TORNAR

La Generalitat anuncia una auditoria a l'Hispano i marca un ultimàtum per a fer millores

societat
Dissabte, 25 març 2017. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El secretari general d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, va endurir el discurs sobre el servei del corredor Igualada-Barcelona que gestiona l'Hispano Igualadina. Anuncia una auditoria externa que es conclourà el proper estiu sobre les repetides deficiències del servei. I deixa entreveure que es podria anar més enllà de les sancions.

Alcaldes, regidors i tècnics de les diferents viles per on passa el corredor Igualada-Barcelona de l'Hispano Igualadina van reunir-se aquest divendres al migdia a l'Ajuntament de la capital de l'Anoia. A més de la presència de l'alcalde igualadí Marc Castells, que presidia la trobada, hi va assistir Ricard Font, secretari general d'Infraestructures de la Generalitat, i Pere Pedrosa, director general de Transports. Després de la reunió, Font compareixia davant els mitjans per avançar que els propers mesos es contractarà una consultoria per fer una auditoria externa del servei de la Hispano. Segons Font "la situació ha millorat com ho demostra el creixement d'usuaris" però es mantenen problemes com les persones que viatgen dretes. Les mesures que es demanin implementar sorgides de l'auditoria són "la darrera oportunitat" per a l'empresa.

Amb matisos, Font insinua, doncs, que si no hi ha millores després de l'auditoria s'anirà més enllà de les sancions. "No sé què pot comportar i és massa aviat per dir quins efectes jurídics tindrà, però si no hi ha una resposta positiva a les mesures que marqui l'auditoria, no hi haurà més oportunitats" avança. Segons Marc Castells, a la reunió -amb presència d'Igualada, Castellolí, el Bruc, Collbató, Esparreguera i Abrera- es va demanar la implementació de noves mesures. Durant el període de l'auditoria, es faran inspeccions i controls per comprovar el compliment de les condicions de prestació del servei a les hores punta del matí, migdia i vespre, als principals nuclis de generació de demanda i on ha estat detectada una major problemàtica com és el cas de les expedicions del matí amb sortida des d'Igualada, Esparreguera i Abrera i les tornades al migdia o vespre des de Barcelona.

També es comprovarà l'estat dels vehicles i de les parades (elements de senyalització, informació, capacitat i seguretat). Un altre aspecte que es vigilarà serà les condicions de prestació a bord dels mateixos vehicles per valorar-ne la capacitat, la comoditat i l'atenció del personal de conducció, tant per part del personal que realitzi l'auditoria com a través d'enquestes als usuaris.

L'objectiu és "implementar les millores estructurals una vegada analitzades les mancances i resoldre de manera immediata aquells aspectes que tinguin una solució ràpida". Volen que a l'arrencada de curs 2017-2018 els canvis ja siguin efectius. Serà una auditoria, segons Font, "amb una bateria de propostes per revertir tots i cadascun dels aspectes que es determini que presenten deficiències" i "molt clara i transparent”", que es compartirà amb els ciutadans i que "les mesures seran consensuades entre tots".

Actualment, la comunicació entre Igualada i Barcelona disposa de 60 expedicions d'anada i 65 de tornada els dies feiners. L'evolució de la demanda ha estat creixent els darrers anys i ha passat dels 871.000 viatgers l'any 2013 als 921.000 del 2016. Tanmateix, tot i que s'han reduït respecte a anys anteriors, el servei acumula queixes per part dels usuaris vinculades en gran part a la manca de fiabilitat en el compliment dels horaris.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.