//Plugins sense CDN ?>
El ple igualadí votava el passat dimarts demanar a la Generalitat els detalls de la concessió de la línia Igualada-Barcelona a Monbus, a fi de conèixer els tràmits per si s'ha de rescindir. Des de la Generalitat, la Direcció General de Transports, vinculada a Territori i Sostenibilitat, matisa que hi ha obstacles difícilment salvables per "rescatar" la concessió.
Fins el 2028, els anoiencs que utilitzin la línia Igualada-Barcelona d'autobusos hauran de viatjar amb Hispanoo Igualadina, o el que és el mateix, l'empresa gallega Monbus. La concessió no vencerà fins aquest any i la Generalitat adverteix que "no està previst fer el rescat" i que rescindir la concessió portaria conseqüències com que "no es podria atorgar a ningú". És a dir, que fins el 2028 no hi hauria cap empresa que pogués cobrir aquesta ruta.
Quatre dels grups del ple d'Igualada van votar i fer prosperar una moció -amb el vot en blanc de CiU i el PP- perquè es duguessin a terme una sèrie de mesures de control a Monbus i per conèixer els detalls del contracte entre la Generalitat i l'empresa sobre la línia Igualada-Barcelona. Des de la conselleria de Territori i Sostenibilitat s'apunta que "la millor via per una optimització del servei són els controls i la pressió que ja venim fent sobre la concessionària". La mateixa opinió té el segon tinent d'alcalde d'Igualada, Jordi Pont, que manifesta que "en els darrers cinc anys, amb tres consellers i especialment Ricard Font com a Director General, el servei ha tingut una millora clara, com amb l'Expres". Admet que "la qualitat la posa el servei Expres, que és de la Generalitat, mentre que el que és purament Monbus segueix sent nefast".
Jordi Pont exposa que l'activació dels busos Expres marca un punt d'inflexió i que els darrers anys les queixes han disminuït. Es van implementar davant el risc que "es perdés la confiança en el transport públic" i que des d'aleshores l'ús del corredor "s'ha incrementat un 5%". La solució davant les queixes, segons el govern igualadí, "són que la Generalitat forci al màxim a Monbus; si no, sí que en darrera instància s'hauria de mirar el rescat". El cert, reconeix Pont, "és que l'empresa mai ha fet bé la seva feina" i els símptomes més clars "són la manca d'informació als viatgers i la poca qualitat d'aquesta. Totes les altres empreses tenen mètodes d'informació moderns i funcionen perfectament".
Caiguda de les queixes en quatre anys
Des que el curs 2012-2013 es va posar en marxa l'aplicació #hispanofail els usuaris de les línies de Monbus entre Igualada i Barcelona, a més dels de la línia de l'UAB i la de Vilafranca, han pogut reportar a l'Ajuntament les denúncies sobre el retard dels autobusos i la seva manca de capacitat. Les xifres totals han passat des de les 805 del curs 2012-2013 a les 234 del darrer, amb un descens dràstic amb la implantació dels busos Expres.
Les denúncies per passatgers drets van caure dels 263 avisos el 12-13 a només 16 el darrer curs. Les incidències per manca de places, que es van elevar a 242 el 2013-2014 eren 34 el curs passat. L'Ajuntament constata que "els problemes de capacitat semblen resolts, però manca sobretot millores qualitatives en els vehicles de la flota i en la informació".
És el que passa quan no hi ha competència (o no nhi deixen que nhi hagi) s’està a la voluntat de l’empresa.
El comentari de la Valen (amb tots els respectes) potser és el teu fill qui sap... Llegir més millor com estan les coses i com que és jove, ja li està bé o no s’hi fitxa...no hi veu cap problema, perquè sempre ho ha vist així.
Jo sóc usuaria ocasionalment hi puc dir, que encara que són pocs els viatges amb aquesta empresa...cotxes bruts, vells, incomodes, amb sorolls per tot arreu, amb la temperatura desmarxada, amb retart o simplement canvis a última hora ( i tu anan-te esperant a la parada), gent dreta i/o asseguda allà on poden......m’he trobat amb tot això i més. No crec que sigui jo, un cas especial, oi?
I amb el billet SUPER CAR!!!
Tampoc em crec que les queixes hagin baixat....és la gent, que com aquell noi, ja s’ho ha trobat així i ja li està bé....perqué cansar-se si ningú els fa cas.
L’empresa porta la tàctica de Rajoy, ja se cansaràn? (Com que també són galecs)
Les forçes vives, dels PDEC I DE LO QUE FACI FALTA, ja trucant a ”arrebato”I
Hem de salvar ”al soldadet” Castells.
Tot i que a vegades els bus presente alguna anomalia ,
la senyalització porta a confusions,i l actitud de algun conductor de tertulia am els passatgers no es sempre la millor ,el problema esta en... Llegir més les infraestructures de la estacio de sortida de Igualada i Barcelona indignes per dignitat dels ciutadans i per dignitat dels visitants que no poden entendre el estat deplorable i sense serveis de un Igualada que vol esser coneguda el mont per la qualitat de les seves empreses La foto en portada de La Veu avui es ben explicita de la situació.
Para el responsable de hispano Igualadina que sabemos que leera este artículo y comentarios:
-porque a primera hora de la mañana, con los atascos que hay en la A2 no van todos los buses por la... Llegir més autopista?
- a las 7 por ejemplo hay dos, uno autopista y otro por A2. El que va por la autovía tarda 30 minutos más en llegar. Nadie se da cuenta de ello?
Parece que quieran potenciar el tren, ya que a segun que horarios, y rutas, es más rápido el tren (1h y 30’) que el bus.
Agradeceríamos una respuesta
Aquest és el quart curs que el meu fill estudia a la Universitat de Barcelona i per tant usuari del Bus Exprès de dilluns a divendres. En aquests quatre anys no ha tingut mai cap problema, tret... Llegir més dels normals en un dia de pluja, un accident, retencions... que penso que son inevitables. Potser em perdo alguna cosa, però actualment no entenc tantes queixes.
JUAN CASTILLO
SANTA MARGARIDA DE MONTBUI
22 d'octubre 2016.06:28h
SOLO NOS FALTABA QUE NOS QUITARAN LOS AUTOBUSES A BARCELONA ( A COJER LA GUAGUA) 1,HORA Y 30 MINUTOS A BARCELONA ///// YA SOMOS EL CULO DE CATALUÑA PARA MAS COMFLICTOS /// UN POCO DE ILUMINACION QUE... Llegir més SOMOS MAYORCITOS PARA ESTAR JUGANDO CON LOS TRABAJOS EN EL ANOIA