TORNAR

L'Ajuntament d'Òdena mou fitxa

Dilluns, 19 desembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Malgrat que el debat arrossega una confrontació entre dos projectes de creació de sòl industrial (un, el de Gran Europa al Pla de les Gavarreres i l’altre, el de la Zona Franca, al polígon de Can Morera) s’ha de reconèixer que l’Ajuntament d’Òdena ha tret la pols a un projecte adormit i ha posat sobre la taula la possibilitat de tirar endavant una iniciativa que podria atraure 30 empreses i crear 1.600 llocs de treball en un període d’entre 5 i 10 anys.

Davant el projecte de la promotora Gran Europa costa d’entendre que des de l’Anoia hi posem pals a les rodes amb l’argument que això podria perjudicar un altre projecte ambiciós com és el de la Zona Franca. Per què no fem que els dos projectes siguin compatibles? Si, com diuen els promotors, els tempos són diferents perquè Gran Europa és a mitjà termini i la Zona Franca a llarg termini, per què no apostem per tots dos sense retrets ni competicions?

Què deuen pensar les persones en situació d’atur quan veuen a través de la premsa l’intercanvi creuat d’acusacions entre els partidaris d’un polígon i d’un altre? A més de ser una pèrdua de temps pot acabar provocant que els promotors es retirin, fastiguejats de tanta controvèrsia. En la situació en que estem, el sentit comú diu que hauríem d’anar junts i apostar per tots els projectes empresarials que vinguin a parar a l’Anoia. L’Ajuntament d’Òdena ja ha fet el primer pas, ara cal que la resta d’administracions i agents socioeconòmics facin pinya, sense prendre partit per uns o altres i sense escoltar la veu de les persones propietàries dels terrenys que defensen els seus interessos particulars.


16 Comentaris

j

josep

23 de desembre 2011.13:36h

Respondre

a 15,
si pensa que penso que si vostè pensa que ”la opinió generalitzada va girant vers el desigs de ...
Si caiem aquí estem fent, tots dos, el préssec. No hi ha cap estudi d’opinió fet. No... Llegir més podem dir quina és la opinió generalitzada. Salut.

T

Torrent

Òdena

22 de desembre 2011.19:56h

Respondre

Senyor Josep,
si pensa que ”la opinió generalitzada va girant vers el desitg de més sól industrial, com idea de futur per poguer marxa d’aquesta crisi causant d’un índex d’atur tan... Llegir més alarmant”, no deu ser una opinió tant generalitzada, li convé barrejar-se una mica amb la gent del carrer, pot ser així se n’adonarà la trista realitat.
Sí, ja sé la idea dels diferents sectors a qui vosté es refereix, i estic segur de que no és una idea majoritària, de la mateixa manera que estic segur que no tothom que va votar una de les dues opcions polítiques que avui dia governen a Òdena té la mateixa idea. I no cal dir de votants de les mateixes opcions polítiques a altres pobles de l’Anoia.
No li diré que es tregui l’embenat, però sí que sorti de la seva torratxa i es barregi una mica més amb la gent, o, en cas contrari, acudeixi a l’oftalmòleg.

j

joan

22 de desembre 2011.11:23h

Respondre

Ramón i Màrius,
1.- És cert que he volgut respondre els missatge sobre aquest tema i és perquè he copsat que heu sortit, més o menys coordinadament, a defensar per activa i per passiva una... Llegir més estrategia político-econòmica que no comparteixo i em sembla molt perniciosa. Estic decebut perquè he perdut el temps esperant rèpliques més argumentades i amb alguna aportació convincent. Pensava que podíeu posar sobre la taula contra-arguments que em fessin dubtar en algun aspecte i ajudar-me a progressar en les meves miserables idees. Seguiré buscant on pugui.
2.- No us deixeu endur per la partitocràcia ni l’animadversió cap una persona. No tot comença i acaba en una lluita pel poder i matar al missatger, com preteneu fer, és retratar-se. Com és possible que encara no hàgiu pogut adonar-vos que defenso que no tenim problema de sòl industrial?. Com és possible que no us hàgiu adonat que reclamo que cal superar tant el projecte GE com ZF? Dos projectes gestats quan la construcció aparentava ser un pilar sòlid de creixement econòmic? Com és possible que no us adoneu que això no és el que defensa l’ajuntament actual?. Com podeu pensar que treballo a l’Ajuntament?. Després d’argumentar diferentment que l’ajuntament, només se us acudeix dir que si he escrit en una hora que un polític pagat de l’ajuntament hauria d’estar treballant vol dir que aquest està fent malament la feina, enlloc de pensar que no dec ser aquest senyor.
3.- Si poseu arguments a sobre la taula que em facin pensar, seguiré intentant contestar o rectificar, sinó, que tingueu il·lusió per seguir fent el paper que heu assumit en aquesta auca escrita en un despatx.

