Les darreres dades amb les que compta l'Idescat indiquen que, a nivell de grans magnituds, l'economia de la comarca va recuperar el pols a partir dels anys 14 i 15. És la tercera comarca amb menys PIB de la demarcació de Barcelona.
El producte interior brut (PIB) per habitant de l'Anoia era de 21.000 euros anuals segons les dades de l'Institut d'Estadística de Catalunya, en l'onada de 2015. Xifres que indiquen una millora en termes absoluts respecte les dades anteriors amb les que comptava l'organisme de la Generalitat; ara bé, que la situen gairebé 30 punts per sota de la mitjana catalana: 27,5. El PIB d'un anoienc és un 72,5% del nacional.
El Fòrum Empresarial d'enguany, centrat en el talent
El PIB de l'Anoia era de 2.331 milions d'euros el 2011 i es va contreure el 2012, l'any més dur de la recessió, però des d'aleshores s'ha elevat gradualment. De tota manera, aquest PIB -fet en base del 2010- no s'ha acostat en cap moment a la mitjana catalana. Després del Berguedà, és la comarca barcelonina amb un PIB més baix.
Tranquils, ara el Sr. President de la Diputació hi posarà remei...
Eduard Ruiz
Igualada
10 d'agost 2018.12:42h
Val a dir que aquests dades son coherents amb els resultats de l’estudi “Índex ADEPG-FEPG 2017 de competitivitat territorial” publicat per la Federacióó Empresarial del Gran... Llegir més Penedès (Garraf, Alt i Baix Penedès).
Pel que fa a l’Anoia, revela que tres la caiguda constant de l’índex “General” (tres analitzar 45 factors de competitivitat), des de la posició 14 (2003) a la 25 del ranquing (2014) de les 41 comarques, darrerament es va iniciar una recuperació a posicions més favorables 22 (2015) i 18 (2016).
Una competitivitat territorial en la què té un pes elevat la competivitats industrial, que l’Anoia ha anat perdent, per la qual cosa es requereix potenciar els “factors de producción”, interns i externs, amb la complicitat de tots els agents implicats (polítics, empresarial, sindicals, professionals, socials, etc).
Entre els factors claus les infraestructures de transports i comunicacions; a tall d’exemple, un EIX DIAGONAL, entre Manresa – Igualada – Vilafranca, majoritariament amb trams 2 X 1, hipotecaria la competivitat de l’Anoia, durant dècades, per INSUFICIENT I PERILLOSA.
Per a més informació de la noticia de l’estudi esmentat:
http://www.fegp.cat/cat/indicadors_adeg.php