TORNAR

El tram de la Panadella a Jorba de l’A-2, entre els més conflictius de Catalunya

És el quart punt amb més accidents de vehicles pesants del país

societat
Dimarts, 20 desembre 2022. 19:00. Redacció AnoiaDiari.

El RACC ha presentat la 21a edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP, que analitza, un any més, l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. El RACC i altres clubs europeus membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA) avaluen cada any amb aquesta metodologia les xarxes viàries de països de tot el món. A Catalunya, l’estudi compta amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona.

L’EuroRAP és un consorci europeu que analitza el risc d'accidentalitat de les carreteres per millorar la seguretat viària. La seva metodologia compara el nombre d'accidents greus i mortals que s’han produït en els últims 3 anys en un tram de carretera amb el volum de vehicles que hi circulen (en termes d’intensitat mitjana diària de trànsit, IMD). L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes.

Entre altres dades, l’estudi revela que els 13,2 quilòmetres del tram de l’A-2 entre la Panadella i Jorba se situen, una vegada més, entre els més perillosos de la xarxa viària pel que fa a accidents de vehicles pesants. Concretament, és el quart tram amb més sinistralitat, per darrere del tram de 6,3 quilòmetres de la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona; i el de 21,5 quilòmetres de l’A-2 entre Bellpuig i Cervera. El tram més conflictiu també el trobem a l’A-2, en el tram entre l’enllaç amb l’AP-2 i l’enllaç amb la B-20.

L’estudi també remarca que la carretera BP-1417, coneguda com la Rabassada, torna a situar-se com el tram amb més risc d’accident de Catalunya. En el 88% dels accidents amb morts i ferits greus (17 en els últims tres anys) en aquesta carretera hi ha involucrada, com a mínim, una motocicleta.

Per setè any consecutiu, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola és el tram de carretera amb més accidents greus i mortals per quilòmetre de Catalunya per al conjunt de vehicles. Entre el 2019 i el 2021 s'han produït 17 accidents greus i mortals en un tram de 7,1 quilòmetres de longitud.

Durant el trienni 2019-2020 els accidents greus i mortals han disminuït un 8,7%, mentre que la mobilitat global s'ha reduït en un 3,0% a conseqüència de la pandèmia. En aquest context, la perillositat ha disminuït un 6,1% al global de la xarxa viària analitzada, si bé els trams amb risc "alt" o "molt alt" representen encara el 25% del total avaluat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.