R

Ramón

Òdena

22 de desembre 2011.00:00h

Respondre

Marius, l’has clavat!! Mira que fa dies que li dic que se li veu massa el llautó, però no hi ha manera. Aquesta obsessió per respondre a tots i cadascun dels comentaris que no naveguen en la... Llegir més seva direcció li faran caure malalt, creu-me!

M

Marius

21 de desembre 2011.18:38h

Respondre

Joan, no es bo dir mentides perquè et poden caure les dentetes i els angelets no et portaran “caramelets”. En primer lloc no et dius Joan, mes aviat Josep , Pep pels amics.

Solsament pensar amb... Llegir més l’estructura tan complexa que tens en el cervell, m’esborrona, fa temps que esteu sembrant vents i podeu recollir tempestats, Quan en un lloc públic si entra per interessos personals per servir-se’n i no per servir, difícilment pot acabar be.

Els escrits teus, s’han fet avui a les 12,53 hores i a les 13,04 hores, no hauries d’estar per la comunitat en lloc de perdre d’aquesta manera el temps?

Joan, Josep, Antoni, ..etc, fes-te a l’idea que us ha sortit un gra en un lloc incomodo, que cada vegada us controlarà mes i us farà més picor.

Salut

j

joan

21 de desembre 2011.13:04h

Respondre

Estimat emprenedor,
Jo fa dies que he hagut de marxar a treballar a fora i no és pas per manca de sòl per posar-hi magatzems. Confiar en anàlisis tan acurats com el que vostè ens fa de la... Llegir més situació és apostar per un pobre futur.

j

josep

21 de desembre 2011.12:53h

Respondre

Senyor Torrent roures estem vigilant garcia,

Mai havíem tingut tants polígons amb sòl industrial disponible, mai havien marxat tantes empreses. Mai ens havia sobrat tant de sòl industrial, mai... Llegir més havíem tingut tanta crisi. El problema no és de manca de sòl industrial.

Si no és la primera vegada que lleigeix aquesta idea potser vol dir que diferents sectors de la societat l’han expressades en diferents mitjans de comunicció comarcal.

Pertant, això de que ”la opinió generalitzada va girant vers el desitg de més sól industrial, com idea de futur per poguer marxa d’aquesta crisi causant d’un índex d’atur tan alarmant” no deu ser una opinió tant generalitzada.

Cadascú veu el que vol veure o li deixa veure l’embenat que porta.

T

Torrent

Òdena

20 de desembre 2011.19:04h

Respondre

L’editorial comenta, en positiu, que caldria treballar per a conseguir els dos polígons industrials, que no son incompatibles, Hi estic d’acord, tot i que amb la controvèrsia que origina el... Llegir més tema i amb les corrents contràries tan evidents, s’hem fa complicat veure un final feliç, sobretot quan Gran Europa sembla adjudicada pel dit de la divinitat odenenca al Pla de les Gavarreres, que segons tinc entés ja està catalogat com a sól estratègic.
Sembla que la opinió generalitzada va girant vers el desitg de més sól industrial, com idea de futur per poguer marxa d’aquesta crisi causant d’un índex d’atur tan alarmant. I aquest gir en el pensament general dels anoiencs és un fet que pot canviar les coses.
En el que no estic d’acord és en el títul, penso que l’Ajuntament d’Òdena no ha tret la pols a cap projecte del calaix, sinò que un projecte que no agrada el vol ficar al calaix. A la reunió televisada es va parlar del tema, i algú va quedar en entredit.

j

josep

20 de desembre 2011.18:51h

Respondre

Aquest senyot Roures que de cop parla en plural i que després és alabat i felicitat per la senyora García fa una comparativa entre els projectes de GE i ZF. Es veu que la ZF és millor. Ocupa més... Llegir més hectàrees. Això ens ha de fer adonar de la importància que té per la conca d’Òdena.
Senyor Roures, òdena progés, o qui sigui, vostè segueix fent la correlació absurda més sòl, més empreses, més riquesa, més llocs de treball, més progrés. Em fa una mica de vergonya aliena que no hagin superat aquest fals silogísme després de tot el que hem vist i el que estem encara passant.
Siplau, repensin estratègies. INNOVIN. Escoltin a altra gent. Si no saben que vol dir Innovar, la senyora García els pot passar un link de wikipedia. Sort. Molta sort i ànims.
Ostres, que dolents són els del partit de la competència!

E

Emprenedors

Igualada

20 de desembre 2011.12:50h

Respondre

Senyora Odenenca....

