TORNAR

Una empresa igualadina crea la primera aplicació mòbil de l'Estat dedicada als relats multiargumentals

Aquesta setmana Cubus Games posa a la venda la seva segona ”gamebook app”, una història per als amants de la ciència ficció

tech
Dimarts, 15 setembre 2015. 00:00. Ismael Miñano.
D'un cop d'ull

Els nostàlgics recordaran la mítica col·lecció "Tria la teva aventura", un format de literatura que permet al lector decidir el futur del protagonista. Aquest gènere ja té la seva versió digital a través d'una aplicació per a dispositius mòbils que ha ideat l'empresa igualadina Cubus Games. Després de desenvolupar "The sinister Fairground" (La fira tenebrosa), aquesta setmana l'empresa llançarà a applestore el seu segon títol "Heavy metal thunder", disponible a partir de la setmana vinent.

Algunes de les aparences dels gamebook

Des del març, un grup d'igualadins es dedica a dissenyar com es pot traslladar al mòbil o la tablet les múltiples possibilitats que ofereix la literatura interactiva en el sí del món digital. Així, en funció de les història, el lector es troba amb una il·lustració, un disseny i fins i tot una banda sonora creada expressament per a cada situació. Per fer-ho possible, l'equip de Cubus Games (d'unes sis persones) compta amb programadors, dissenyadors, escriptors, il·lustradors i compositors. Tenen la seu a IG-Nova Tecnoespai.

 

Amb la mirada posada a l'educació

Ara per ara els seus gamebooks són especialment atractius pels consumidors de videojocs i literatura, però des de l'empresa expliquen que l'eina és molt potent també per desenvolupar les capacitats de presa de decisions dels alumnes, la responsabilitat o per explicar diversos punts de vista d'una mateixa història. "Vam crear un prototip en què podies escollir si eres un soldat alemany, un soldat americà o un comerciant jueu, i es podia viure la Segona Guerra Mundial des de diferents perspectives" explica en Quim Garreta, un dels membres de Cubus Games. Assegura que és aplicable per tot tipus de matèries, des de les ciències socials fins a les naturals, passant per matemàtiques. "En vam desenvolupar una altra on l'usuari visitava el laboratori del seu avi i descobria que havia fet una màquina del temps que li permetria conèixer els invents més rellevants de la història". Però malgrat el potencial reconeixen que, amb les visites que han fet a editorials de llibres de text, costa apostar pel projecte: "la idea ha agradat molt i la resposta és similar en totes: ens encanta, ho trobem molt interessant, però és un món que encara ens fa respecte", afegeix. Alhora, lamenta que "hi ha escoles que disposen de la pissarra electrònica, un format on això es podria executar de meravella, però que només l'utilitzen de la mateixa manera que les de guix. S'inverteixen uns diners en tecnologia que no s'aprofiten com es podria".

 

Més atractiu pel públic anglès

Potser per l'auge que va tenir el gènere als 80 i 90, al Regne Unit i Estats Units, així com Austràlia, és on té més èxit la literatura interactiva. Això fa que el públic dels gamebooks sigui sobretot anglòfil. A més a més, "a Espanya predominen els usuaris d'Android, que en general no estan tant acostumats a pagar, i si no és gratuït ja no interessa", explica Garreta. En canvi, l'usuari d'apple (més estès als EUA) està disposat a pagar si el producte té qualitat. La primera història que van posar en marxa (per 3'5€) era en castellà i anglès; partia d'un relat de l'Associació Espanyola de Ciència Ficció, Fantasia i Terror que volia fer la versió app del llibre. La van traduir a l'anglès i ja ha tingut centenars de descàrregues d'usuaris d'Estats Units, Anglaterra, Austràlia, Canadà, Israel o Mèxic, a banda de Catalunya i l'Estat espanyol. En un futur, es plantegen també altres opcions com els "serious games", per aplicar-ho a disciplines que permeten explicar de forma amena matèries com la medicina, atractives per un pacient, per exemple. "També la literatura eròtica veiem que ofereix moltes possibilitats".

 

Un territori clau per al sector

Quim Garreta assegura que l'Anoia representa un territori molt atractiu per al sector, per la proximitat amb Barcelona. Des de Cubus Games, que va ser present a les darreres fires "Game Lab" i "BizBarcelona", asseguren que la capital catalana és un referent mundial del món dels videojocs.

Altres notícies


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.