//Plugins sense CDN ?>
La venda de part de les accions de la firma gallega Monbus, que controla la concessió de la línia d'autobús regular entre Igualada i Barcelona (a més de serveis fins a Bellaterra i Vilafranca) no afectaria la situació d'aquesta. Fonts de Monbus avancen que "no consta que hi hagi d'haver cap modificació".
Part de l'accionariat de Monbus pot estar a la venda en breu, però "aquesta situació no afectarà la concessió de les línies de transport entre Igualada i Barcelona ni la continuïtat del servei", segons la Generalitat. Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, conselleria de la que depèn l'àrea de transports, afirmen que "no ens consta que hi hagi d'haver modificacions" en la composició de l'empresa, que va adquirir fa anys la Hispano Igualadina. En tot cas, els canvis, no afectarien el servei de la línia, que continuaria en les condicions que estan pactades.
L'empresa està participada actualment per l'empresari gallec Raúl López, amb un 66%, i la financera Abanca, amb un 34%. Si bé les primeres informacions que van aparèixer fa deu dies assenyalaven que era López, ara mateix investigat per tràfic d'influències, el qui volia posar a la venda les seves participacions, seria Abanca qui es vol desprendre del seu paquet accionarial. Anoiadiari s'ha posat en contacte amb els responsables de Monbus a Catalunya, que han subratllat que "és cert que hi ha moviments societaris a Monbus, però no hi ha res firmat". Ara mateix "Abanca està considerant vendre la seva participació", però dins aquests actius no s'hi implicaria el servei de bus entre Igualada i Barcelona.
L'operació de la que en va parlar el diari econòmic 'Expansión' pot superar els 100 milions d'euros. La majoria d'actius de l'empresa estan a Galícia, però també ara a altres punts de l'estat des que el grup va adquirir altres firmes, com la Hispano Igualadina. La concessió i el servei de Monbus estan fortament qüestionats a Igualada i comarca, però segons la Generalitat, cal esperar fins el 2028 perquè s'alliberi i rescindir abans el contracte significaria que no es pogués cobrir amb cap altre companyia la línia.