Qui es menjarà les seves patates o millor on les vendrà per poder menjar alguna cosa més que patates... La gent de la conca d’Odena es veurà avocada a marxar cap a... Llegir més terres més fructíferes que acceptin les inversions que aquí no volem...

Si ens tanquem a qualsevol inversió feta al territori no tindrem futur o ens convertirem en un territori envellit i pobre...

Pensem-ho!!!

A

Anna Maria Garcia

Òdena

20 de desembre 2011.12:33h

Respondre

No m’agrada intervenir en aquest apartat de comentaris, i discutir amb ”trolls” covards amagats sota pseudònims, perque no estic d’acord en potenciar una secció on es pot insultar i faltar... Llegir més al respecte sense donar la cara, com ha passat més d’un cop aquí.

De totes maneres, i sense que serveixi de precedent, després de veure una explicació ben raonada i amb dades reals, amb la veritat per devant i dient les coses pel seu nom, no puc fer altra cosa, que felicitar el comentari, entenedor i clarificador d’en Joan Roures.

Enhorabona per l’analàsi exhaustiva i realista. Per dir veritats com a punys, gràcies!, que amb tanta mentida i manipulació des del govern odenenc, la gent acaba barrejant castanyes amb ous. Que és el que els hi va bé... desinformar, mentir, canviar dades, i dir que és el mateix Can Morera, que Gran Europa, i que teniem el projecte a un calaix... S’ha de tenir poca vergonya per a faltar a la veritat d’aquesta manera tan descarada i faltar al respecte a tota la gent que ha treballat en aquest projecte, en el POUM i en intentar que la Conca d’Òdena sigui realment el motor de l’Anoia.

De la mateixa manera que no acostumo a escriure aquí, com a regal de Nadal als ”trolls” que si ho fan de manera molt asídua i com a gran hobby, us deixo la via lliure, perque no tinc intenció de contestar cap mena de comentari més.

P.D.: Per evitar malentesos amb la paraula Troll. es.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

o

odenenca

20 de desembre 2011.10:41h

Respondre

Volia dir-li al senyor Joan Roures que ”el futur alcaldable”, com diu, no és l’únic responsable de ”paralitzar” el POUM. Li recordo que això és una democràcia (si no li sona busqui-ho... Llegir més al diccionari) i que 843 odenencs vam donat suport a les propostes dels 2 partits que governen de buscar sòl industrial alternatiu a Can Morera. Així que si el que busca són ”culpables” en té uns quants.

Per altra banda dir-li a en Josep que estic molt d’acord amb ell. Amb els temps que corren i amb previsió de com acabarà tot és millor que conservem el sòl agrícola que almenys ens donarà de menjar, perquè un munt d’hectàrees de sòl urbanitzat i sense cap empresa ens l’acabarem menjant amb patates, però la gana no ens la treurà pas.

J

Joan Roures

19 de desembre 2011.19:17h

Respondre

L’Editorial en aquest escrit, disculpeu-nos però mostra gran innocència, al valorar que l’Ajuntament d’Odena ha mogut fitxa, quan precisament el que fa es el contrari per no moure fitxa.... Llegir més De tot el que estem parlant d’inversions,... etc, es necessari i imprescindible disposar del POUM d’Odena aprovat definitivament, cosa que en uns pocs mesos, així fora si l’Ajuntament d’Odena tingues voluntat de fer-ho.

Totes les fitxes que mou l’Ajuntament son contraries al POUM, a fi de retardar-lo el màxim que puguin, aquesta es la seva finalitat. Inculparan als tècnics que el van mal redactar, inculparan l’anterior Consistori d’ amagar coses al calaix,...etc, però la realitat és la que és, el de no fer res i parlar molt. El que segur que Òdena serà dins de poc temps, la capital de l’Anoia de les festes i festetes i mercats i mercadets, no en tingueu cap dubte, perquè serà?

L’ajuntament d’Odena o millor dit el, futur alcaldable, si abans no es produeix una moció de censura, temps al temps, fa mes de sis anys que mitjançant plataformes contra el Pla Director de la Conca, està intentant paralitzar amb tots el recursos de que disposa, que de cap manera proper a casa seva, passi pel cap d’algun, posar-hi un polígon industrial, sembla que Can Morera es massa proper, sols així es compren el que s’hagi pujat al carro guanyador (CIU) just abans de les municipals per des de dins de l’Ajuntament manipular l’estratègia a seguir, però mirant, si més no, de no quedar malament amb el territori, no sigui que en surti escaldat, per aquesta raó està intentant torbar una alternativa al polígon de Can Morera. També el sou que tots li paguem li va força be, doncs últimament ja no sabia que fer per obtenir un salari.

Seguidament s’exposa un anàlisi del que s’ha observat amb tan escrit i comunicats, ja que la lletra ho aguanta tot, no desitgen crear cap grup d’opinió, ni a favor de, ni contra de., doncs al final tindrem el que ens mereixem.

