TORNAR

Més abusos a Ryanair

Dilluns, 25 agost 2014. 19:00. Marta Mercadé i Isant

El passat dijous 14 d´agost en Clément, un jove francès de 16 anys que viatjava sol, havia de volar cap a París ( Beauvais ) amb el vol de Ryanair FR6355. Al moment de facturar, ens van dir que hi havia una incidència i que havíem de passar per la seva oficina. Allà ens van dir que el nom del passatger que constava al bitllet no estava correcte, que hi faltava una lletra al nom i que, per tant, no coincidia amb el DNI .Ens ho van arreglar, ens van segellar el bitllet i ens van dir que ja podíem tornar al taulell de facturació, que ja estava arreglat. Va facturar amb normalitat,li van donar la targeta d´embarcament,( on constava el seu nom correcte, igual que el del DNI) i va marxar.

En Clément va passar tots els controls de seguretat . La sorpresa va arribar mentre esperava ja a la porta , a punt d´embarcar. Una treballadora de Ryanair li va dir que com que hi havia hagut un canvi de nom, si no pagava 70 euros , no podia agafar el vol.Ell li va mirar d´explicar , amb la dificultat afegida de fer-ho en una llengua estrangera, que no era un canvi de nom, sinó que faltava una lletra i els seus companys de la oficina ja ho havien arreglat. La treballadora de Ryanair anava insistint que a l´ordinador li constava un canvi de nom i que havia de pagar o no volava.

En Clément, un menor d´edat ,no portava prou diners. Tampoc no disposava de mòbil. Va suplicar que li permetessin fer una trucada. No el van deixar.El més greu, és que la treballadora de Ryanair li va agafar la seva targeta d´embarcament i li va estripar. Sí, la va estripar i llençar a la papelera davant els ulls incrèduls d´un jove que no entenia res de res. El van deixar a la sala d´embarcament i ni tan sols li van dir què podia fer o on havia d´anar.

Ell no entenia res i jo tampoc.Em va trucar una noia molt amable d´AENA per explicar-me que en Clément estava sol i molt preocupat a l´aeroport i que li havia demanat ajuda.

La resta és fàcil d´imaginar. Vam tornar a l´aeroport i vam comprar un bitllet per l´endemà ( per cert, ell havia pagat 170 € per un bitllet d´anada i tornada. El del dia següent, només de tornada va costar 265,99 €)

Evidentment hem posat una denúncia a Ryanair i també hem emplenat el full oficial de queixa de la Generalitat de Catalunya.

Sens dubte, en Clément recordarà de per vida aquest lamentable tracte rebut. No sé si li abonaran l´import del nou bitllet i li donaran cap mena de compensació ( un dia més d´allotjament, peatges autopista, gasolina…), però el que està clar és que no podran de cap manera reparar el mal tràngol que en Clément, els seus amics i familiars vam passar.

Jo ho tinc clar : no volaré mai més amb Ryanair.I desitjo que les autoritats pertinents actuïn amb contundència davant fets com aquest.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.