//Plugins sense CDN ?>
Els sis representants de les dues formacions -Fem Òdena és el partit de govern al municipi- han emès un comunicat on subratllen la seva negativa a la instal·lació d'un polígon a la zona de l'Espelt. Consideren que la zona de l'aeròdrom es pot desenvolupar, però com a "Parc Aeronàutic".
Els grups municipals d'Òdena a Fons i Fem Òdena manifesten que mantenen el compromís electoral de "treballar per un desenvolupament econòmic del municipi que no inclogués l'àmbit de Can Morera i el Pla dels Ametllers". Es refermen en les seves propostes de 2019, quan el Departament de Territori estava estudiant aquests sectors com a una gran zona de desenvolupament industrial. Tot esperant les conclusions del procés participatiu realitzat en el marc del Pla Director Urbanístic d'Activitats Econòmiques de la Conca d'Òdena (PDUAECO), insisteixen en la "no inclusió d'aquest àmbit en els àmbits d'estudi per a la propera redacció del document d'aprovació inicial, sent tan sols l'àmbit de l'aeròdrom l'únic que afectaria el municipi d'Òdena". En aquest sector, aposten per "un desenvolupament moderat".
Respecte a aquest desenvolupament, creuen que pot ser una oportunitat de dotar de valor aquell equipament i de generar noves activitats econòmiques al territori. Els grups municipals entenen que l'àmbit de l'Aeròdrom ha de mantenir i prioritzar el caràcter de "Parc Aeronàutic" previst en el PDUCO vigent, amb l'aposta d'esdevenir una instal·lació singular de país.
L'impuls d'aquesta àrea, afirmen, pot venir de nous conceptes com l'e-mobilitat. També "la tecnologia de drons o la mobilitat aero-terrestre elèctrica podria esdevenir una revolució i l'aeròdrom, a escassos dos quilòmetres del Parc Motor de Castellolí, té molt potencial per poder esdevenir un Parc Tecnològic d'aquesta nova e-mobilitat aero-terrestre". Un nou escenari en què, "tant els drons, per l'entrega de paqueteria, com els possibles vehicles híbrids aero-terrestres o el desenvolupament de nous vehicles aeris impulsats per nous combustibles -com pot ser l'hidrogen-, podrien generar una nova activitat econòmica entorn d'aquest equipament que podria ser referent a Catalunya i a només 40 quilòmetres de la zona Metropolitana". Unes línies de desenvolupament econòmic en les quals ja s'està treballant, alhora que també s'està elaborant el Pla Director Urbanístic Aeroportuari.
Aquest creixement a la zona de l'aeròdrom "s'ha de produir de manera molt pautada, apostant per una reordenació de la zona, amb una previsió de creixement al voltant de la pista, mantenint les activitats agrícoles i de ramaderia més pròximes a l'àmbit, i també la xarxa de camins existents, sent una zona d'oci i esbarjo dins l'entorn natural". Així, el creixement "ha de ser sota de demanda i de forma ordenada, apostant per seguir la línia d'hangars existents, i com s'indicava anteriorment, per una indústria d'alt valor afegit del món tecnològic, aeroportuari, de mobilitat, entre d'altres", i lligada a iniciatives formatives en el món laboral. Volen que "la proposta que ha de presentar Territori pel que fa al desenvolupament econòmic al municipi es basi seguint uns criteris urbanístics de taca d'oli, apostant per una instal·lació ja existent, amb criteris de sostenibilitat i mediambientals demandants per la societat i no incloent les hectàrees proposades a la zona de Can Morera i el Pla dels Ametllers".
No té cap sentit que el polígon es fes a Can Morera. És només perque hi ha el Singla que vol fer diners. Pensem entre tots, si us plau.
Esque és lamentable que encara algú pogués pensar en fer Can Morera. Que no és prou obvi tota la trama de corrupció que hi ha al derrera? Per sort algú que pensa!
Antoni
Igualada
7 de desembre 2020.13:59h
A can Morera no es pot fer perquè els Singla farien diners, com si els terrenys de costat de l’aeròdrom fossin erms i sense propietari conegut.... Quin nivell