//Plugins sense CDN ?>
El Zoom '19 s'obre a altres gèneres més enllà de la ficció i dóna cabuda a altres gèneres com l'entreteniment, els informatius, els programes culturals i divulgatius i els esportius. En l'apartat de ficció, les produccions estatals (i entre aquestes, les catalanes) són la majoria.
Aquest novembre acabarà amb cinc jornades d'alt voltatge audiovisual a Igualada, amb el Zoom Festival. Tindrà lloc del 26 de novembre a l'1 de desembre a Igualada i Barcelona i ja ha donat a conèixer la secció oficial de ficció. En total, vuit produccions provinents de països com Alemanya i Itàlia, però també amb una forta presència de produccions del país. Es començarà amb 'Èxode' (2019) una tvmovie de Román Parrado i coproduïda per Televisió de Catalunya (TVC) i Set Màgic Audiovisual, una història que ens situa a l'Espanya de finals de 1938, quan després de la derrota de l'exèrcit republicà a la Batalla de l'Ebre, la població civil republicana comença una fugida massiva cap a França.
I en aquesta peripècia sorgeix la història d'amor del Guillem i la Maria, que formen part del gairebé mig milió de persones que van fugir cap a França per esquivar la repressió franquista. També entre les produccions catalanes al Zoom destaca 'La fossa' (2018), dirigida per Agustí Vila, una sèrie que explica la història del David Martos, un jove del Penedès que treballa d'amagat en l'exhumació d'una fossa comuna de la Guerra Civil sense catalogar, on creu que pot estar enterrada la seva família. La TV sèrie està i coproduïda per Bausan Films, TVC, Wise Blue Studios i À Punt Media i s'estrena al Zoom Festival.
Pel que fa a altres produccions estatals, la secció oficial de ficció del Zoom Festival incorpora també produccions com el drama romàntic 'Lope Enamorado' (2018), de Palamont, Golmersa i RTVE, que narra la història d'amor entre el poeta i dramaturg del Segle d'Or, Lope de Vega, i l'actriu Lucia Salcedo; o el llargmetratge d'Ángel Haro 'Try' (2018), produïda per TVCO, una pel·lícula que parla de l'amistat a través de la Camila i el Marcos, millors amics des de la infància, que es retroben després d'un temps sense contacte.
La quota alemanya, tres produccions
Ja és habitual la presència de produccions alemanyes, que són una part important de les internacionals. És el cas del thriller 'Rufmord' (2018), de la productora Hager Moss Film Gmbh, sobre el cas de pornovenjança que pateix la Luisa, mestre d'una escola de primària d'un petit poble bavarès, i la seva posterior desaparició; 'Eden' (2019), un film coproduït per Atlantique Productions, Lupa Film i Port au Prince Film & Kultur Produktion, ambientat a Grècia, Alemanya i França que narra les històries de cinc personatges que lluiten per trobar el seu lloc a una Europa en crisis, després de que un guàrdia de seguretat mati a un immigrant adolescent per accident a Atenes, un fet que els canviarà la vida; la TV Movie alemanya 'Seed of terrors' (2018), un thriller polític de recerca sobre el paper dels serveis secrets en la globalització del terrorisme, coproduïda per Diwafilm, Südwestrundfunk.
També hi ha a la secció oficial la italiana 'Compagnia del Cigno' (2019), d'Ivan Cotroneo i Monica Rametta, una sèrie produïda per Rai Fiction i Indigo Film sobre set joves músics que estudien al Conservatori Giuseppe Verdi de Milà i on a través de les seves vivències crearan llaços forts entre ells.
Noves categories
El Zoom'19 no serà només de ficció i es converteix en una plataforma amb un model únic en el panorama de festivals, ja que permet que hi participin tots els continguts audiovisuals independentment del format, canal de distribució i audiències. En les properes setmanes es faran públics els continguts audiovisuals que es podran veure a la resta de categories del festival Zoom.