//Plugins sense CDN ?>
Segons FGC, la nova locomotora millorarà el manteniment de la xarxa, en guanyar en eficiència i en capacitat, ja que el nou aparell permet traccionar trens de plataformes i vagons de mercaderies més llargs.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adquirit una nova locomotora que redueix l'emissió de fums i sorolls per fer treballs de manteniment a la via. S'utilitzarà a la línia Llobregat-Anoia i al Cremallera de Montserrat per dur a terme tasques de tracció de material remolcat. Segons explica FGC en un comunicat, la nova locomotora, de 8.380 mm de longitud i 3.874 mm d'alçada, pesa 28 tones i pot circular tant per les vies convencionals com pel sistema cremallera. A més, és dual, és a dir, en el seu funcionament habitual utilitza tracció elèctrica però permet operar amb combustible dièsel en cas d'un tall del subministrament elèctric. Aquest sistema redueix l'emissió de fums i de soroll.
El motor compleix amb la normativa Stage IIIB, que minimitza l'emissió de gasos contaminants a l'atmosfera i suposa un pas més en l'aposta de la companyia per la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació.