//Plugins sense CDN ?>
L’Hospital d’Igualada ha adquirit la tecnologia necessària per a la realització d’aquesta tècnica exploratòria que permetrà la detecció d’aquesta patologia abans del 3r mes de vida i a l’inici del tractament de la mateixa abans dels 6 mesos.
La prova es realitza per personal entrenat des del primer dia de vida i la durada de la mateixa és d’uns 20 minuts. Als nadons amb resultat negatiu se’ls realitza una segona prova i si els resultats tornen a sortir alterats es deriva el cas a l’Hospital Sant Joan de Déu d’Esplugues per tal de descartar la deficiència o fer el diagnòstic definitiu de la hipoacúsia.
La importància de la detecció precoç
Es tracta d’una problemàtica de gran importància, no només en l’àmbit sanitari sinó també en altres entorns com l’educatiu i el social, ja que pot comportar retards en l’aprenentatge i dificultats a nivell lingüístic en el nen. És per això que la detecció precoç és vital i és molt important fer un diagnòstic abans que el nen hagi adquirit el llenguatge. Amb aquest protocol es pot determinar si el nadó té una hipoacúsia abans dels 6 mesos de vida, que és la fase del pre-llenguatge. Tot això permet obtenir unes pautes comunes per a tots els professionals implicats en l’atenció de la sordesa per tal de detectar-la precoçment i posar en marxa les mesures adequades, que també han d’ajudar a millorar els aspectes comunicatius i lingüístics de l’infant evitant que tingui repercussions en el seu desenvolupament global.
Diagnòstic, tractament i seguiment en els casos detectats
En els casos que es confirma la sordesa, l’especialista expert en audiologia infantil comunicarà el resultat de les proves a la família. És molt important una bona comunicació entre el metge i els pares del nadó per tal de facilitar-los tota la informació i assessorar-los sobre els passos a seguir tant mèdics com educatius. El protocol estableix que en els casos d’hipoacúsia es derivarà l’infant al Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) de la zona on resideixin per tal de col·laborar en el diagnòstic audiològic, fer la valoració psicopedagògica i lingüística i iniciar una possible atenció logopèdica.