//Plugins sense CDN ?>
Amb un cost aproximat de vuit milions d'euros, que equival a més que la inversió territorialitzada a l'Anoia dels darrers pressupostos de la Generalitat, l'enllaç de la Ronda Sud amb Igualada començarà a fer-se sobre el 2018. Josep Rull oficialitzava l'inici del procés aquest dijous al matí a l'Ajuntament d'Igualada.
La Ronda Sud d'Igualada serà -per fi- d'Igualada a partir de finals del 2017 i el 2018. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, visitava el matí d'aquest dijous l'Ajuntament d'Igualada per donar a conèixer l'inici de l'estudi informatiu per fer l'enllaç de la Ronda Sud amb la capital de l'Anoia. El calendari està definit: l'estudi informatiu i l'informe d'impacte ambiental s'han de concloure aquest mateix any; el 2017 es farà el projecte constructiu i les obres, i aquell mateix any o a principis del 2018, començarien els treballs. El cost aproximat pujarà a uns vuit milions d'euros.
Rull ha presentat l'estudi al costat de l'alcalde d'Igualada, Marc Castells. Es tracta d'un quilòmetre i poc més, però l'alt cost es deu "a que cal superar el riu Anoia i una riera, de manera que calen dos viaductes". "És un sol quilòmetre que pot donar un rendiment excel·lent" afegeix el conseller. La idea és "dos carrils de 3,5 metres cadascun, amb un metre addicional de voral".
"Una millora sensible"
En la intervenció del batlle, aquest assenyalava que "pràcticament tot el trànsit de vehicles dels igualadins que viuen a la part inferior del Passeig podrà passar per aquest enllaç si van en direcció a Barcelona", a més que significarà la descongestió d'altres sortides com la 555. Suposarà també "que un 50% del trànsit rodat de l'Avinguda Montserrat es desviï per aquesta connexió" i que "el Rec tingui una portada d'entrada".
De retruc, la disminució del trànsit per l'Avinguda Montserrat serà "una millora sensible" en un punt molt conflictiu, el del pas a nivell i que no es pot resoldre de moment per les altes quantitats que costaria el soterrament del tren. Rull exposava que "la situació financera de la Generalitat és molt complicada i hem de reservar els recursos per a accions que suposin un canvi qualitatiu o que donin més valor a infraestructures que ja existien".
Rull i Castells han posat davant els mitjans el dit a la nafra sobre el balanç de l'obra existent, que "no generava la mobilitat esperada" segons el conseller. L'alcalde recordava que "he estat objecte de burles perquè una carretera que porta el nom de la ciutat no tenia accés a la ciutat". Pel que fa als accessos, es proposaran dues alternatives en l'estudi per a connectar: una, la del carrer Joaquima de Vedruna; l'altra, el carrer Badalona, on hi ha una rotonda amb una sortida cegada.