Des de fa un any, l'Ajuntament de Vilanova va començar el tractament amb Ovistop, un fàrmac anticonceptiu, de la població de coloms. Es tracta d'un fàrmarc "totalment segur" i que ha permès disminuir, segons l'Ajuntament, una cinquena part gairebé d'aquesta població.
A Vilanova, la població de coloms ha disminuït un 18,75% durant el primer any del tractament de fàrmacs antinconceptius, a Vilanova del Camí. Des de la regidoria de Medi Ambient van decidir actuar sobre el control d'aquests ocells davant la proliferació observada en els darrers anys que podia arribar a constituir un problema de salut. Des de la regidoria, encapçalada per Juan Manuel Cividanes, expliquen que el tractament "està funcionant bé segons les dades facilitades per l'empresa que realitza aquest servei":
El dispensador que s'utilitza a Vilanova, en una teulada
Els impulsors del projecte afirmen que "està comprovat que a partir del quart any, la població de coloms es redueix fins el 80% respecte la inicial". S'ha instal·lat un càmera que ha permès monitoritzar de forma continuada els coloms que han acudit a menjar al dispensador. Els vídeos enregistrats han mostrat que els coloms s'ha fidelitzat perfectament. Des de l'àrea de Medi Ambient i conjuntament amb l'empresa, estan valorant la possibilitat de traslladar un dels dispensadors per ubicar-lo en una nova zona amb presència de més població de coloms, i així portar un millor control.