Aquest diumenge hi tornava a haver un accident al tram anoienc de la C-15, que va provocar de nou retencions en un dels trams amb més densitat de circulació a la comarca. Afortunadament, sense desenllaç mortal, tot i que des que es va inaugurar l'Eix Diagonal, s'ha convertit en un punt negre i la seva reforma no es veu a curt termini. En 11 anys s'han produït 11 víctimes mortals al segment anoienc de la carretera.
Una actuació de rescat a la C-15 FOTO: Bombers
La darrera víctima era una dona de la Garrotxa, el 25 de juny, en un accident mortal a la Pobla de Claramunt. La recta que passa pel municipi és un dels punts amb més sinistralitat d'aquesta carretera en el seu tram a l'Anoia. Des que es va inaugurar l'Eix Diagonal, hi ha hagut només tres anys en els quals no s'ha registrat cap víctima mortal a l'Anoia, el 2014, el 2015 i el 2020 (tot i que el febrer, un home d'Òdena va morir a Mediona). El 2018 van perdre la vida tres persones en un sol accident a Capellades i el 2019 dues persones van morir en un accident.
Segons les dades del Servei Català de Trànsit, des del 2010 hi ha hagut 105 accidents amb algun tipus de víctimes en els 13 quilòmetres de la C-15 que passen per l'Anoia. A més de les 11 morts, hi ha hagut 15 persones amb ferides greus i el total de ferits lleus s'eleva a dos centenars. L'única actuació en aquest interval ha estat quan es va pintar una línia divisòria entre els dos sentits, una actuació paral·lela a la que es va fer a la C-37.
Tot i que es van anunciar projectes com la via 2+1 d'Igualada a Vilafranca i, després, una autovia entre la capital i Capellades, els terminis s'han allargat. Ara mateix, segons el Departament de Polítiques Digitals i Territori, "s'està en fase avançada de la redacció del projecte constructiu". La previsió inicial era que la nova carretera estigués completada pel 2022.
Eduard Ruiz
Igualada
7 de juliol 2021.09:32h
Varies vegades m’he referit en aquest Diari a la C15 (i en alguna que no ha estat publicada, però insisteixo per la gravetat del tema), per diversos motius, entre ells la seva... Llegir més PERILLOSITAT, i avui tornem a lamentar un altre accident, afortunadament sense cap víctima mortal a afegir a les que ens recorda en l’article Francesc Vilaprinyó.
Recordem que l’EIX DIAGONAL, és una previsió del Pla de Carreteres de Catalunya de 1985 (fa més de 35 anys !! de la mateixa època del POUM d’Igualada, anem bé ...)
Actualment del tram que més ens afecta a nosaltres, MANRESA (C-37) - IGUALADA – (C-15) - VILAFRANCA PENEDÉS només està previst el desdoblament (AUTOVIA) IGUALADA – CAPELLADES.
De la resta ni se sap, malgrat la seva PERILLOSITAT ACTUAL (escassament protegida per el color vermell de les ratlles continues en algun tram), la lentitud i desesperació d’alguns trams (quan te trobes un vehicle lent en algun dels nombrosos trams de carril únic) i en definitiva UN FRE A LA MOBILITAT I COMPETITIVITAT (INDUSTRIAL, COMERCIAL, UNIVERSITÀRIA, etc.) entre la Catalunya interior VIC (RIPOLL, OLOT) - C25 / MANRESA (BERGA) el nus central A2 / IGUALADA, - A7 / VILAFRANCA i el litoral i ports del sud de BACELONA VILANOVA G. i TARRAGONA.
FINS QUAN, encara tindrem d’esperar 10, 25, 35 anys ???
Jordi
Igualada
7 de juliol 2021.19:53h
Amen