//Plugins sense CDN ?>
L'equipament de Castellolí comença una nova etapa en la seva gestió. L'empresa Octagon -dirigida pel capelladí Xavier Bartrolí- aterra com a nova gestora del Parcmotor. La presentació de la nova etapa es va fer aquest divendres per la porta gran, amb la presència de tres cracs de tres branques diferents de l'esport: el ciclista José Antonio Hermida, el trialista Albert Cabestany i el pilot Nani Roma.
El que durant molt temps va ser una mera declaració d'intencions ara és un projecte empresarial amb cara i ulls. El Parcmotor de Castellolí comença una nova etapa en la que es focalitzarà com un equipament de competició però també d'alt valor empresarial. L'empresa Octagon Esedos n'agafa les regnes -integra la nova companyia Gestió Parcmotor SL- i es marca el repte de rellançar l'equipament "amb el circuit d'asfalt com a centre". A través d'un acord amb Cellnex Telcom es vol fer del circuit el número u d'Europa en connectivitat. S'ha iniciat ja una sèrie d'actuacions per subsanar les deficiències (més proteccions, pintura de pianos, grava) i implantar nous serveis. Castellolí vol ser amb això un espai de desenvolupament dels vehicles elèctrics i connectats, també de l'e-bike, i a la vegada convertir les 100 hectàrees del Parcmotor en un "parc d'atraccions de l'esport".
Aquest desig el formulava l'ex ciclista de Puigcerdà José Antonio Hermida, que treballa ara en el desenvolupament de l'e-bike i aposta també per fer de Castellolí un lloc pioner en l'organització de curses de bicis assistides. Entre les diverses potes de la nova etapa del ParcMotor hi haurà el circuit de velocitat de per realitzar tests i desenvolupar productes, una àrea de trial en un entorn natural privilegiat (iniciativa d'Albert Cabestany), el circuit de motocròs i una clara aposta pel ciclisme i la bicicleta, amb la celebració d'una prova d'ebikes a l'horitzó.
El Secretari General de l'Esport, Gerard Figueras, apuntava en la presentació que "el motor a Catalunya ens projecta al món, en totes les disciplines,
el motor a Catalunya està viu, té ganes de seguir creixent amb força des de la banda del esport, les instal·lacions, la competició i el lleure". En la mateixa línia, Xavier Bartrolí, President Gestió Parcmotor Castellolí també ha volgut ressaltar que "fa uns anys vam veure el potencial que tenia aquest espai i hem treballat fins avui per fer aquest acord possible. Arribem en un moment delicat però l'esforç de totes les parts implicades, tant públiques com privades, ha permès que avui puguem estrenar la nova gestió i mirem amb esperança el futur".
Eixugar un deute de més de set milions
El camí cap aquesta nova etapa ha estat tortuós. L'igualadí Jordi Mas, president de la Fundació Catalana del Motor, apunta que "es van arribar a deure més de set milions d'euros", bona part d'ells a l'Institut Català de Finances. Mas assegura que "hem trobat el millor soci possible, amb una empresa de casa. ES faran esdeveniments i aquests esdeveniments portaran gent". Amb aquest gir que s'aplica "la idea és que hi hagi més esdeveniments, molts. Ha vingut Audi, McLaren i la setmana que ve Jaguar. No ho hem sabut transmetre bé, potser".
Mas subratlla que "abans de privatitzar les instal·lacions vam posar com a condició que es fes activitat esportiva. Teníem ofertes d'una firma finlandesa que eixugaven el deute però no permetien seguir fent l'activitat esportiva. Ara, amb aquest acord amb Octagon continuarà actiu el circuit i aquesta empresa farà també la vessant comercial, que és molt important". L'acord amb Octagon s'estén a 34 anys, amb el mateix venciment del lloguer de la parcel·la.
Per la seva part, l'Ajuntament de Castellolí ha demanat entrar a la Fundació Catalana del Motor com a patró. Joan Serra, alcalde de la població, manifesta que "seguirem promocionant la instal·lació, ara amb un soci com Cellnex. Ens vendrem al món com un lloc de referència en el desenvolupament dels vehicles connectats".