//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dilluns, 18 febrer 2019. 03:00
Antoni Dalmau va ser l'encarregat d'obrir el cicle de conferències que l'Ajuntament d'Igualada ha organitzat per recordar el 80è aniversari del final de la Guerra Civil. El passat divendres 15 de febrer, en una sala d'actes de la Biblioteca Central d'Igualada plena a vessar, l'escriptor igualadí va parlar sobre el cost humà del conflicte, sobre els morts -d'un bàndol i l'altre- al front, a la rereguarda, als bombardejos, a les presons i als camps nazis, així com les víctimes de la repressió, que foren processats i empresonats i els que van haver de marxar a l'exili lluny de la seva terra. Un cost humà que Dalmau xifra en 869 persones, víctimes directes d'una guerra que va ser "una tragèdia terrible" a Igualada. Un xifra que. Segons Dalmau, no està tancada.
L’IES Guinovarda de Piera acull, fins al 28 d’aquest mes, la nova exposició itinerant de la Diputació de Barcelona adreçada a adolescents del segon cicle d’ESO, “Dona la volta a l’alcohol”, per treballar la prevenció de consum d'alcohol en la població jove. La mostra té l’objectiu d’informar sobre les conseqüències que genera el consum d’alcohol sobre la salut, així com reforçar el no consum, retardar l’inici en el consum i reduir-ne els riscos.
Diumenge, 17 febrer 2019. 03:00
Mitjançant els programes Treball i Formació i Enfeina't del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, el Consell Comarcal de l'Anoia donarà feina a 55 anoiencs en situació d'atur, amb contractes de 6 o 12 mesos. Millorar l'ocupabilitat de les persones destinatàries facilitant-los competències professionals mitjançant experiència laboral i formació en el primer cas, i facilitant la pràctica laboral i l’adquisició d’experiència a persones en situació d’atur mitjançant la seva contractació laboral en el segon, són els objectius d'aqiests projectes del SOC.
Dissabte, 16 febrer 2019. 03:00
Per quart any, el col·lectiu igualadí Eixarcolant organitzarà la Jornada Gastronòmica de les Plantes Oblidades. En un comunicat, els seus impulsors demanen que l'Ajuntament d'Igualada faciliti línies de finançament perquè es pugui seguir desenvolupant.
Copons té per primera vegada un pla urbanístic propi. El document que ha elaborat la Diputació restringeix el sòl urbanitzable, però amplia la capacitat d'edificació residencial dins la zona ja urbanitzada.
El programa 'Singulars' del Consell s'enfoca a persones joves que precisin de més formació en clau laboral o de reinserir-se al mercat. Es tracta de dues formacions fetes a mida, la primera sobre el món de l'adoberia -200 hores- i una segona sobre vendes i estratègies digitals.
Divendres, 15 febrer 2019. 14:41
Un atropellament es produïa aquest migdia a l'Avinguda Balmes d'Igualada. Diverses dotacions de Bombers, efectius de la policia local i del SEM s'han desplaçat al lloc dels fets.
Divendres, 15 febrer 2019. 03:00
Si no hi ha un canvi de darrera hora, el ple de Vilanova donarà dimecres el pas definitiu per a que l'empresa Bogaris desenvolupi una zona comercial a l'entrada d'aquest municipi, sota l'antiga Scorpia. Les associacions comercials es mostren preocupades per una nova superfície on s'hi ha d'instal·lar Mercadona (un trasllat des de l'interior del municipi), amb més espai i que pot suposar l'arribada d'altres establiments.
Subratllen que -"seguint la pròpia normativa d'urbanisme"- no té sentit construir un polígon en un espai que no té cap continuïtat urbanística. UP demana que l'administració no desenvolupi un projecte "amb interessos especulatius".
Per cinquè any, l'hostaletenc Francesc Esteve vol contribuir a l'organització Pallapupas que treballa en diferents hospitals infantils. En aquest cas, però, el camí serà molt més llarg de l'habitual: de Roncesvalles a Santiago de Compostela.