//Plugins sense CDN ?>
Notícies positives, però només en part, per l'Anoia Sud. La Generalitat presentava el traçat que tindrà la B-224 entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell. Un tram que ha canviat el dibuix degut als canvis urbanístics de Martorell. En aquest acte, l'administració confirmava que el tram total desdoblat en aquesta carretera arribarà fins a La Beguda, a Masquefa, però que la resta del tram anoienc s'haurà de conformar amb una variant.
Aquest dijous, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, presentava el projecte de traçat del desdoblament de la carretera B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires. A l'acte hi participaven també els alcaldes de Masquefa i Piera, Xavier Boquete i Josep Llopart. Font va donar a conèixer el nou traçat del desdoblament entre Martorell i Sesrovires, que canvia, i va confirmar que el tram desdoblat arribarà fins a La Beguda (Masquefa). Boquete explica a Anoiadiari que el 2019 es donarà a conèixer el calendari de les obres.
La inversió estimada en el tram Martorell-Sant Esteve Sesrovires és de 20,2 milions d'euros. L'altre tram que es desdoblarà de la B-224, fins a Masquefa, tindrà una inversió encara superior, sobre els 25. La B-224, de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l'Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d'Anoia –on connecta amb l'Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l'A-2 i l'AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d'Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l'entorn de Martorell. En breu, es donarà a conèixer el projecte de la variant de la B-224 per l'Anoia.
El departament argumenta que els projectes de millora integral d'aquesta carretera estan dividits en dos grans trams, "en funció de seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: variant entre Vallbona d'Anoia i Masquefa i condicionament entre Sant Llorenç d'Hortons i Martorell". En relació a aquest segon tram, ha calgut impulsar un projecte de traçat, independent, per adaptar l'actuació a les previsions urbanístiques de Martorell, que inclouen un nou corredor d'entrada al municipi.
El projecte que presentava Font, en concret, abasta dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se'n separa en sentit nord. D'aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d'aquest sector amb el nucli urbà.
Roser Penyes
26 de gener 2018.13:17h
I com és habitual en en tema del transport, Igualada continúa surant a la deriva en el bell mig del ”Mar de los Sargazos”