TORNAR

TIC Anoia apunta que el nou grau informàtic "vorejarà el 100% d'insercions laborals"

El Grau de Computació començarà aquest 2018 amb 40 places

societat
Divendres, 8 juny 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquesta primera setmana completa de juny han començat les preinscripcions, prèvies als exàmens de selectivitat, per al Grau en Computació que s'impartirà per primera vegada al Campus Universitari d'Igualada-UDL. Un grau que les empreses TIC esperaven amb candeletes per poder-se nodrir d'un perfil professional que és rar encara a la nostra comarca.

"Calen informàtics". Aquesta demanda ha estat molt freqüent els darrers anys en els cercles empresarias. Ara, de cara al curs vinent, s'ha anunciat que el Campus Universitari d'Igualada tindrà el Grau en Computació, nascut per paliar la manca de mà d'obra en aquest sector. TIC Anoia ha mostrat la seva satisfacció per aquest pas endavant. Les inscripcions han començat aquesta setmana i estaran obertes fins el mes de juliol. L'associació que agrupa bona part de les empreses del sector assenyala que dels 40 homes i dones que sortiran cada any de la promoció hi haurà una inserció quasi total. Expliquen que "Esperem que tingui un 100% d'inserció. Creiem que el fet que la proposta del Grau siguin en format dual, ajudarà molt a la inserció laboral dels nous professionals. No obstant i això, mai es compleix el 100%, ja que una fracció dels que acaben després fan màsters".

El repte per a les empreses TIC serà retenir també  aquests joves que sortiran en les successives fornades. Hi ha un factor important com que serà que moltes pràctiques es faran en empreses en les quals podran continuar una vegada acabats els estudis. Ara per ara, expliquen des de la gerència, "la majoria de treballadors de les empreses són de l'Anoia. En empreses petites l'habitual és que tots siguin de la comarca".

Un dels espais del Campus Universitari, obert el 2014Les proporcions canvien lleugerament en empreses més grans: "a tall d'exemple, les que tenen més de 25 treballadors, al voltant d'un 20% dels treballadors són de fora l'Anoia, majoritàriament de comarques limítrofs. Alguns directius d'algunes empreses vénen de Barcelona a Igualada". De fet, algunes grans empreses TIC, cas de MPM Software a Sant Cugat, tenen oficines de treball fora de l'Anoia per poder captar més professionals donada la manca de treballadors qualificats de l'Anoia.

Aquests darrers anys, la manca d'informàtics s'ha accentuat: "Les empreses del sector TIC estan ja actualment mancades de professionals, tant júniors com sèniors. Cal tenir en compte que cada vegada hi ha més empreses que incorporen professionals de l'àmbit TIC per les seves ares internes tot i que no són empreses TIC. Tan el sector TIC, com les empreses necessitaran molts més professionals per àrees de Industria 4.0, BIgData, telecomunicacions, internet de les coses o la programació, etc."

La qüestió dels salaris

Fins a quin punt els salaris de l'Anoia, més baixos teòricament que a Barcelona, són un handicap per contractar professionals? Segons TIC Anoia els salaris de a Barcelona "podrien ser d'entre un 15 i un 20% superiors a l'Anoia. El sector TIC no seria diferent d'altres sectors. El cost de la vida a Barcelona no és el mateix que a Igualada".

A dia d'avui, el sector TIC factura uns 55 milions d'euros a l'Anoia, "entre socis i no socis". Hi ha al voltant de 500 treballadors. Detallen que "no sabem la paritat del sector, però no crec que ens desviem de les dades generals del sector que publica el 'Baròmetre del sector TIC de Catalunya'". Una paritat que evoluciona "de manera favorable. Va del 26% d'ocupació de dones del 2010 al 31% del 2016". Avui en dia, TIC Anoia té 66 socis, de les vora 120 empreses que hi ha a l'Anoia del sector.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.