TORNAR

Xavier Berneda: 'La situació a la Xina va cap a pitjor'

Munich i Escorpión, dues empreses anoienques que viuen de manera diferent els problemes de la situació a la Xina

economia
Dijous, 10 febrer 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Munich és una de les empreses punteres a l'Anoia, el seu director de màrketing, Xavier Berneda, ha explicat a anoiadiari·cat els problemes concrets a què s’enfronta l’empresa a causa de la nova situació viscuda a la Xina. Altres empreses de la comarca relacionades amb el món del tèxtil com Escorpión, que només produeixen una part de les seves comandes al gegant asiàtic, confessen que, tot i que han notat que la realitat està canviant, de moment encara no han pensat en canviar de localització. Això sí, ambdues experiències accepten que la cadena d’augment de costos que comença en les matèries primeres, potser haurà d’acabar repercutint en el preu final del producte.

Segons Berneda, el problema de Xina va començar al 2008, coincidint amb el final de la celebració dels Jocs Olímpics. Des de llavors els costos de producció no han deixat de pujar a un ritme del 15 o 20% trimestral i pronostica que la previsió és a pitjor: ‘Els números no són macos’- afirma. Munich ja està produint en altres indrets per suavitzar els problemes derivats de la situació xinesa. Bulgària, Marroc o Vilanova d’Espoia són algunes de les alternatives. Berneda explica que el sector del calçat és particular i complicat ja que la infraestructura que es necessita només per fabricar les soles, és molt important: ‘Ara tenim màquines parades al port de Tunísia a causa de la situació política al Nord d’Àfrica’.

Mercè Trenc és la cap de Compres d’Escorpión i afirma que la marca no produeix tota la seva roba a la Xina però que les remeses que envia a ‘la fàbrica del món’, arriben sense problemes. Segons Trenc, aconseguir contractes amb els proveïdors xinesos depèn, en gran mesura, de la capacitat negociadora de la marca. Trenc explica que la Xina és autosuficient, compta amb tots els materials i eines necessàries per produir qualsevol tipus de producte tèxtil.

El viatge, un problema?

Trenc explica que el viatge des de la Xina fins aquí sol ser d’un mes i abans d’enviar-hi la producció s’ha de tenir en compte aquest temps per poder tenir les botigues plenes quan comença la nova temporada: ‘El març la col·lecció primavera-estiu ha d’estar a les botigues, ara la producció de l’hivern 2012 ja està en marxa i els dissenyadors estan pensant la de l’estiu 2012’.

Berneda explica que el no només el preu del petroli està encarint els costos de transport, el preu de contractació de vaixells i les tarifes com el BAF o el CAF estan encarint cada vegada més els costos de transport.


2 Comentaris

V

Voltaire

Rias Baixas

10 de febrer 2011.20:50h

Respondre

Igualada i l’Anoia no poden tornar al segle XIX ni al franquisme. Els sectors industrials tradicionals amb molta mà d’obra no són típics de païssos capdavanters. L’Anoia ha d’apostar per... Llegir més la industria d’alt valor afegit (poca mà d’obra i producte competitiu, sofisticat i car) i pel seu Patrimoni històric, artístic, cultural, paisagistic, gastronòmic...

t

teo

igualada

10 de febrer 2011.08:27h

Respondre

algunes empreses emblemàtiques de la nostra comarca que es van deslocalitzar en el seu dia, i que van aportar el seu gra de sorra per deixar la Anoia amb una taxa d’atur mai vista ........ !!!!!... Llegir més volen tornar !!!!!
amb gairebé tota l’estructura productiva desmuntada. ja ja ...
se’m comencen s’ha posar els ulls axinats

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.