//Plugins sense CDN ?>
Aquestes modificacions suposaran la supressió d’aquelles expedicions amb una ocupació molt baixa, especialment a primera hora del matí, l’eliminació d’algun tram doblat on se solapaven línies i la unificació de tres línies en una sola els diumenges i els festius, que no implicarà canvis en la freqüència ni en l’abast.
Línies circulars
Pel que fa a les línies circulars (LC1 i LC2), aquelles que transcorren per la ciutat d’Igualada, se suprimeixen els autobusos que sortien a les 5:40h, les 6h, les 6:20h i les 6:40h entre dilluns i dissabte; els diumenges aquestes expedicions no sortien. Segons Jordi Pont, l’ocupació d’aquest servei en les hores esmentades ‘era, de mitjana, de 1,1 usuaris per autobús’.
Línies transversals
Pel que fa a la línia transversal LTM, que uneix Igualada i Montbui, s’ha reduït el seu itinerari. Mentre la resta de trajectes tenen entre 5 i 10 quilòmetres de recorregut, aquesta en tenia 23. Des d’ara, deixarà de circular per la zona industrial de Les Comes, un cop consultada aquesta opció amb la junta de propietaris del polígon i comprovat que també registrava una escassa ocupació, i tampoc passarà pel carrer Comarca, per on sí seguirà passant la LTV de Vilanova. Amb aquesta variant, s’aconsegueix una disminució de 4 quilòmetres de recorregut i un estalvi considerable.
En tercer lloc, un canvi important correspondrà al servei en diumenges i festius. La línia LTV de Vilanova continuarà funcionant exactament com fins ara, però les altres tres, LC1, LC2 i LTM, s’integraran en una única línia, la nova LTF, Línia Transversal Festiva, que manté horaris, freqüències i cobertura, però estalvia recursos.
Tot plegat, segons Jordi Pont, comportarà un estalvi d’uns 225.000 euros anuals per a l’Ajuntament d’Igualada i la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya, que són els responsables d’aquest servei de transport públic, operat per l’empresa Masats. El regidor ha destacat, a més, que 'aquest ajustament no s’ha dut a terme només mirant els números, s’ha fet de manera que afectarà 6 o 7 usuaris dels 2.300 que diàriament fan servir aquest servei de mitjana cada dia'. Durant el passat mes de novembre, uns 70.000 usuaris van fer ús dels busos urbans d’Igualada i els municipis veïns.
Multes als vehicle estacionats en les parades d'autobús
El regidor de Mobilitat ha explicat també que l’Ajuntament i la Policia Local de la ciutat han dut a terme durant el mes de novembre una campanya d’especial vigilància de vehicles mal estacionats en parades d’autobús. Segons ha explicat “en pocs més d’un mes s’han posat vint-i-vuit denúncies per aparcar obstaculitzant les zones reservades al bus, un exemple més del compromís amb les accions incíviques a la ciutat
Aquestes mesures que s’han pres hem semblen un bon exemple de racionalització de la despesa, però desprès d’això cal fer-se una pregunta: quant temps fa que això anava així i ningú hi feia... Llegir més res?
Raul
22 de desembre 2011.07:31h
Tenemos unas lineas transversales que una de sus finalidades es unir Vilanova y Montbui con la estación de autobuses. Pero realmente a mi punto de vista es un autentico fracaso, al no haber ningun... Llegir més tipo de coordinación con los horarios de la hispano igualadina.
En concreto quien va en la Linea Montbui - Estación de autobuses con la intención de coger a continuación la hispano igualadina, por 1 o 2 minutos se pierde la opción de coger el autobus, siendo imposible poder hacer dicha combinación, lo que acarrea tener que estar 30 minutos a la intemperie esperando el siguiente autobus.
Que costaría adelantar la salida de dicha linea 5 minutos para poder realizar dicha combinación sin problemas? Y de esta forma que hubiera mas usuarios que utilizaran dicho servicio