TORNAR

La investigació de la mort del pilot d'aviació igualadí a Bonastre assenyala el factor meteorològic

Tenia més de 2.000 hores d’experiència de vol i actuava com a instructor

societat
Dilluns, 9 novembre 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'accident es va produir en una zona rural del Baix Penedès, quan l'aparell es dirigia a Reus. En el sinistre hi van perdre la vida dues persones, entre aquestes el pilot, un igualadí de 40 anys.

Segons l'ACN, la Comissió d'Investigació d'Accidents d'Aviació Civil ha conclòs que les males condicions meteorològiques van ser la causa principal de l'accident d'avioneta d'ara fa un any a Bonastre (Baix Penedès), on van morir dues persones. L'informe assenyala que les condicions eren "inferiors a les que determina la normativa " i tampoc s'ajustaven als mínims establerts per l'operador. L'aeronau, segona la investigació, va fer "moviments erràtics" durant l'aproximació a Reus i sospita que van ser deguts a la "desorientació espacial".
 
Agents dels Mossos, al lloc del sinistreApunten que "la torre de control de l'aeroport de Reus –on s'havia previst l'aterratge- va avisar el pilot en reiterades ocasions" sobre el mal temps que feia a la zona. Per tot plegat, l'informe determina que l'avioneta es va estavellar perquè la tripulació no va analitzar de manera ajustada la situació meteorològica. La investigació recorda que el vol formatiu va sortir de l'aeroport de Sabadell poc després de les 6 del 10 d'octubre amb previsió de volar tres hores, amb aproximacions a Girona i aterratge definitiu a Reus. Així, l'instructor va contactar amb la torre de control de Reus passades les 8, però ja no s'hi va tornar a comunicar. A les 20.39 es van activar els dispositius d'emergència, que dues hores més tard trobaven l'aeronau i els dos cossos prop de Mas Gatell, entre els termes municipals de Bonastre (Baix Penedès) i Salomó (Tarragonès).

L'instructor, de 40 anys, era igualadí, V.B, tenia llicència de pilot des del 2004 i permís per donar formació fins a finals del 2020. Tenia una experiència de 2.000 hores de vol, de les quals unes 980 les havia fet com a instructor i més de 79 havien estat nocturnes. Pel que fa a l'alumne, un jove de 27 anys, acumulava 207 hores de vol i ja havia fet el 90% de les sessions de la instrucció amb simulador. Cap dels dos havia pres cap substància tòxica o estupefaent.



0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.