TORNAR
PUBLICITAT

El trànsit pesant no disminueix i l'A-2 "segueix carregada", malgrat la fi dels peatges

Aquells que es desplacen a Barcelona, a més, poden patir més dificultats per la reducció de carrils a l’entrada a la Diagonal

societat
Divendres, 10 setembre 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Des de fa deu dies, una part substancial dels peatges de Catalunya han desaparegut. Cap d'ells era a l'Anoia, però en algunes rutes l'autovia A-2 podia ser una de les alternatives del trànsit pesant per no pagar. Els usuaris anoiencs, però, no veuen cap canvi a l'A-2 i temen que aviat se saturi de nou.

Els efectes de la desaparició dels peatges de l'AP-2 i l'AP-7 a l'Anoia, segons les opinions dels usuaris de l'autovia, son nuls. És bona notícia, però poc afectarà en la fluïdesa del trànsit en el tram anoienc, entre la Panadella i Collbató, on el trànsit pesant és un dels maldecaps dels automobilistes. La intensitat mitjana diària entre Montmaneu i Jorba, de vehicles, era de 28.649 en el darrer registre i des de Jorba a Martorell s'elevava a 43.552. Els usuaris i usuàries assenyalen que "no hi ha hagut cap efecte, segueix carregada". I preveuen que amb la represa econòmica post-COVID i la tornada de les escoles, "ens trobarem amb el mateix embolic que hi havia abans".

Núria, professora a Cervera, apunta que "en el tram des d'Igualada cap a la Panadella no hi he vist canvis aquests dies. El cert és que hi ha molta més intensitat per la banda fins a Martorell. No he vist que els camions s'hagin reduït, tot just som a l'inici després de vacances i no hi ha diferències amb la situació anterior". Jordi, que treballa en una consultoria a Barcelona, està avesat a haver d'agafar el cotxe en diverses ocasions durant la setmana, en hores diferents. Comenta que "el trànsit aquests dies ha estat fluid, però ja ho veurem la setmana vinent. Les referències son ara més difícils perquè després d'un any i mig de pandèmia, l'activitat econòmica s'ha interromput una mica. L'arrencada dels col·legis serà el fet decisiu per fer una valoració".

Pablo, camioner de Tarragona, és un usuari habitual de l'A-2 i l'AP-7, comenta que "hi ha més camions i cotxes a les autopistes on hi havia els peatges. És una bona notícia i ara els vehicles utilitzen més aquestes carreteres que eren de pagament. S'ha notat, però la qüestió és que de Lleida a Barcelona, i viceversa, els camions seguirem triant l'autovia; en el cas que s'hagin de desviar cap al sud, potser sí que alguns que utilitzaven l'autovia i feien més volta, per no pagar, ara passaran per l'autopista". El geògraf igualadí Alfons Recio opina que "sense peatges, si l'AP-2 té més demanda d'ús i es col·lapsa, molts vehicles tornaran a optar per l'A-2".

Els 'pollastrots', aviat

El taxista Ricard Tomàs s'empassa gairebé cada jornada l'autovia. Rebla que "ens trobem amb el mateix. Cap automobilista o camioner agafarà l'autopista per anar a Martorell o Barcelona des de Lleida. No hi haurà canvis significatius. Crec que la situació prèvia el març del 2020, amb la problemàtica i els embussos per entrar a Barcelona no trigarà a tornar, perquè s'està recuperant l'activitat econòmica després de la pandèmia".

L'embut per entrar a la capital, -els 'pollastrots' que anomena quan l'A-2 va plena, seguiran: "aviat serà el mateix. S'han suprimit carrils a la Diagonal. A més, pels anoiencs i anoienques, que van en vehicle privat, i per l'altra gent de comarques, no s'ha habilitat cap aparcament a l'entrada de Barcelona, ni hi ha serveis de busos llançadors. Es podien cercar solucions, com un pàrquing en condicions a ciutats pròximes a Barcelona que tinguin Renfe; a més, sense un bon tren des de l'Anoia seguim amb el problema".

En l'equació del final dels peatges a AP-2 i AP-7, hi ha també reforma de l'A-2 projectada pel govern espanyol. L'autovia passaria a tenir tres carrils per banda, a més dos d'opcionals. Una eventual disminució del trànsit de camions pot condicionar la necessitat de la reforma. Ricard Tomàs opina que "no crec que s'acabi fent, de cap manera. Significaria una inversió gegantina i una despesa de manteniment que no es podria afrontar".

Fa uns mesos, el batlle de Castellolí, Joan Serra, i la batllessa d'Òdena, Maria Sayavera, amb altres representants polítics, es van reunir amb Fomento i van fer una valoració dels documents de l'avantprojecte. Sayavera considerava que "pel que hem pogut conèixer, ens sembla una proposta correcta. Hi haurà canvis en els accessos, en les entrades i sortides: en el cas de les incorporacions des de l'Espelt, s'hi farà una nova rotonda, en un punt on hi havia força accidents". En el cas de Castellolí, el traçat es desviarà cap al nord i s'allunyarà de la zona habitada. S'eliminaran també les corbes que fins ara han estat un dels factors d'accidentalitat. El nou POUM del municipi, de fet, ha de tenir en compte aquesta possibilitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.