//Plugins sense CDN ?>
La Generalitat preveu crear una ruta de bus exprés entre Vilanova i la Geltrú i Igualada a partir del 2024, un cop estigui enllestit el desdoblament de la C-15. Ho ha anunciat aquest dimarts el delegat del Govern al Penedès, David Alquézar, en una trobada amb la premsa. Alquézar ha assegurat que les obres “avancen a un ritme correcte” i ha lamentat les afectacions que estan generant a la mobilitat intercomarcal.. D’altra banda, respecte les protestes del moviment Penedès Marítim per reclamar la gratuïtat de la C-32 per als viatges d’anada i tornada fets en un dia, Alquézar ha lamentat que “aquesta veu airada no es produís dins els debats de la Taula de Mobilitat del Penedès” i ha instat els alcaldes a parlar-ne a la propera trobada oficial.
Gemma Sanchez / ACN Alquézar ha garantit que les afectacions “més greus” de les obres de la C-15 acabaran “els propers mesos”, i ha recordat que la inversió de l’obra és de 79 MEUR. Sobre la seva finalització, preveu que es pugui posar en marxa tota l’ampliació durant el 2024. Serà aleshores, ha dit, quan el Govern implementarà una línia de bus ràpida que recorrerà l’Eix Diagonal entre Vilanova i Igualada. “El posarem en marxa tan aviat com sigui possible”, ha apuntat, sense donar més detalls.
Pel que fa a la C-32 i les queixes de la plataforma Penedès Marítim, el delegat del Govern al Penedès ha demanat que els debats sobre les bonificacions es facin “de manera ordenada” a les reunions de la Taula de Mobilitat. Alquézar ha replicat així la manifestació que a principis de febrer va col·lapsar l’autopista per exigir el 100% de bonificació a les barreres de Cubelles i Vallcarca per als viatges d’anada i tornada fets en menys de 24 hores. “Aquesta veu airada no es va produir dins les reunions que vam fer a les Taules de Mobilitat”, ha lamentat.
En aquest sentit, ha recordat que el pressupost del 2023 no preveu cap partida per afrontar bonificacions de la C-32 però ha assegurat que el Govern “veu bé avançar per fer un esforç en matèria de peatges”. “Haurem de treballar per donar sortida a aquestes bonificacions però ara no estan previstes”, ha afegit a preguntes de la premsa durant la trobada celebrada aquest dimarts a Vilafranca per fer balanç de l’activitat de la Delegació durant el 2022.
Reformular el Logis
D’altra banda, pel que fa a l’històric projecte del Logis al Baix Penedès, Alquézar ha refermat que la intenció del Govern és reconduir-lo per tirar endavant l’ampliació d’Idiada. “A l’espai històricament reservat al Logis, hi volem posar tot l’èmfasi possible per reindustrialitzar el territori”, ha recalcat. Des de l’actual govern monocolor d’ERC -Junts era defensor de tirar endavant el centre logístic-, Alquézar ha assegurat que el conegut com a ‘Idiada 2’ pot aportar formació i valor afegit a una zona “que necessita corregir la taxa d’atur”.
L’acord de pressupostos amb el PSC inclou ‘Impulsar el creixement de les activitats vinculades al vehicle elèctric i connectat’ per prioritzar el nou centre de desenvolupament de l’automoció, però també recull un punt on hi ha el compromís d’‘Avançar en la reindustrialització de la plataforma LOGIS’ i ‘incorporar la multimodalitat i la sostenibilitat en la seva pròpia concepció amb l’objectiu que pugui acollir trens de fins a 1.500m’.
Amb tot, Alquézar ha recalcat que la construcció d’un intercanviador de mercaderies no suposaria “fer de la logística l’aposta principal del Baix Penedès”. “El nostre compromís segueix sent deixar enrere el projecte logístic i encarar un futur de qualitat per a l’ocupació de la comarca”, ha assegurat.
Més SSTT i Regió Sanitària pròpia
En clau vegueria, ha avançat que enguany es completarà el desplegament dels Serveis Territorials (SSTT) amb les quatre últimes conselleries pendents d’aterrar al Penedès: Interior, Igualtat i Feminismes, Justícia i Drets Socials, i Presidència. La previsió és que la seva implementació segueixi el repartiment equitatiu que s’ha seguit fins ara entre les quatre capitals comarcals.
D’altra banda, Alquézar ha refermat que aquest 2023 es posarà en marxa la Regió Sanitària del Penedès, si bé no ha precisat quan serà. En matèria de Salut, ha ressaltat les inversions previstes per als hospitals del Consorci Sanitari de l’Alt Penedès i el Garraf -8,6 MEUR-, per desencallar l’ampliació de l’Hospital del Vendrell -0,5 MEUR- i per l’Hospital d’Igualada -5,5 MEUR-. Respecte el CAP urbà de la capital de l’Anoia, ha dit que no hi ha cap partida assignada però ha assegurat que “s’hi està treballant de forma continua i compromesa”.
Eduard Ruiz
Igualada
6 de març 2023.08:07h
“La Generalitat preveu crear una ruta de bus exprés entre Vilanova i la Geltrú i Igualada a partir del 2024, un cop estigui enllestit el desdoblament de la C-15”.
Fora una molt bona... Llegir més noticia, la posta en marxa del bus exprés; i més encara si s’estengués a tot el Eix Diagonal, fins a Manresa i connectar amb la C-25, Eix Transversal:
I tant debò varis trajectes al dia (amb el desplegament dels Serveis Territorial de la Vegueria del Penedès, repartits entre les 4 capitals de Comarca, tindrem feina en viatjar amunt i avall segons el tema a tractar si ha de ser presencialment).
Però si la condició és que un cop estigui enllestit el “desdoblament” de laC-15”, tenim per anys. Recordem que, si no vaig errat, en les actuals obres en curs, en el tram de 31 quilòmetres entre Vilafranca del Penedès i Igualada només està previst el desdoblament d’un tram entre l’enllaç de la Torre de Claramunt i Vilanova del Camí (3 ó 4 km., ridícul, no ¿?). Fins quan els altres 27 km ??