//Plugins sense CDN ?>
L'organització juvenil republicana critica que la Generalitat es repensi acabar amb la concessió de la línia Igualada-Barcelona a la Hispano. Proposen de nou l'alternativa de busos llançadora fins la RENFE de Castellbisbal.
Després que la Generalitat hagi admès que es replanteja el rescat de la concessió de la Hispano Igualadina, les Joventuts d'Esquerra Republicana han emès un comunicat on recorden que a l'estiu es van avariar vuit busos en 39 dies, que en sis anys s'han cremat sis busos i que "una auditoria va demostrar que el 20% dels busos de la Hispano" no superen les inspeccions tècniques i asseguren que "l'administració pública ha decidit seguir deixant els igualadins en mans d'una empresa insegura i perillosa", i es pregunten "com pot ser que l'alcalde d'Igualada ho permeti?".
Aquesta organització remarca que "fa molts anys que demanem el rescat de la concessió" i que "ja al 2014 els propis treballadors de Monbus van denunciar públicament que viatjar-hi era perillós". Alhora recorden que "Monbus és l'empresa de transport viari amb més queixes de Catalunya atès que acumulen el 35% de les queixes de tota la demarcació de Barcelona malgrat només transportar el 5% dels usuaris de la demarcació".
Reiteren que "Monbus i el seu propietari, Raúl López, són investigat per diversos presumptes delictes de suborn". Qüestionen que "una empresa investigada per corrupció i que presta un servei manifestament dolent i perillós per la seguretat dels ciutadans se li perdoni absolutament tot". Temen que "es faci marxa enrere en la decisió de rescatar la concessió que Marc Castells va anunciar fa un any després d'una auditoria que va detectar 24 expedients greus".
Acusen a l'Ajuntament "de còmplice". Posen sobre la taula que es materialitzi la proposta que va fer ERC i JERC el passat mes de març de 2017 per implementar busos llançadora d'Igualada fins a Castellbisbal. La proposta va ser aprovada sense cap vot en contra. "Aquest sistema permetria escurçar la durada dels viatges d'Igualada a Barcelona sobretot en hores punta. També augmentaria significativament la connexió dels igualadins amb la resta de Catalunya, ja que a l'estació de tren de Castellbisbal hi ha connexió amb Barcelona (Sants – Pl. Cat – Arc de Triomf) i també amb la Universitat Autònoma, Manresa, Vilafranca, Martorell i a més a més suposaria un estalvi econòmic pels usuaris ja que el desplaçament requereix menys zones que el servei de la Hispano Igualadina" segons les JERC.