//Plugins sense CDN ?>
"Fer front conjunt i acompanyar el comerç local i de proximitat davant l'actual crisi provocada per la COVID-19" és el principal objectiu de la campanya d'impuls del comerç local, que han endegat els ajuntaments d'Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena, de bracet de les diferents associacions de comerciants dels municipis: Igualada Comerç, Mercat Municipal de la Masuca, Nou Centre d'Igualada, Vilanova Comerç, Unió d’Establiments de Montbui (UEM) i Comerç d'Òdena.
La iniciativa s'emmarca dins l’Aliança per la Conca, una plataforma creada pels municipis per a cercar solucions per al teixit econòmic i empresarial de la Conca.
La campanya ha arrencat amb un eslògan "Ara més que mai", per donar visibilitat i reconeixement als comerços de serveis essencials que aquests dies treballen incansablement per garantir la subsistència de la major de la ciutadania en un moment de màxima excepcionalitat. En aquest sentit, els alcaldes i alcaldesses de la Conca "agraeixen a tots els comerços que continuen oferint serveis essencials, el seu compromís i esforç a l'hora de fer costat a la ciutadania i respectar de manera estricta les mesures de prevenció establertes."
Per donar visibilitat a aquests comerços, s'ha creat una imatge que identificarà cada establiment. La campanya també es difondrà a través dels mitjans de comunicació locals i a través de les xarxes, entre altres actuacions.
La campanya no finalitzarà amb l'aixecament de l'estat d'alarma, quan es decreti, sinó que tindrà continuïtat. D'aquesta manera, quan tots els comerços puguin reprendre la seva activitat, la campanya entrarà en una segona fase, es canviarà l'eslògan de campanya per "Ara més que mai, jo compro a casa" i s'iniciaran noves accions de difusió "que continuïn esperonant els habitants de la Conca d'Òdena a fer la compra i consumir en el comerç local", segons han informat els impulsors de la campanya, que afegeixen que "s'apel·larà a la responsabilitat social, tot incidint en la importància de la compra de proximitat per la seva repercussió directa en l'entorn més proper, tant econòmicament com socialment. L'objectiu és aconseguir estimular una compra amb responsabilitat, consciència social, compromís i exigència per la qualitat."
Les parts implicades, ajuntaments i associacions de comerciants, comparteixen "el parer que, quan el comerç local pugui tornar a ser protagonista, s'haurà dibuixat un nou horitzó on probablement la responsabilitat i la sostenibilitat jugaran un paper molt important."
Més informació sobre la COVID19