TORNAR

Puig anuncia canvis per trobar sortida als polígons anoiencs

Admet que la xifra d’inversió a l’Anoia de la Generalitat és molt baixa

economia
Dissabte, 6 desembre 2014. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El conseller d'Empresa i Ocupació, el convergent Felip Puig, assenyala a  l'anterior Govern Tripartit (2003-2010) per la seva alta despesa que ha suposat un llast per a l'actual equip. En la seva visita a l'Anoia, Puig beneeix l'aposta per l'actual model industrial i anuncia modificacions en la gestió dels polígons anoiencs

La mateixa setmana que el Govern ha plantejat els pressupostos del 2015, on la política d'austeritat porta a reduir fins a 7,1 milions la despesa de la Generalitat a l'Anoia, Felip Puig ha visitat la comarca per expressar el suport a iniciatives com el Campus Motor. Puig, conseller d'Empresa i Ocupació, va elogiar en la seva estada a Castellolí l'empenta del govern igualadí al nou polígon per a empreses adoberes a Igualada-Jorba, amb un apèndix a Òdena, i va manifestar que s'està fent una planificació "que s'ajusta al que vol Europa". Va secundar les paraules del Secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, sobre "reconvertir la filosofia" de polígons industrials com els de l'Incasòl a l'Anoia, amb casos com Plans de la Tossa o el mateix de Can Parera, on s'ubica el Campus Motor. Torres avança que "en primer lloc instal·larem serveis per oferir, amb nous criteris i posar mitjans".

Felip Puig, el passat dijous al Campus MotorDe fet, el Campus Motor s'erigeix solitari al Polígon de Can Parera, en parcel·les de  l'Incasòl que cap inversor privat s'ha animat a ocupar. Pere Torres assenyala que s'ha acabat "vendre sòl perquè s'hi implantin activitats". Felip Puig en aquest sentit també va anunciar que -en una dels diversos retrets que va fer al Tripartit- que tant en els polígons com en els centres d'investigació es tendirà a la seva limitació. Per al conseller "anem cap a una aposta per l'especialització i els sectors estratègics". El motor i projectes com el Parc d'Innovació del Cuir i la Marroquineria estan dins aquest àmbit.

L'empresariat exigeix accions

El motor és un sector punter, per a Felip Puig. "Hem recuperat moltes posicions els dos darrers anys" va afirmar i veu afermats productors com Seat i Nissan, a més de Volvo i Renault, amb els seus centres d'investigació. El conseller va afegir l'interès per recuperar el sector de la moto i Vicenç Aguilera, home fort del Clúster del Motor a Catalunya, va assegurar que espera que el 2020, el PIB derivat dels esports del motor representi 1.000 milions d'euros a Catalunya. En aquest punt, va intervenir el president dels Polígons dels Plans, Ramon Felip, que va demanar a Puig que es potenciessin qüestions com la de l'empresa Trire d'Òdena, que acobla pneumàtics i llantes per a Nissan però per a Seat -molt més propera, a Martorell- no, ja que ho fa una empresa... de Saragossa, a 300 quilòmetres. 

El pes del deute

Puig també va retreure al Tripartit "que ens faci pagar a l'actual Govern 7 milions d'euros diaris d'interessos". El conseller assenyala aquesta càrrega com a un dels factors pels quals l'Anoia rebi una mica més d'aquesta quantitat per tot l'any com a inversions: 7,1 milions. Va admetre que "és insuficient, ho sé" davant les xifres que es destinaven fa uns anys i per a les necessitats actuals que té l'Anoia. 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.