//Plugins sense CDN ?>
L'administració catalana afirma que és imprescindible "endreçar l'Aeròdrom" i remarca que amb les darreres inversions s'ha adecentat, però que "calen nous passos". No es fixen terminis, però s'harmonitzaran amb els del Pla Director Urbanístic de nou sòl industrial a la Conca.
Des del 2009, quan es va anunciar la inversió de 95 milions d'euros per convertir l'Aeròdrom d'Igualada-Òdena en l'aeroport corporatiu de la Catalunya Central, la planificació entorn aquest equipament ha estat sempre a l'agenda però en cap cas s'ha concretat un document definitiu que n'estipulés l'ús exacte. Aquest dilluns, el màxim responsable d'Aeroports de Catalunya, Jordi Canela, explicava que "s'ha fet l'obra perquè l'Aeròdrom pugui acolllir esdeveniments com la Jornada d'Aviació Adaptada". A més de la inversió de 250.000 euros que ha permès que l'equipament compleixi amb les garanties de seguretat de la normativa -obres fetes a la primavera-, Candela anunciava que "el pla urbanístic adaptarà l'Aeròdrom a les condicions de l'aviació general i esportiva" i que es vol encaixar també "al fet que empreses s'instal·lin en aquesta infraestructura".
La pista es va asfaltar i es va fer el tancament perimetral a fi de complir la normativa. Ara, "Aeroports de Catalunya recolzarà aquesta infraestuctura amb el document de planificació". En nou anys no s'ha pogut elaborar un document "perquè l'Aeroport Corporatiu demanava unes condicions molt diferents. El nou document ara és en redacció" coordinat des del Departament de Territori i Sostenibilitat junt als dos municipis que formen part del Consorci de l'Aeròdrom, Igualada i Òdena.
L'activitat primordial que preveu la Generalitat en el nou horitzó, encara sense data, és "el que s'anomena un aeròdrom restringit, amb vols d'helicòpters i aeronaus privades, empreses amb activitats vinculades a l'aviació o empreses com Ultramagic". Candela no vol avançar dates, tot i que, com que el pla combinarà els usos econòmics, es podria vincular a l'aprovació del pla urbanístic del nou sòl industrial que va anunciar la Generalitat el juliol del 2017.
Mentre la generalitat, ”planifiqui” el Aeroport, hem de entendre. , que seguim exposats al FUM...
Marta
13 d'octubre 2018.03:58h
la vergonya de la Conca, un aerodrom pensat per a gent de fora, rics que ocupen hectarees i hectares de sol desaprofitat per fer vols contaminants de divertiment! Després encara diuen que falta sol... Llegir més d’ús industrial, que no el troben i que fora pagesos de la zona!