TORNAR

Nova Oficina d’Atenció Ciutadana a Igualada, des del gener

Es millora l’atenció personal i telefònica i es permet fer quaranta tràmits on-line

societat
Dimecres, 15 gener 2014. 20:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Ajuntament d’Igualada ha posat en marxa aquest any 2014 una nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) al seu edifici central que, segons ha explicat aquest dimecres l’alcalde, Marc Castells, farà que l’Administració local “sigui cada cop més propera al ciutadà, més professional en la seva acció i més senzilla i intuïtiva en tots els seus tràmits”. Tot plegat, afegeix, contribuirà “a crear una ciutat més amable i a canviar en positiu la relació entre l’Ajuntament i les persones”.

Marc Castells i Imma Soteras

Nova Oficina d'Atenció al Ciutadà

Amb el lema Atenció ciutadana, més fàcil i ràpid el canvi s’ha dut a terme bàsicament en tres vessants: l’humà, amb la selecció i formació de nous agents d’atenció ciutadana, el físic i estètic, amb una remodelació de la planta baixa de l’edifici consistorial, i el virtual, amb la implantació d’una nova plataforma que permet dur a terme tràmits a través Internet.

La reforma de l’espai i l’adquisició de l’equip informàtic ha tingut un cost de 57.000 euros, finançats en un 86% per la Diputació de Barcelona. El nou servei d’atenció ha començat a funcionar aquest 7 de gener i es preveu que estigui completament desplegat i a ple rendiment al mes de juny. Imma Soteras, regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, explica que “la nova OAC implicarà una millora molt significativa en tres canals d’atenció al ciutadà, on-line, telefònic i presencial”.

A través de l’espai web e-Tràmits Igualada, accessible des de www.igualada.cat, s’obre un nou servei de gestions disponible les 24 hores i els 365 dies de l’any. La plataforma permet consultar el catàleg de tràmits municipals, actualment cent vint, i tramitar també a distància una bona part d’aquests. Ara mateix n’hi ha quaranta de disponibles, permetent consultar i descarregar els requisits, els terminis, la documentació necessària i la instància corresponent, però en els propers mesos es preveu arribar als dos-cents tràmits on-line. Es podran fer gestions tan diferents com llicències, pagaments, autoliquidacions, pròrrogues i ampliacions, tràmits d’urbanisme, obres, via pública, lloguer d’espais o queixes o suggeriments, entre molts altres.

L’atenció telefònica també passa a ser una prioritat i el número 93 803 19 50 oferirà deu hores d’atenció ininterrompuda de dilluns a dijous, entre les 8 i les 18h. Els divendres, serà de 8 a 14h. En aquest telèfon es podran resoldre dubtes al voltant dels e-Tràmits Igualada, conèixer la documentació que cal portar per a fer tràmits presencials, informar-se sobre equipaments i serveis municipals o rebre també informació sobre activitats i esdeveniments que se celebrin a la ciutat.

La tercera millora destacada, finalment, es podrà apreciar en l’atenció presencial a l’edifici central de l’Ajuntament, que s’oferirà igualment de manera ininterrompuda entre les 8 i les 18h de dilluns a dijous i entre les 8 i les 14h els divendres. El ciutadà rebrà orientació des del primer moment que travessi la porta i, tot seguit, tindrà a la seva disposició deu taules amb agents d’atenció ciutadana: quatre on es fan els tràmits més comuns, una destinada als tràmits ràpids i cinc taules més on es duu a terme atenció especialitzada. I és que a la nova OAC un ciutadà podrà dur a terme gestions que fins ara es feien en altres plantes o en altres edificis municipals, com són habitatge, via pública i entorn, cadastre, mercat municipal, activitats, obres, urbanisme i un llarg etcètera, que s’afegeixen ara a les gestions ja habituals, com eren cementiris, padró, caixa o multes. Soteras destaca que “volem que el ciutadà pugui fer els tràmits de manera àgil i, per tant, si no els pot fer per Internet i ha de venir en persona, ho pugui solucionar fàcilment, en les mínimes visites possibles i amb poc temps d’espera”. Amb el nou sistema de gestió de cues, avui també en fase de proves, es preveu situar gradualment el temps d’espera màxim al voltant dels deu minuts. A la nova sala d’espera del vestíbul de l’Ajuntament també hi ha a disposició de l’usuari dos ordinadors des d’on es poden fer tràmits els electrònics.

Des del consistori es recomana als ciutadans acostumar-se a consultar e-Tràmits Igualada. Si el tràmit no es pot completar totalment a distància, si que podrà omplir a casa la instància corresponent, conèixer quina documentació cal presentar i, d’aquesta manera, haurà de fer un únic desplaçament en persona i un tràmit ràpid de registre d’entrada de no més de dos minuts. Si sorgeixen dubtes, es pot trucar al 93 803 19 50 i, si cal dur a terme un tràmit més complex, es poden desplaçar personalment a l’OAC, on els atendrà un especialista o tècnic municipal.

Segons ha explicat Marc Castells, aquesta posada en marxa “suposa la primera etapa d’un procés continu de millora de la nostra atenció ciutadana, una prioritat per aquest equip de govern” i afegeix que “volem donar la volta a la manera com treballàvem fins ara, professionalitzar la nostra actuació i fer que allò que demana el ciutadà sigui veritablement el punt de partida de l’actuació municipal, no a l’inrevés”.

En aquesta línia de professionalització, aquest serà el primer àmbit de l’Ajuntament que comptarà amb una avaluació periòdica dels objectius quantitatius i qualitatius dels vuit professionals que integren la nova OAC i una retribució amb variables per objectius. També es duran a terme avaluacions, mitjançant breus enquestes, del grau de satisfacció dels ciutadans amb l’atenció rebuda. Properament es durà a terme una campanya publicitària en mitjans de comunicació i un repartiment de tríptics informatius a totes les bústies de la ciutat per informar de la posada en marxa de la nova oficina.


10 Comentaris

R

Roseta

fatima - igualada

19 de gener 2014.18:26h

Respondre

David, lo que dons per suposat, de que el pont de Fàtima, has va fer, perquè el Barri votava, al PS, es tant aventurat, com si jo, dones per suposat, que la nova zona peatonal, es fa, per que , per... Llegir més aquest barris, i viu, la ex-secretaria del Parlament de Catalunya, i la flor i nata del mont Convergent.
Si entrem, a aquest nivell, ”apaga y vamonos”.

M

Messi per allo de la Champions)

igualada

18 de gener 2014.20:25h

Respondre

no entenc que fan sempre que vaig a l ajuntament estic perfectament ates per un equip de funcionaris impecables .però la questio es gasta sense crirteri

I

Igualico que ZP

igda

17 de gener 2014.22:35h

Respondre

EXTRET DE LA VANGUARDIA DE AVUI.
El alcalde Marc Castells asegura que el municipio se sitúa en ”la Champions League de atención ciudadana”
Lo Champions League, amb recorda, al Gran Lider... Llegir més ZAPATERO.
Pro qui assessora a aquest noi ?, un dia diu , que el ajuntament, ja a sortit de la UVI, ( Slogant Pepero), Avui lo de la Champion League.
No se si riure o posar ma a plorar.!!!!!!!!
PATETIC

M

Maria

Igualadina

17 de gener 2014.21:02h

Respondre

Segur que el anterior Ajuntament Socialista, es fa passar 4 pobles, en las despeses, pro, dintre de 100 anys, el Pont de Fàtima, segur que seguira fent servei als Igualadins, i algun ciutadà ,... Llegir més comentara ”aquest pont el va fer un Alcalde, que es deia Aymamy, fa mes de 100 anys”.
I ames a mes ,segur que ja estarà pagat.
Envers , tota la parafernàlia de Webs, Wfis, i altres juguin-as del Sr Castells, ningú se en recordara. ( S’era con ara quan parlem del telègraf)
Ara , podem dir que tot es Populisme, pro crec que un es ara, util i a la llarga també, i el altra es i serà (perdo) FUM.
Al meu entendre crec , que un serà, recordat, com un Porcioles, i el altre, com un noi, que va passar per el Ajuntament.

J

Joan (Ex-votant de Convergencia)

IGUALADA

17 de gener 2014.15:24h

Respondre

David, he de acceptar, que en alguns punt, puc estar d’acord amb tu.
Que el anterior Alcalde va estirar mes el jec, que la màniga, i va deixar el Ajuntament, hipotecat, per mols anys, amb aixo... Llegir més d’acord.

Pro !!!!

1er, Jo crec, que si la situació sigues la mateixa, el Ajuntament actual faria lo mateix. Accepto que es una supòsit meu, i que igual vaig errat, pro el caire populista del Alcalde, aixi. ho fa suposar.

2on Dons per suposat , que soc Socialista, i a mes a mes ”Resentit”, dons no David. Soc un votant de Convergència, des-de, que tenim eleccions lliures. Lo que tinc clar, que veient, la manipulaçio que aquest partit ha fet, per amagar las seves vergonyàs de corrupció i de no dir-nos els pros i ”CONTRES ”, de la deriva Independentista, no hem mereix cap confiança. Si comproves que hem diuen las contres, igual, en el meu cas, podria ser Independentista, a pesar de las conseqüència negativàs que aixo pot comporta.( Amb aquesta colla de populistes, i pres-untes corruptes, que no contin amb mi.!!!!)

3er. Dius que est de ERC, aixo, no et dona cap plus, de honestedat i bon fer, al contrari, som mols els que recordem, la gestió nefasta del dos tripartits.
Ho es que tu ja no ten recordàs?

4at. Comentes que els Socialistes, arreglant els carrers, dos mesos abans de las eleccions. Tu creus que el Sr Castells no va per el mateix camí.
Lo que hauries de dir, es la teva preferència segons tu, i mollar-te, de que es mes important, arreglar els carrers, pintar el passos de vianants, ho Webs, Wfis, o mes Oficines Virtual. Afegeixo , per a mi aixo es ”FUM, FUM I FUM, I POPULISME. BARATO.

I 5que. Demanàs que siguem mes positius, ho sento David, jo davant la incompetència , el populisme i la manipulació, sempre seré CRITIC, dons els anys viscuts i las patacades que vaig rebre del grisos , defenen una Catalunya rica i plena en les anys foscos de la dictadura, no hem deixen ser positiu, amb aquesta colla, de incompetents populistes.

David , per acabar, arran de tot, que passis un bon dia.
Un Ex-votant de Convergència.

D

Domingo Rosich

igualada

17 de gener 2014.08:07h

Respondre

David, amb tot el respecta ets un demagog senzill . Una cosa no treu l, altre i ara el que toca es el que toca, Castells, que l Aymami també ve rebre el seu.
Fixat que mai quantifiquen els objectius... Llegir més i això es fum. dic amb tota la llibertat, ni soc PSC ni de CiU ni ERC crec que la democràcia de partits esta superada , perquè porta auna gestió nefasta, i cal un nou model.
No obstant no et preocupis l alcalde ha reconegut repetides vegades, públicament, que no llegeix res del que li diuen. Ell es dependent dels ”Jefes” de Barcelona que son els que decideixen el seu futur-

D

David

igualada

16 de gener 2014.21:03h

Respondre

Foteu gràcia tots els que sempre espereu que surti l’alcalde en aquest diari per sortir a criticar. Fum millorar una oficina del ciutadà? i fer ponts en barris on només es votava el PSC què... Llegir més era? I asfaltar carrers a 2 mesos de les eleccions què era? i presentar flotes de vehicles de neteja amb tota la pompa a Cal font què era? Ni era Aymamista ni sóc Castellista, sóc votant d’ERC, però aquí veig molt socialista ressentit. Sigueu una mica més positius, si us plau, que ja canseu.

J

Joan

igda.

16 de gener 2014.17:01h

Respondre

L’alcalde, Marc Castells, diu que , farà que l’Administració local “sigui cada cop més propera al ciutadà, més professional en la seva acció i més senzilla i intuïtiva en tots els seus... Llegir més tràmits”. Tot plegat, afegeix, contribuirà “a crear una ciutat més amable i a canviar en positiu la relació entre l’Ajuntament i les persones”.
I jo dic, si es gastes els diners, a arreglar els carrers de Igualada , que per ser , estant que es una vergonya, també crec jo, que Igualada seria una ciutat mes ”AMABLE”, I JO CREC QUE , MES ”SEGURA”. Quan parla de una ciutat mes intuïtiva, es deu referir, a la intuïció, que hem de tenir, per localitzar els passos de vianants ,de lo ben senyalitzats que estant.
Resumim Bla, Bla, Bla, o si voleu Fum, Fum Fum, pro els carrers de Igualada, fan llastima.
Que algun dia, nos passi, com a Burgos.

E

Eduard

Igualada

16 de gener 2014.10:46h

Respondre

Una dona noticia en la direcció de la racionalització administrativa, de la qual es parla des de els inicis de la represa del ajuntament democràtics, fa més de 35 anys.

Suposo que els ciutadans... Llegir més estarem informats dels objectius i dels seguiment periòdic de la seva eficàcia i eficiència en relació als valors anteriors: indicadors de prestació de serveis, satisfacció dels ciutadans i també econòmics (particularment estalvis, i la seva destinació a reduir taxes – que falta fa en un temps de reducció de les rendes de les famílies - inversions que generin activitat econòmica en el municipi, reducció de l’endeutament, etc. etc.).

Esperem que en el tríptic ens doni també detall d’aquest aspecte de control democràtic, i contribueixi a recuperar la confiança en els polítics, tant malmesa en els darrers anys segons mostra el comentari 1, però molt generalitzada segons mostren també els indicadors de confiança en la classe política publicats.

P

Pep Planelles

igd

16 de gener 2014.06:23h

Respondre

menys oficines ( actuacions electoralistes) i mes realitas en escoltaa les propostes dels ciutadans i resoldre-les en positiu , fgc, hispano , la grua ,etc etc etc .

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.