//Plugins sense CDN ?>
El departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació de l'estudi informatiu pel tram d'enllaç entre la Ronda Sud i Igualada. La petició l'havia fet amb insistència el govern igualadí des de 2013 i s'accelerarà amb l'estudi d'alternatives ja fet per la Diputació.
Per fi aquest dimarts es donava el pas definitiu per acabar amb un greuge per als habitants d'Igualada. La Generalitat treia a concurs la licitació de l'estudi informatiu per fer el nou accés entre la C-37, al seu pas per la Ronda Sud, i Igualada. El cost d'aquesta licitació sense IVA és d'uns 56.800 euros. L'estudi analitzarà a fons les diferents alternatives per obrir aquest nou accés a la ciutat i ho farà a partir d'un primer estudi que ja va fer la Diputació de Barcelona l'any 2013. L'anàlisi i la proposta final que se'n derivi contemplarà "criteris tècnics, d'eficiència econòmica, mediambientals i urbanístics, entre d'altres". El segon tinent d'alcalde d'Igualada, Jordi Pont, mostra la seva satisfacció perquè l'administració catalana engegui una obra "que fins ara només estava contemplada en una línia al Pla Director de la Conca".
Aquest enllaç té una importància cabdal per la pacificació a les entrades de la Masia o del polígon d'Igualada, ja que permetrà distreure un gran volum de trànsit que entrarà ara pel sud de la ciutat, a l'altura de l'extrem de llevant de la Ronda del Rec. El pla de mobilitat -en procés d'Igualada- ha d'acabar de perfilar-ho. Es tractaria d'una obra "d'un quilòmetre, aproximadament, un tram relativament petit, però on calen dos viaductes, un d'ells per salvar el riu Anoia".
El cost previst d'aquesta obra és de vuit milions d'euros. L'obra aprofitaria ja la rotonda que hi ha construïda a la Ronda del Rec. La Ronda Sud actualment compta amb una intensitat mitjana diària de 5.300 vehicles i les incorporacions des d'Igualada elevarien aquesta xifra i contribuirien a amortitzar el cost d'una obra que quan es va finalitzar el 2010 havia significat una despesa de 37,2 milions d'euros.