrada xafar-la o trobar-la davant del seu portal ?. Es que gaudeixen del panorama de passar per voreres completament fetes fàstic?.

En varies ocasions, m’he increpat amb algú/una desaprensiu/iva que “passa” de recollir les caquetes… “Ja pago perquè les recullin..”, “A mi no hem molesta..”, “No hem toqueu els coll…” son les indignants respostes d’aquests personatges.

M’emprenya molt, perquè per la insensibilitat d’uns pocs, paguem la majora.

J

Jordi

Igualada

27 d'octubre 2011.09:03h

Respondre

Em sembla que la millor resposta a la gossofobia del Pep Itu, es dir-li que son les persones,o sigui els propietaris els darrers culpables de les accions i educació dels gossos.Les merdes pels... Llegir més carrers ja sabem que les fa, però també qui les hi deixa. Les pudors igualment per deixar pixar i defecar per tot arreu. Es tracta d’un tema cultural, em sembla que hi ha païssos més del nort que tenen igualment gossos, i aquests o no son gossos convencionals (potser són mecànics i estem parlant del futur) o la veritat es que son més educats ells i sobretot els amos.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

27 d'octubre 2011.09:03h

Respondre

Pepitu,

Amb tots els respectes, els animals domèstics o domesticats, existeixen com a mascotes o animals de companyia des que el temps es temps. És evident que ocasionen certes molèsties, que... Llegir més almenys jo que sóc propietari d’un, intento minimitzar al màxim. Però el que no es pot fer, és intentar ser més papista que el papa.

Parlant seriosament com tu dius, trobo de molt mal gust gran part del teu escrit, més ben dit em molesta.

O sigui que els gossos borden de bon matí i clar això pot ser un motiu per prohibir-los.
Be! Doncs perquè no prohibir els cotxes que fan soroll tot el dia o les motocicletes, o els avions o qualsevol tipus de màquina que faci soroll o els crits al camp de futbol o els coets, o qualsevol manifestació per la ciutat o els que porten la radio a tot volum o els veïns que fan obres o els que porten musica al telèfon o al cotxe i ens en fan a tots partícips o perquè no, als que enraonen en llocs públics mes alt del compte o els veïns que posen alta la televisió o etc......

Això de les sabates, no et dic que no pugui passar (a mi m’ha passat i m’emprenya molt, més se’n propietari d’un), però si s’actua adequadament es pot reduir al mínim el risc tan per part de qui ho provoca, com per part de qui ho sofreix i perdona però el teu “estic fart de netejar sabates” pot ser es un problema de mala sort o de l’oculista. Per aquesta mateixa regla de tres podríem prohibir el fang que produeix la pluja, perquè també embruta les sabates dels nens i unes quantes altres coses, com xiclets, caramels, escopinades, etc..

En quant a pudors, podríem prohibir qualsevol mala olor. El mateix que t’he dit amb els vehicles, que endemés de mala olor, embruten, contaminen i fan soroll. O la brossa o la nevera de casa, que també fa soroll i té efecte hivernacle, etc..

O el nen o nens petits del veí que quan juguen fan xivarri o quan ploren o quan fan una marranada, o es pixen al parc o a la piscina, o la gent que tira papers a terra o pipes o qui embruta per embrutar.

Que! Ho prohibim tot per llei?

Saps! Hi ha quelcom que se’n diu tolerància o més precisament nivells de tolerància, que no depenen dels teus gustos, ni dels “capritxos” de ningú. També hi ha normes de convivència i de civisme i em sembla que hem de moure’ns dintre d’aquests paràmetres i primer s’ha d’educar fent didàctica i després com que alguns només entenen les coses quan se’ls toca la butxaca doncs això, a tocar la butxaca.

Perquè suposo que pots entendre perfectament que això del prohibir per prohibir portat a un extrem, podria fer que algú que tingués el suficient poder et podria prohibir a tu, per llei, pel sol fet de no suportar-te.

Si el teu comentari era només per fer una gracieta, doncs tel podies estalviar, sinó és així el meu comentari és plenament vigent.

La resta sobre el tema del post, ja l’he comentada abans.

Que tinguis un bon dia.
Josep M. Torras Payerol

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

27 d'octubre 2011.07:42h

Respondre

Ja era hora! Ara si fos possible s’hauria de crear un parc aconsellats pels amics del gos, on es podes anar i deixar solt al gos (evidentment amb l’obligació de recollir les deposicions) i que... Llegir més aquest pogués fer exercici i així ens evitaríem molts problemes en altres parcs públics. Ja se que no hi ha diners per quasi res, per tant d’imaginació s’imposa per trobar solucions. També s’hauria de pensar en multar a altres embrutidors humans. Perquè no es més net qui més neteja sinó qui menys embruta.
Jo el 2009 opinava així, sobre la problemàtica dels gossos:
http://aqualata.wordpress.com/2009/05/17/pel-sr-calbo-i-els-seus-tocs-d%E2%80%99atencio-a-l%E2%80%99ajuntament/

P

Pep Itu

Igualada City

26 d'octubre 2011.22:39h

Respondre

Digueu-me poc amant dels animals, però potser me’ls estimo més en el seu habitat natural, que no és precisament la ciutat i els seus carrers. Les molèsties que ocasionen als no propietaris de... Llegir més gossos son moltes: borden de bon matí, estic fart de netejar sabates meves i de la canalla (no hi ha res que em faci més fastic!!!), les males olors, etc... Resumint, no suporto els gossos i encara diria més, si pogués els prohibiria per llei (algú més anima a promoure una ILP anti-gossos?)... Ara parlant seriosament, trobo molt encertat totes les mesures activades per reconduir una situació especilment desgradable per la majoria de veins que no tenim perquè suportat els ”capritxos” dels altres... us sona la llei anti-tabac..., doncs això una mica més de respecte per la convivència, si us plau! Gràcies!

m

miquel

26 d'octubre 2011.18:59h

Respondre

DONCS QUE PASSIN PEL CARRER ORIENT QUE HAS D’ANAR ESQUIVANT ’’’EXCREMENTS’’’ DE GOS!

T

Toni

IGD

26 d'octubre 2011.17:44h

Respondre

Jo voldria saber quan es sancionarà la Gran Cagada del POUM , WTC i parkings i quan tornaràn els responsables, els diners malverssats a la caixa del Ajuntament.

E

ELISA

IGUALADA

26 d'octubre 2011.17:24h

Respondre

Trobo molt correcte que es sancioni a qui no reculli les deposicions. Tinc una gossa i per culpa d’uns quants incívics, passem per ”porcs” tots.
Comentari sobre porta’ls lligats. El petits... Llegir més també, suposo, doncs fins ara, la gent mai ha dit res perquè un gos petit vagi deslligat i en canvi als grossos la gent et crida l’atenció.
Pels carrers ho trobo bé, però tenint en compte la necessitat de fer exercici que tenen, hauríem de tenir un lloc on poder deixar que corrin i juguin. Ho necessiten com el menjar o qualsevol altre necessitat. A l’estiu el porto al camp a correr, però ara ja es fa fosc molt aviat i nomès el puc portar per la ciutat.

A

Albert

igualada

26 d'octubre 2011.17:08h

Respondre

Certes persones són molt més incíviques que certs gossos. De pixats, escopinades, pipes, xiclets, cigarretes, i altres n’està ple a Igualada i no se’ls hi pot dir res als personatges que ho... Llegir més van deixant tot pel carrer.
En fi....

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.