//Plugins sense CDN ?>
L'ús de la realitat virtual i la transferència d'informació entre client i empresa per millorar el rendiment dels productes va ser un dels eixos de la jornada. L'acte va finalitzar amb un dinar a peu dret on els participants van seguir conversant sobre les possibilitats que obren aquestes tecnologies.
Unes 80 empreses de la comarca de l'Anoia van prendre part en la jornada 'Realitat virtual a l'automoció i la indústria', emmarcada dins el projecte UEA Lab Anoia 4.0. L'acte es va celebrar a les instal·lacions de Servisimó Igualada. Era una trobada que va comptar amb dues conferències amb la realitat virtual i augmentada com a fil conductor.
Són dues tecnologies estratègiques que s'apliquen cada cop més en els entorns empresarials i industrials, i que no només s'han convertit en una eina de venda, màrqueting i promoció; sinó també de planificació de la producció, d'estratègia, de manteniment, de maquinària i equips... Entre altres solucions i possibilitats que s'han pogut conèixer amb més detall a través d'aquesta jornada. El primer conferenciant va ser Àngel Campo, director comercial de Volkswagen Spain que exposava el cas de Volkswagen 4.0: és a dir, "com a través de la realitat virtual i configuració augmentada s'utilitza per oferir un servei al client. És important visualitzar cap a on aneu. Hi ha moltes solucions tecnològiques, però hem de tenir en compte cap a on volem anar per assolir els objectius de la nostra estratègia empresarial".
El primer ponent va ressaltar que "l'experiència del client és quelcom molt important per treballar. En som conscients i des de Volkswagen som capaços de fer tot el procés comercial a través d'una tablet. La realitat virtual ja fa temps que l'utilitzem". El segon conferenciant va ser Xavier Riba, soci-fundador i director territorial de Catalunya d'Innovae, una empresa de solucions de realitat virtual i realitat augmentada amb aplicacions en venda, formació, manteniment, logística, fabricació i control.
Riba va parlar de diverses aplicacions, solucions i resultats de realitat virtual i augmentada a la indústria, en els àmbits de la formació, el manteniment, en solucions per muntatge i control de qualitat i també els 'digital twins', els bessons digitals com a estratègia per interactuar virtualment amb la maquinària, els equips i serveis reals. En aquest sentit, el ponent ha afirmat que
"la digitalització ens permetrà tot un tipus d'avantatges i eines per conèixer en tot moment el funcionament de la nostra empresa en tots els aspectes: treballadors/es, màquines, clients... Per conservar i mantenir el know-how dins l'empresa".