TORNAR

El Rec.010 expandeix l'àmbit d'atracció de visitants

L'objectiu ara, seguir sumant dissenyadors emergents a les marques consolidades

societat
Divendres, 14 novembre 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Cinc anys després que sis pioners anoiencs engeguessin la recuperació d'antigues adoberies com a botigues efímeres, amb 10 marques, l'èxit de la cita de les Rec Experimental Stores s'ha convertit en un aval extraordinari per cridar a marques de tendència a venir quatre dies a Igualada

Foto: Marc Vila

Amb unes xifres de visitants que superen els 90.000, el Rec.010, l'onzena cita de les Rec Experimental Stores, ha estat l'edició més exitosa. Cada vegada, es consolida més la capacitat d'atracció d'Igualada i el Rec i els visitants vénen "de més lluny que mai" explica Cristina Domènech, de l'equip organitzador de les Rec Experimental Stores. El radi d'acció ja no es cenyeix a l'Anoia, la demarcació de Barcelona i l'àrea metropolitana, sinó que "s'ha estès a altres llocs de Catalunya. Hem tingut gent que venia de Figueres, del Berguedà, o de Castelló". La capacitat d'atracció, de fet, ja arriba a punts de l'Estat de fora de Catalunya. La clau de l'èxit ha estat fidelitzar les marques, augmentar l'oferta de roba de tendència i potenciar l'apartat cultural i gastronòmic. "El Rec.0 ara ja és més que vendre roba. L'epicentre segueixen sent les botigues, però el tema gastronòmic té molt potencial" comenten des de l'organització.

"És un punt d'orgull i de responsabilitat" atreure a tants visitants i de procedències que fan que es plantegin preparar l'agenda i agafar el cotxe per passar el dia a Igualada. La valoració de l'edició onzena és "molt positiva", afirma Domènech, com també "el format de quatre dies. Porta gent nova, i els que no fallen mai". Hi ha hagut més visitants que mai i de cara al Rec.011, ja hi han algunes directrius: "seguirem cuidant molt el producte. I al costat de les supermarques, apostar per les marques de Km. 0 i acollir els dissenyadors emergents". Es tracta de continuar amb iniciatives com el 'pop-up day' i donar espais als joves dissenyadors que comencen a treure el cap. D'aquesta manera, es cobreixen perfils de client: "hi ha els que volen les supermarques, però també hi ha persones que volen quelcom més especial, més exclusiu, i això els ho poden oferir aquests creadors joves". El Rec és un espai ideal perquè creixin, com hem vist amb Toni Argelich de Dütch Delight o Jordi Rafart, entre d'altres.

Cinc anys

A finals d'aquest mes, es compliran els cinc anys de la primera edició. Va ser el 27 i 28 de novembre del 2009 i va ser el primer èxit. Firmes com Sita Murt, Antonio Miró, Josep Abril, Miriam Ponsa o Textura han estat fidels i incansables des d'aquell moment. Tenen un vincle amb l'organització fort. En aquell moment els van fer confiança "quan semblava una bogeria". Ara, aquests cinc anys i les quasi 60 marques que s'ubiquen a les 'pop-up stores' són l'aval per convèncer a les firmes de tendència a estar quatre jornades al revifat barri adober d'Igualada.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.