//Plugins sense CDN ?>
Una de les novetats dels cursos que s’ofereixen aquest any és el d’ anglès comercial amb d’altres propostes sobre com mesurar indicadors de vendes per millorar resultats o com millorar l’experiència de compra
L'àrea de comerç de l'Ajuntament d'Igualada ha presentat els cinc cursos gratuïts que s’ofereixen des d’ara i fins a finals d’any per als comerços de la ciutat. Jordi Marcè, regidor de Dinamització Econòmica ha explicat que aquests cursos sorgeixen “d’un treball conjunt amb les entitats de comerç i els comerços locals que en els darrers dos anys ha programat 16 accions que han format un total de 137 persones”. Per Marcè “cal continuar en aquesta línia, per millorar la gestió dels establiments, potenciar el comerç local i augmentar la seva competitivitat en un mercat cada vegada més exigent”.
Els cursos són tots presencials i es realitzaran a l’Espai Cívic Centre. L’horari s’ha adaptat a les necessitats dels comerciants de la ciutat començaran a les 14.30h i tindran una durada d’entre una hora i mitja o dues hores.
La primera novetat formativa, fruit de la col·laboració amb Igualada Comerç, serà el curs d’iniciació a l’anglès comercial que tindrà lloc el dia 15 d’abril. Estarà impartit per Esther Álvarez, llicenciada per la UAB i Màster en Interpretació de conferència internacional per la Universitat de Vic, amb més de 20 anys d’experiència en l’àmbit de la traducció i interpretació. Aquest curs pretén donar eines per l’atenció al client en anglès, per donar resposta a les situacions més quotidianes de l’entorn del Comerç.
El següent curs que estarà format per dues sessions, el 15 i el 22 de maig, amb una duració total de 3 hores, s’anomena “Mesurar per millorar”. En aquest curs, es treballaran els indicadors clau que ajudaran els comerciants a entendre i millorar els resultats del propi negoci. Impartit per Oriol Paré, de l’equip d’Integra Retail, és CEO i co-fundador d’una cadena de més de 35 botigues, amb presència a 4 països . Diplomat en ADE i expert en Retail Màrketing i Retail Management.
El tercer curs, pretén “animar el punt de venda” i estarà enfocat a millorar l’establiment per a que sigui un lloc atractiu que incita a comprar. Per això, es treballaran continguts per a que la botiga sigui un punt d’experiència emocional per al client. Serà impartit per Bibiana Becerra, experta en Visual Merchandising per a comerç de proximitat, tècnica en V.M. per Window Disseny BCN i postgrau en interiorisme comercial per Àrtidi BCN. Es portarà a terme el 16 de setembre.
El següent curs s’impartirà el 2 d’octubre i s’anomena “Reforçar la diferència i personalitat del negoci a través de l’equip de vendes” El portarà a terme l’Oriol Paré i es treballarà el paper clau de l’equip venedor per a generar emocions positives als clients i entendre que aquests poden tenir diferents prioritats en funció de les seves vivències i del seu estat emocional.
Finalment, el 4 de novembre es repeteix la formació de l’any passat “Un aparador fascinant. Edició Nadal!”. El Bibiana Becerra donarà eines per com es pot fer aturar al vianant davant l’establiment. És possible que quedi seduït pel que oferim? Si! Avançant-nos als seus desitjos. Es tractaran temes fonamentals d’un aparador de Nadal, com la seva funcionalitat, l’estil propi (som diferents a la resta), la simplicitat (missatges directes i clars), la distinció (originalitat), el fil conductor (coherència), la indagació de l’entorn (l’oportunitat per vendre) i l’adaptació (estalvi de materials).
Els cursos requereixen inscripció prèvia. Es poden fer al web comerçigualada.cat on hi ha tota la informació sobre els cursos i el formulari d’inscripció.
El regidor de Dinamització Econòmica, Jordi Marcè, ha animat als comerciants i botigues de la ciutat a participar d’aquestes formacions i ha recordat que “el comerç dóna personalitat pròpia a les ciutats per això cal cuidar-lo i amb aquestes formacions gratuïtes l’ajuntament té l’objectiu de contribuir a la millora de la seva competitivitat i donar noves eines per ajudar a potenciar els establiments”.