TORNAR

Satisfacció d'Igualada Comerç per la botiga al carrer

A l'espera d'analitzar les vendes, l'entitat creu que ha repetit els resultats de l'any passat

economia
Diumenge, 7 setembre 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Valoració positiva d'Igualada Comerç després de la 36a edició de la botiga al carrer d'Igualada. La gran festa del comerç a l'aire lliure, que posa punt i final a les rebaixes d'estiu, ha omplert els carrers del centre de la capital de l'Anoia amb més de cent botigues, i els visitants i compradors han voltat des de l'inici per gaudir alhora de les diverses propostes complementàries. Des d'Igualada Comerç es parla de "satisfacció positiva" perquè, a l'espera de conèixer amb detall el nombre de vendes, confien en haver tingut uns resultats comercials similars als de l'any passat.

La plaça de l'Ajuntament també ha acollit comerços

El carrer de l'Argent, amb les botigues al carrer

Els comerços han optat per oferir preus més competitius

La botiga al carrer ha portat a molts compradors al centre d'Igualada

"Molt millor que l'any passat", deia la responsable d'una botiga de roba del carrer de l'Argent, parlant de les vendes. "Crec que la gent està més animada, potser perquè mica en mica la crisi se'n va o senzillament perquè la gent té més ganes de comprar". "També és cert que oferim productes amb preus molt competitius", afegia. La 36a edició de la botiga al carrer d'Igualada ha tancat aquest dissabte passades les nou del vespre, i després d'una jornada intensa, en què la meteorologia ha respectat i els compradors i visitants han omplert la rambla i les principals places del centre des de primera hora. "Els carrers han bullit matí i tarda, encara és d'hora per fer valoracions però l'ambient ha estat molt positiu", explicava al final de la jornada el president d'Igualada Comerç, Xavier Figueras. Satisfacció, però "moderada", deia, a l'espera de conèixer amb detall els resultats de tots els participants. En aquesta ocasió les activitats complementàries, com tallers i oficis artesans del món de la cistelleria o la gastronomia, han ampliat l'oferta; també els inflables infantils. "Els botiguers hem fet d'aquesta una ciutat referent", afegia Figueras. Una de les claus per l'adaptació de l'activitat comercial als temps de crisi, explica el president, passa per voler arribar "a tots els públics i fer que totes les butxaques puguin adquirir productes", i per tant moderar preus per ser més competitius malgrat reduir marges.

Repte: arribar a més sectors de la població

Figueras també té clar quin és el proper repte d'Igualada Comerç: "hem d'arribar a nous públics i vincular-nos a més entitats culturals de la ciutat. Volem fer una aposta pel jovent, perquè es puguin dinamitzar activitats des de les entitats juvenils de la ciutat". El recorregut anava més enllà de la Rambla i la plaça de Cal Font, passava per la plaça de la Creu i arribava fins a la plaça de l'Ajuntament. Allà, des d'una llibreria es reconeixia que "costa que la gent arribi a la plaça de l'Ajuntament"; el pes se l'emporta la rambla "i és una mica difícil que el públic arribi fins aquí", concloïa.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.