//Plugins sense CDN ?>
ACN - Les obres per transformar els 31 quilòmetres de l'Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada amb l'objectiu de millorar la seguretat viària i la funcionalitat arribaran a la seva fi a finals d'aquest any. Les principals intervencions, que van començar la tardor del 2021, han servit per construir un tercer carril, la instal·lació d'un separador central i el desdoblament d'un tram. Les obres ara es troben en la recta final i se centren en els trams de 9,5 quilòmetres entre Cabrera d'Anoia i Igualada. El cost global de les actuacions serà de 81,3 MEUR. En una visita de la consellera de Territori aquest dijous a la carretera, Ester Capella ha destacat que treballen per tenir una xarxa viària "segura, polivalent i sostenible".
La major part de l'obra comporta la transformació de l'Eix en una via 2+1, una actuació que la consellera ha fet valdre, ja "que contribueix a la reducció de l'accidentalitat més greu, tot evitant els xocs frontals".
L'obra a l'Eix Diagonal, "que vertebra la Catalunya central amb la costa i suposa una aposta en la diversificació de la mobilitat radial", ha exposat Capella, permetrà "augmentar la seguretat i la fluïdesa del trànsit i millorar les condicions de viatge".
A més, Territori està treballant en la millora dels camins entorn de l'eix, "per a garantir l'altra mobilitat", la dels tractors, ciclistes o vianants. L'objectiu, segons la consellera, és que s'entrellacin totes les maneres de moure's, preservant i ordenant el país".
La transformació d'aquest tram de l'Eix Diagonal s'insereix en el programa del Govern per a convertir carreteres convencionals a aquest sistema per a reduir els accidents frontals a la xarxa viària de la Generalitat, que poden tenir conseqüències molt greus. En el marc d'aquest programa, el tram 2+1 a l'Eix Diagonal és una de les actuacions més importants per abast i per inversió.
Marià
Igualada
6 de desembre 2023.09:03h
”Una inversió global de 81 M/€”
Molt menys de lo que dedica anualment a Tv3 uns 300 M/€