Consideren que tot i l'impacte, és una ocasió per "repensar el model de turisme de la comarca i del país." La sectorial de turisme de la Unió Empresarial apostarà per la carta del turisme 'slow'.
Una terrassa del centre d'Igualada FOTO: ACN
La pràctica totalitat de les empreses han tingut cancel·lacions pels mesos de maig i juny, mentre que aquesta xifra es va reduint a partir del juliol. Un 29% de les empreses han hagut de fer modificacions en la política de cancel·lacions o en les condicions de les reserves. Pel que fa als esdeveniments plana força incertesa "ja que gairebé la meitat estan a l'expectativa de veure què fan segons com evolucioni la pandèmia, les restriccions i les mesures de seguretat."
Carol insisteix que "crec que a l'Anoia podem captar un turisme 'slow', de proximitat i que busqui tranquil·litat, un entorn natural i un espai no massificat". Moltes de les empreses, però, han encarat aquesta situació buscant alternatives i diversificant o complementant la seva activitat. De fet, un exemple és l'empresa de Carol, dedicada principalment a l'organització de grans esdeveniments. L'empresari ha dit que, davant de la incertesa de quan es podran tornar a organitzar actes amb un gran nombre de públic, han decidit utilitzar els espais que gestionen per oferir-hi alternatives com ara bars o restaurants efímers, que només obriran portes durant l'estiu.