//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dilluns, 10 febrer 2025. 03:00
L’any passat la tercera edició de la Transconca aconseguia aplegar un total de 1.029 persones participants i, aquest pròxim 23 de febrer, des de l’organització es confia a tornar a superar el miler de persones prenent part en la caminada i pedalada solidàries.
El pròxim dijous, 13 de febrer, a les 19 h, l’Ateneu Gumersind Bisbal acollirà la conferència “Passat i present de la discapacitat intel·lectual”, a càrrec de Josep Palà, llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació i director de l’Escola Àuria d’educació especial d’Igualada.
El Museu Molí Paperer de Capellades ha registrat un total de 22.539 visitants durant el 2024. D’aquests, 3.495 han estat visites individuals, mentre que la resta; 19.044, corresponen a visites de grups, sobretot escolars d’arreu de Catalunya.
El Consell Comarcal de l’Anoia està estudiant la creació d’un centre logístic de generació de biomassa amb l’objectiu de gestionar millor els boscos de la comarca i aprofitar-ne el potencial energètic.
Diumenge, 9 febrer 2025. 03:00
L'alumnat de 4t de primària de l'Escola Gabriel Castellà ha organitzat una conferència oberta a la ciutat per celebrar el Dia Internacional de la Nena i la Dona en la Ciència, que tindrà lloc el dimarts 11 de febrer de 2025 a la Biblioteca Central d'Igualada.
El transport urbà de la Conca d’Òdena ha tornat a assolir, aquest 2024, un nou rècord de passatgers amb un total de 1.208.581 viatges, el que representa un increment del 13% respecte a l’any anterior.
Dissabte, 8 febrer 2025. 03:00
Aquestes setmanes s’ha instal·lat a l’escola Marquès de la Pobla unes plaques fotovoltaiques que produiran energia per aquest equipament i també per a altres de Capellades.
La cabra salvatge ha trobat el seu "petit paradís" a Montserrat i les dades així ho demostren. L'espècie es va reintroduir fa 30 anys amb exemplars dels ports de Tortosa-Beseit i, en tres dècades, s'ha passat d'una vintena d'exemplars a més de 400. En concret, l'últim cens fet pel DARP i els Agents Rurals a finals de desembre se situa a les 439 cabres, gairebé una quarantena més que el de l'any passat.
Divendres, 7 febrer 2025. 03:00
L’Ajuntament de La Torre de Claramunt, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha finalitzat la museïtzació de la mina Maria Asunción, un nou espai turístic que posa en valor el passat miner de la zona i contribueix a preservar la memòria històrica de la comarca de l’Anoia.
El Departament de Salut, a través de l’Oficina tècnica de cribratge del Consorci Sanitari de l’Anoia, posa en marxa una nova edició del Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte a Igualada.