TORNAR

La montbuienca Paula Iglesias guanya el premi Arnau Vilanova de filosofia

El jurat destaca el treball de recerca de l’alumna de l’INS Montbui pel seu rigor i escriptura brillant

societat
Dilluns, 28 setembre 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Una exploració de les xarxes socials i les addiccions que generen, per part d'una montbuienca, ha valgut un dels premis més prestigosos de filosofia a Catalunya. Es tracta del treball de recerca de Paula Iglesias, alumna de batxillerat.

Recentment, es va fer el lliurament del XXXIX Premi de Filosofia Arnau de Vilanova. La guanyadora va ser una l'alumna de l'Institut Montbui, de Santa Margarida de Montbui, Paula Iglesias Capel. El nom del treball era 'El món de les xarxes socials', treball que va fer com a alumna de batxillerat de l'Institut Montbui, sota la direcció de la professora Sílvia Pons, i que va presentar al premi el professor de filosofia Jaume Domingo.

El jurate el presidia el degà del Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya i format per Jordi Beltran del Rey, Yolanda Navarro Blanca i Joan Fernández Castillo. Va atorgar un segon premi a Nicolás González Copé, alumne de l'Institut Jaume Mimó, i un tercer premi a Maria Andrea Tamas, alumna de l'Institut Josep Tapiró, de Reus.

El guardó consisteix en 210 per a la guanyadora i una subscripció gratuïta, per un any, a la revista 'Valors' per al centre. L'acte de lliurament dels guardons es va fer a la seu del Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya. El treball guardonat de Paula Iglesias Capel versa sobre el món de les xarxes socials i les addiccions digitals, fent-ne una gran reflexió per tal que "hom s'adoni que la vida real no es troba en un perfil d'Instagram o en una conversa de WhatsApp, sinó en aquelles persones més properes, que ens envolten, i en els moments que vivim en la vida real, que són, en definitiva, els que ens fan realment feliços."

Paula elabora dos decàlegs "per tal de poder posar a la pràctica per educar els alumnes i fills en uns hàbits d'ús responsables i, sobretot, saludables: un, dirigit a l'alumnat, i un altre, als pares i tutors." El jurat ha destacat que "el treball és el que millor harmonitza el propòsit i la realització, les fonts amb el resultat, una escriptura brillant i la implicació personal."


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.