TORNAR

Fomento condiciona el projecte de reforma de l'autovia a la fi dels peatges de l'AP2 i AP7

L’impacte de l’obra en espais protegits preocupa a ajuntaments del territori

societat
Divendres, 7 febrer 2020. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Diverses poblacions de l'Anoia i el Baix Llobregat han mostrat la seva preocupació pels primers esbossos de l'avantprojecte de reforma, que consideren agressiva. La inversió que preveu el Ministeri de Fomento és de 474 milions d'euros, però no tanquen la porta a fer modificacions de la idea actual.

L'A-2, a l'altura del túnel del BrucLa planificació de la reforma de l'autovia en el tram Igualada-Martorell per adaptar-la a les exigències de la normativa europea com es va anunciar ja fa dos anys segueix endavant. Fonts del Ministeri de Fomento han confirmat a AnoiaDiari que "l'avantprojecte està en fase de redacció i també l'estudi d'impacte ambiental". El tram comprèn 34 quilòmetres i suposaria una inversió rècord: 474 milions d'euros. Ara bé, el Ministeri admet que hi podrien haver canvis. Dependrà de com canviï la mobilitat i els aforaments amb el nou escenari de la fi dels peatges de l'AP2 i l'AP7, el 2021.

La gratuïtat d'aquestes autopistes pot derivar en una reducció del trànsit de vehicles pesants pel tram anoienc de l'autovia i influiria en la magnitud de la seva reforma. El Ministeri indica que "durant la tramitació del procediment d'avaluació ambiental -posterior a l'estudi d'impacte ambiental- i el sotmetiment a informació pública es tindrà en compte (el resultat del canvi), com també el millor encaix territorial possible".

Diversos ajuntaments, a l'expectativa

L'abast de l'avantprojecte de reforma va posar en guàrdia diversos ajuntaments del territori. Per una banda, es considera molt positiu que canviï el traçat en punts negres com Castellolí, escenari de constants accidents, però també hi ha preocupació per les dimensions que tindria la nova autovia i les afectacions que produïria. L'Ajuntament del Bruc i també els municipis veïns de Collbató o Esparreguera recelen de l'impacte ambiental d'una A-2 més ampla (fins a cinc carrils per sentit en algun tram) i la seva repercussió, és a dir, més contaminació i una estructura que podria complicar més que les empreses de transport públic mantinguin les parades als nuclis. Pel que fa a Òdena, on l'Ajuntament mostra també preocupació davant projectes urbanístics que afectin territori verge com Can Morera, l'anunci de la reforma es rep amb prudència, ja que permetria completar el trèbol amb la C-15, amb un nou carril lateral que facilitaria la connexió de l'Espelt amb el nucli d'Òdena. 


2 Comentaris

j

josep

igualada

7 de febrer 2020.10:32h

Respondre

Josep Castelltort Si fesin com els chinos que em 10 dias han fet un hospital, ja no tindries tans problemas per arriba a Barcelona , es que no estem mai contents , si no es fan carreteras protestem y... Llegir més si en volen fer mes amples y mes rapides, tambe es protesta.

josep-castelltort-panades

Josep Castelltort Panadés

Santa Margarida de Montbui

7 de febrer 2020.10:21h

Respondre

Altra vegada problemes per arribar a Barcelona. Això d’haver de donar negoci a les constructores és molt pesat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.