//Plugins sense CDN ?>
L'estudi de carreteres del RACC, Eurorap, aquest 2018, indica que a l'Anoia només hi ha dos trams considerats de risc molt alt. En el balanç positiu respecte altres edicions, la desaparició de l'A-2 entre Jorba i la Panadella entre els deu trams amb més accidentalitat de vehicles pesants que enumera l'Eurorap.
La C-15 no és la carretera més perillosa de l'Anoia. Aquesta és una de les conclusions pel que fa als trams anoiencs de carreteres que aboca l'estudi del RACC sobre la xarxa viària, l'Eurorap, publicat aquest mes de desembre. Cap carretera anoienca figura entre els deu trams amb més accidentalitat de Catalunya, com tampoc entre el 'top ten' dels que hi ha més accidents en termes absoluts de cotxes i de motos. I amb tot, tampoc cap carretera anoienca és entre les més segures. Dues carreteres de la comarca consten amb l'etiqueta de risc "molt alt" d'accident: la C-37 fins a Montbui i la BV-2131, de la Pobla a Miralles.
Es tracta de dues carreteres amb una freqüència molt baixa de vehicles diaris: l'Eurorap situa en 627 el tram de Valls a Montbui i en 672 el de la BV-2131, amb 2 i 0,7 accidents greus anuals, respectivament. La C-37 des de la Conca d'Òdena fins a Manresa continua com a carretera d'"alt risc" d'accidents el 2018. Enguany no s'ha hagut de lamentar cap accident mortal en aquest segment de l'Eix Diagonal, però està subratllada com una carretera perillosa.
En l'informe que ha publicat el RACC, en canvi, la C-15 de Vilanova del Camí a Puigdàlber consta com una carretera de "risc baix". De fet, la proporció d'accidents greus anuals en relació als més de 13.000 vehicles diaris és de 2,3. La B-224, de Capellades a Martorell, ha estat escenari, com l'Eix Diagonal, d'accidents mortals, però figura només com a un tram de "risc mitjà".
Un 2018 amb vuit víctimes mortals
Aquest 2018 vuit persones han mort a les carreteres anoienques. Vuit vides perdudes en un any que els accidents mortals han repuntat a Catalunya, on han estat 185, un 10% més que l'any precedent. Els accidents a la comarca s'han concentrat a la part sud, amb la C-15 altra vegada com la carretera amb més accidents. De les vuit víctimes, una era motorista i l'altra un vianant. La darrera víctima de l'any era a la C-25, quan es va produir fa un mes el tràgic atropellament d'un jove igualadí.
Eduard Ruiz
Igualada
4 de gener 2019.08:06h
I la perspectiva de futur no és molt optimista, si les “forces vives” locals no el remedien, o exigeixen amb fermesa una solució, més enllà de pintar de vermell la mitjana.
L’ EIX... Llegir més DIAGONAL, entre Manresa – (C-37) Igualada (C-15) – Vilafranca, 45 km. previstos majoritariament amb trams 2 X 1 (només 7 km. entre Igualada Capellades autovia 2 x 2, anunciats a darrera hora), hipotecarà la competivitat industrial, comercial, turística de l’Anoia (recordem 30 punts per sota del promig del PIB català i durant dècades, per INSUFICIENT I PERILLOSA.
La C-37, fins a Valls, 1x1 asfaltada i poca cosa més, molt poc transitada i, a més, perillosa.