//Plugins sense CDN ?>
L'administració assegura que "en les pròximes setmanes es tractarà" la resolució contractual de la concessió a la Hispano Igualadina. Cleto Vázquez, el gerent de Monbus, grup que gestiona l'empresa a Catalunya, afirmava fa pocs dies a Anoiadiari que "es justificaran totes les demandes de l'administració".
La Comissió Jurídica Assessora tractarà en breu rescissió del contracte de la Hispano Igualadina en la línia que uneix Igualada i Barcelona. Un any després que Ricard Font, Secretari General d'Infraestructures, anunciés que s'activaria el procés de rescissió del contracte "pels reiterats incompliments", fonts de la Generalitat, consultades per Anoiadiari, afirmen que "l'expedient és en estudi". Abans de final d'any, aquesta comissió ha de fer un darrer dictamen sobre "la resolució contractual de l'expedient" a l'empresa del grup Monbus.
L'administració catalana assegura que hi ha hagut "una millora evident del servei i reducció de queixes i reclamacions". Aquesta esmentada "millora" ve després d'un estiu en el que, malgrat que ja estava anunciada la rescissió del contracte, es van produir diverses incidències en el servei, especialment el passat mes d'agost. La Generalitat assegura que "es té en compte les darreres incidències de l'estiu" que van obligar a reunions d'urgència a meitat de mes sobre l'estat de la flota, que ja havia estat un dels punts calents de l'auditoria.
La decisió de posar punt i final al contracte data del mes de novembre de fa un any i en aquell moment els responsables de l'administració afirmaven que "hem intentat revertir el servei de moltes maneres". L'auditoria que es va obrir la primavera de 2017 i que es va tancar el novembre era "la darrera oportunitat per a l'empresa" s'havia afirmat.
Ara, en l'entrevista publicada per Anoiadiari a Cleto Vázquez, gerent de la firma, aquest assegura que "hi ha hagut millores" i que "s'han contestat i justificat totes les demandes" de manera que "s'han fet les al·legacions i se seguirà comptant amb un transport de qualitat". En aquest sentit, la Generalitat addueix la reducció de queixes i "la viabilitat jurídica d'obrir aquest expedient en aquest nou context". Font havia parlat fa un any de l'existència de 16 casos de faltes greus, que superaven amplament el llindar de set, que eren els necessaris per encetar la rescissió.
Les queixes, registrades en l'aplicació #Hispanofail, s'han reduït en mig miler aquests primers deu mesos d'any respecte a les xifres del 2017 en el mateix període. De tota manera, es tracta de dades parcials, que responen al report que fan els usuaris a través del seu mòbil en la majoria de casos.