TORNAR

'Conec el nom de totes les meves clientes i sé què volen quan entren a la botiga'

Parlem amb Núria Pallarès, responsable de LULA OUTLET

economia
Divendres, 4 juny 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Núria Pallarès és una jove empresària que fa sis anys que regenta una botiga outlet a Igualada i ara està a punt de marxar el Japó amb un programa de la Cambra de Comerç. Amb un esperit emprenedor i un coneixement profund del món de la moda, ens explica el funcionament i el futur dels outlets a la ciutat.

Què és un outlet?

Un outlet és una botiga que ven roba d'altres temporades, la base d'aquest comerç és que el producte de moda perd valor un cop s'ha acabat la temporada i per tant el preu baixa radicalment. Abans les marques pensaven que els outlets desprestigiaven la marca, i et posaven moltes dificultats per vendre't estocs, però les coses estan canviant i ara l'outlet s'ha diversificat molt.

Com va començar la cultura outlet a Igualada?

L'origen dels outlets a la nostra ciutat es remunta a quan les fàbriques feien vendes especials destinades als seus treballadors. Després van veure que hi havia un potencial en aquest tipus de venda i ja es va fer constant. Actualment a la ciutat ja queden poques marques autòctones, per tant s'ha d'apostar per fer venir marques de fora.

El circuit outlet a Igualada és una referència?

És veritat que el 80% de les meves clientes vénen de fora d'Igualada, això vol dir que la gent segueix venint, però és veritat que s'ha perdut molt. La gent es desplaça i ve a la teva botiga per dues raons: principalment la marca, i en segon lloc l'atenció personalitzada. A Igualada falten marques potents per tornar a atreure consumidors

Com vas començar el negoci?

Jo vaig muntar la botiga amb 28 anys, sense cap ajuda de l'administració i amb 2.800 euros a l'any. Em va agradar molt el local, vaig contactar amb una marca: Javier Simorra, que em va oferir unes condicions molt bones, actualment tinc 13 marques, la majoria espanyoles, crec que ens hem de donar suport.

Quines són les claus de l'èxit?

La premissa més important és tenir marques molt bones a preus atractius. A part d'això hem de tenir clar que ja no podem ser només botiguers, hem de ser empresaris, fer un pla de negoci, conèixer el públic objectiu, fer polítiques de comunicació....A més a més, has d'aportar un valor afegit, no pots competir amb un negoci com 'Zara' si no apostes pel tracte personalitzat amb el client: Jo conec el nom de totes les meves clientes i sé què volen quan entren a la botiga, així he aconseguit fidelitzar la clientela. També s'han de fer propostes diferents, per exemple, jo ofereixo tancar gratuïtament la botiga per un grup de clientes i assessorar-les personalment durant un migdia a canvi d'un volum de compra. Finalment, és molt important que la teva feina t'agradi,i a mi la moda m'apassiona.

El futur...

Jo he apostat per obrir-me a les noves tecnologies, tinc un blog on parlo de moda en general i sobre coses de la botiga en concret, faig mailings a les clientes, estic al Facebook... Les reds socials són el present, i un empresari ha d'estar alerta de tot el que passa. Tot i així crec que al 2010 l'èxit és seguir oberts i sense haver fet fora a ningú, no sé què passarà d'aquí un temps, però si s'ha de tancar, tancarem i farem una altra cosa.

I ara, cap al Japó?

Sí, estic a punt de fer un viatge al Japó gràcies a un programa de la Cambra de Comerç que organitza un viatge per conèixer els retails d'aquest país. Per aconseguir entrar en el programa en el que et costegen un 60% del cost del viatge, s'havia de complir un seguit de premisses: volum de facturació, presència a Internet...Vaig entrar dins de la selecció i marxo d'aquí uns dies.


6 Comentaris

J

Josep

4 de juny 2010.22:19h

Respondre

Endevant , Nuria tots els exits
tels mereixes els que et coneixem
ho sabem be.

E

Esteve

4 de juny 2010.22:04h

Respondre

Els esforços q posa la Nuria, per portar una botiga, un blog, un facebook, i una vida personal, amb molt poca ajuda, és un gran mèrit, felicitats!!!

L

Laia

IGD

4 de juny 2010.18:26h

Respondre

Actualment hi ha més botigues que diuen ser outlet que no pas botigues que no ho diuen. Per sort, en aquest cas, el nom no ens enganya. Sort !

I

Imma

Igualada

4 de juny 2010.17:11h

Respondre

Quan entro a LULA OUTLET pensó ... estic bé aquí, envoltada de gent i roba maca, segur que trobaré alguna cosa que m’agradi i em quedi bé, i a sobre a preu d’outlet.

E

Eva

Igualada

4 de juny 2010.16:15h

Respondre

aquesta és la meva cunyi! amb dos parells! si senyor!

M

Margarida

Igualada

4 de juny 2010.11:03h

Respondre

Núria, ets el meu idol! La veritat és que has lluitat per aconseguir el que tens.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.