TORNAR

Les JERC proposen que hi hagi busos llançadora fins la Renfe de Castellbisbal

Els republicans insisteixen que ”cal saber els costos per a fer el rescat de la concessió”

societat
Dimarts, 14 març 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Representants de les joventuts dels republicans d'Anoia, Bages i Alt Penedès van comparèixer aquest dilluns a la tarda per posar sobre la taula diverses propostes sobre mobilitat. Per part de les d'Igualada, tornen a reclamar que l'Ajuntament "compleixi i retiri la concessió a Monbus".

Representants de les Joventuts d'Esquerra Republicana d'Igualada, Manresa i Vilafranca van escenificar aquest dilluns un front comú contra la gestió de Monbus. En concret, David Prat, d'Igualada, i Pere Sàbat, de Vilafranca, van exigir als governs respectius "que es doni a conèixer d'una vegada els detalls de la concessió del servei, que el contracte sigui públic". Prat proposa que "l'Ajuntament d'Igualada, davant els dèficits del servei i la connectivitat de Monbus, faci busos llançadora des d'Igualada fins la Renfe de Castellbisbal".

La tria de l'estació per la JERC és "perquè la R4 que hi passa és una de les línies més solvents de Renfe i ens situaria en mitja hora al centre de Barcelona". La freqüència estaria per determinar, però insisteix que "demanem que hi hagi més expedicions en hora punta". El càlcul és que sense els intervals d'espera, els usuaris anoiencs estarien menys de mitja hora fins a Castellbisbal i d'allí 25 ó 30 minuts fins al cor de la capital catalana. Des de Castellbisbal es podria connectar amb més facilitat també amb Manresa i Vilafranca. 

Prat va tornar a atacar el govern d'Igualada "per confraternitzar" amb l'empresa. Tant les JERC d'Igualada com de Vilafranca -el servei de Monbus porta 142 incidències reportades aquest 2017- exigeixen conèixer el detall dels contractes. El representant manresà, Denis Llussà, per la seva part, peticiona per la línia manresana un sistema de reportar incidències davant els continus incompliments d'horaris.

 


4 Comentaris

P

Pere

Igualada

16 de març 2017.17:05h

Respondre

No deixa de ser una mica irònic que, tenint FGC a Igualada, els de JERC demanin que es posi un bus per anar a Castellbisbal a agafar un tren de la Renfe, no creieu?

Per que, de convertir el... Llegir més carrilet en un tren de veritat, ni en parlem, oi?

j

josep mª verges prat

Igualada

15 de març 2017.08:39h

Respondre

Crec que es una iniciativa molt bona, i útil!

I

Igualadi

Igualada

14 de març 2017.19:13h

Respondre

Penso que aquets nois erren el tret. Qui es el responsable de la concessió ?: la Generalitat, qui fa el contracte?: la Generalitat, qui governa la Generalitat?: dons entre altres ERC. Per tant en... Llegir més lloc de tantes rodes de premsa que li demanin al Sr. Jonqueres, responsable de finances de la Generalitat que deixi de pagar a Montbus per incompliment de contracte i tots contents

Per altre banda també els informaran de si es possible mentre estigui el contracte vigent pel transport Igualada-Barcelona, fer un bus llançadora. Crec recordar que ja fa molts anys es va intentar una cosa similar i es va declarar il•legal

J

Joan Giner ITV

Igualada

14 de març 2017.08:17h

Respondre

És evident que aquestes propostes les han de fer els joves d’esquerra perquè els del PDcat o Convergència no tenen aquest problema, deuren anar amb els seus cotxes particulars i no necessiten... Llegir més transport públic.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.