La tarda de dissabte començava un foc de grans dimensions a la Conca de Barberà que avança també cap a l'Anoia. A primera hora de diumenge, l'afectació ja era de vora 1.000 hectàrees.
Un incendi que s'iniciava poc després de les 3 de la tarda ha cremat, ja a les 11 de la nit d'aquest dissabte vora 1.000 hectàrees de terreny agrícola i forestal. El foc afecta els municipis de Santa Coloma de Queralt i les Piles, a la Conca de Barberà, i Bellprat, a l'Anoia on hi ha almenys dues hectàrees cremades. Aquesta població anoienca ha estat confinada. Dues de les carreteres fins a Bellprat, la B-220 i la BV-2201, estan tallades. Hi estan treballant més de 80 dotacions de Bombers, amb el suport de rurals i ADF.
La magnitud de l'incendi feia que les flames i el fum es poguessin copsar des de diferents punts de la comarca i altres àrees pròximes, on també arribaven les cendres. Davant l'agreujament de la situació, Protecció Civil de la Generalitat ha passat de fase d’EMERGÈNCIA-1 el Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT.
Nosaltres i els nostres socis emmagatzemem o accedim a informació en un dispositiu, com ara cookies, i processem dades personals, com ara identificadors únics i informació estàndard enviada per un dispositiu, per a anuncis i contingut personalitzats, mesurament d'anuncis i del contingut i informació sobre el públic, així com per desenvolupar i millorar productes.
Amb el vostre permís, nosaltres i els nostres socis podem utilitzar dades de localització geogràfica precisa i identificació mitjançant les característiques de dispositius. Podeu fer clic per atorgar-nos el vostre consentiment a nosaltres i als nostres socis perquè duguem a terme el processament prèviament descrit. De manera alternativa, podeu accedir a informació més detallada i canviar les vostres preferències abans d'atorgar o negar el vostre consentiment.
Tingueu en compte que algun processament de les vostres dades personals pot no requerir del seu consentiment, però vostè té el dret de rebutjar aquest processament. Les vostres preferències s'aplicaran només a aquest lloc web. Podeu canviar les vostres preferències en qualsevol moment entrant de nou en aquest lloc web o visitant la nostra política de privadesa.
Recopilem i processem la vostra informació personal amb les següents finalitats: