TORNAR

La Generalitat torna a parlar del soterrament del tren a Igualada, ara pel 2030

El projecte de perllongament suposarà, per si mateix, una millora al conjunt de la línia existent amb ampliacions de servei, nous trens i millora dels aparcaments a l’entorn de les estacions actuals.

societat
Dimarts, 5 març 2019. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquest dilluns es presentava l'agenda 10/30 de Ferrocarrils de la Generalitat, un document d'intencions de les actuacions en aquest àmbit per la propera dècada. El redactat parla de canvis importants en la línia Llobregat-Anoia.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, donava a conèixer aquest dilluns l'agenda 10/30 de Ferrocarrils de la Generalitat, que estableix els àmbits d'actuació sobre els quals s'articularà la transformació de la companyia fins a l'any 2030. El bloc principal d'actuacions se centrarà en el Vallès, tot i que hi ha també un segon paquet de projectes que inclouen "la integració urbana dels FGC a Igualada i a Manresa. Hem de superar les actuals mancances i abans del 2020 hem de tenir clar com i quan ho farem". Calvet, que anava acompanyat del director de FGC, anunciava així la intenció de soterrar i integrar el tren a Igualada i acabar amb el polèmic pas a nivell que parteix en dos l'Avinguda Montserrat.

Els assistents a l'acte de presentació de l'agendaSegons la Generalitat, "es procediria a una integració urbana de la línia tant a Manresa com a Igualada". En aquest cas, "es farà de forma conjunta al desenvolupament del planejament urbanístic dels municipis" amb "l'eliminació o integració urbana del conjunt de passos a nivell encara existents als dos ramals".

Calvet va parlar d'iniciar "l'estudi de la millora del servei ferroviari al Bages i l'Anoia, tant des del punt de vista de Rodalies de Manresa i Rodalies d'Igualada com de millora dels temps de viatge fins a Barcelona i Martorell". Ara mateix, la durada del trajecte entre la capital anoienca i Barcelona és d'una hora i 40 minuts.

El projecte referma també la intenció expressada fa tres anys de connectar "el carrilet i el metro del Vallès". De fet, pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, el conseller va expressar que "hi haurà un projecte de perllongament que suposarà, per si mateix, una millora al conjunt de la línia existent amb ampliacions de servei, nous trens i millora dels aparcaments a l'entorn de les estacions actuals". 

Una promesa recorrent

Els anuncis i les polèmiques pel soterrament han sovintejat els darrers anys. Durant el Govern Tripartit, es va anunciar en diverses ocasions partides pressupostàries que no van acabar cristal·litzant. Fins i tot es va presentar un projecte la tardor del 2010. No va seguir endavant. El 2015, finalitzat el període de retallades, es va tornar a posar sobre la taula un projecte de soterrament, amb Santi Vila de conseller... que tampoc s'ha fet realitat.

 


2 Comentaris

p

pep

11 de març 2019.13:30h

Respondre

Som a tocar....2030....
Patètic !!!!!!

a

anna

igualada

6 de març 2019.15:51h

Respondre

Oju a la foto! 11 homes i 1 dona. No cal dir gran cosa més

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.