TORNAR

A Capellades, Sant Jordi per a petits i grans

Dimecres 15 primer acte per al públic infantil

cultura
Dimarts, 14 abril 2026. 17:30. Redacció AnoiaDiari.

Aquest dimecres 15, comença a Capellades la primera de les diverses i variades activitats del programa de Sant Jordi, adreçades a diferents edats i públics.

Així aquesta primera proposta servirà per presentar “365 Nits estrellades”, un llibre escrit per la Montserrat Costas que proposa a les famílies un poema per a cada nit de l’any. La presentació es farà aquest dimecres 15 d’abril a les sis de la tarda a la sala d’actes de la Biblioteca El Safareig. Per fer-ho encara més divertit s’hi pot anar en pijama o amb el peluix d’anar a dormir!

El dimecres 22 d’abril es farà la presentació del darrer llibre de l’escriptor capelladí Joan Pinyol, “Hi havia una bugada i altres contes”. Serà al Teatre La Lliga, a les 7 de la tarda, amb la participació del Grup Teatral de Capellades i una conversa amb el també escriptor capelladí Franc Guinart.

El dijous 23 d’abril, Diada de Sant Jordi, la programació es presenta en dos blocs, un adreçat al públic escolar i l’altre obert a tothom.

Per a les escoles es farà una matinal de contes al Teatre La Lliga, pensada per als alumnes d’educació infantil, amb la Cia. Farrés Brothers donant vida al popular conte “El cau del Tabalet”. Serà en format molt reduït, i per això es dividirà el públic en dues sessions diferents, l’una el dia 22 i l’altra el 23. La segona proposta per a les escoles arribarà de la mà de la Cia. La Roda Produccions, que interpretarà la Llegenda de Sant Jordi, a la tarda, a l’escola Marquès de la Pobla.

Per al públic general, la programació de Sant Jordi es concentrarà novament a la plaça Verdaguer, amb totes les parades de roses i llibres. A més, hi haurà dues activitats: la primera és el taller infantil “Un drac molt dolç”, amb Marta Rossell proposant crear un drac amb una dolça sorpresa. La segona serà una hora del conte especial Sant Jordi, amb Marta Ribatallada, acompanyada amb un acordió, a dos quarts de set de la tarda.

Les propostes no acabaran el dia 23 i encara es podrà gaudir de dos concerts durant el cap de setmana del 25 i 26 d’abril. Així, dissabte, al celler de La Lliga, novament Franc Guinart, en aquest cas amb Francesc Torreguitart, farà un concert. I l’endemà diumenge hi haurà un segon recital, a les 6 de la tarda al Teatre La Lliga, amb entrada lliure, que anirà a càrrec de quatre corals: l'Orfeó de Santa Coloma de Queralt, la Coral Kandenit de Vilafranca del Penedès, la Coral Lyrae de Cubelles i la Coral Noves Veus de Capellades.

“Per Sant Jordi, sopa de lletres!” amb Capellades Comerç

Per la seva banda, l’entitat Capellades Comerç també ha engegat un nou concurs, amb premis en vals de compra, coincidint amb la festa de Sant Jordi.

Del 14 al 30 d'abril, “Per Sant Jordi, sopa de lletres!” és la proposta que podreu trobar als comerços participants en forma de cartell, on hi ha paraules que es relacionen. Els participants han de marcar aquestes paraules en unes butlletes i amb les lletres sobrants descobriran una cita. Només quedarà saber qui és la persona autora de la cita i deixar la butlleta a Finques Vallbona. Es farà un sorteig el 4 de maig amb 225 euros en vals de compra.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.