QUINA ES LA INVERSIÓ QUE VOL REALITZAR EL CONSORCI A CAN MORERA ? I EN QUINS TERMINIS?

Una inversió tan important com la que vol realitzar el Consorci de la Zona Franca, amb mes de 200 ha. brutes el que representa unes 100 ha. netes, es a dir sòl industrial potencial per a uns 700.000 m2 de sostre industrial. Dit d’una altra manera, s’ha d’esser molt poca cosa per no donar-se’n compte de la importància que pot tenir aquesta inversió per la nostra Conca d’Òdena, El Consorci disposa d’una trajectòria suficientment llarga en el mon de les inversions industrials per desestimar-lo, degut a interessos particulars i enveges de gent poc seriosa.

El termini per iniciar les inversions no son a llarg termini com l’Ajuntament d’Òdena ens vol fer creure, ja que quan el POUM quedi aprovat definitivament, s’iniciaria el desenvolupament de Can Morera, (entre 4 i 5 mesos), per aquest motiu l’Ajuntament paralitza voluntàriament la tramitació del POUM, precisament per evitar aquesta inversió, es a dir axó si que està en un calaix.

QUINA ES LA INVERSIÓ QUE VOLIA I QUE IGUAL EN UN FUTUR VOL REALITZAR EL GRUP INVERSOR GRAN EUROPA? I EN QUINS TERMINIS?.

La inversió que Gran Europa volia realitzar en el 2006, sobre uns terrenys que estaven i segueixen estan protegits per Planejaments superiors. Els quals no depenent de l’Ajuntament desprotegir-los, es parlava de 160.000 m2 de sostre industrial (logístic) per donar ocupació a uns 1.200 llocs de treball.

Mireu, on es vol assentar Gran Europa, entre l’Aeròdrom, la AII i l’actual C-15, hi ha uns terrenys amb una extensió bruta d’unes 25 ha. segons una informació gràfica que s’ens va fer arribar, el que representa unes 12,5 ha. netes, es a dir sòl industrial potencial per a uns 87.500 m2 de sostre industrial. Per que ens fem una mica la idea, la nau logística d’Abacus de Vilanova del Camí, disposa de 40.000 m2 de sostre i dona ocupació a uns 100 i escaig llocs de treball, si ho extrapolem als 87.000 m2 de sostre màxim que pot realitzar Gran Europa, sabrem també els llocs de treball, si en son 1200 o 1600 o entre uns 200 a 300. Que també foren importantíssims i no despreciables, amb la conjuntura actual.

El termini per iniciar les inversions...., no és sap, ni tan sols és sap si la Generalitat voldrà esmenar els planejaments superiors...estem parlant de cap inversió a curt ni a mig termini i és important dir-ho, doncs ja en el 2006 es va intentar que Gran Europa pogués realitzar la seva inversió de naus logístiques i la Generalitat es va negar rotundament d’esmenar els planejaments superiors (no va esser el Consistori anterior, que es mal diu, que ho va posar amagat al calaix). Quan el Sr. Recoder, en el supòsit de que consideri les peticions dels Alcaldables d’Òdena, i sol•liciti tota la informació als tècnics de la Direcció General d’Urbanisme, n’esteu tan segurs que s’esmenaran els planejaments superiors, com sens vol fer creure? I quin retard portarà al POUM, per poder incloure les esmenes que es desitgen? Pensem-hi.

La nostra conclusió es que Gran Europa no es cap alternativa a Can Morera, doncs no podem comparar-se uns grans tràilers ( Can Morera) amb una motocicleta (Gran Europa), encara que tan els tràilers com la motocicleta ben vinguts siguin a l’Anoia.

Considerem que la irresponsabilitat dels actuals alcaldables d’Òdena, poden destrossar tota la inversió de temps i de energies que el territori ha realitzat en els últims set anys, no podem oblidar que van ser els Alcaldes dels municipis de la Conca d’Òdena, els que van a anar a trucar a la porta del Consorci de la zona Franca i no al revés.

F

Ferran

igualada

19 de desembre 2011.18:46h

Respondre

Estem devant d´una guerra d´interessos. Gran Europa i el CZF son com-pe-ti-dors. Com ho son també amb ABERTIS LOGISTICA I un parell mes. Entre ells es van mal repartint els possibles clients i... Llegir més les zones geografiques. GE es molt fort al ”centro”, Azuqueca de Henares, i entre els seus principals clients hi han les Fuuerzas armadas españolas.; els tres exercits trevallen amb ells amb logística i transports. El fet de que es plantejin venir a Catalunya es un fet ben natural de cara a una possible expansió futura pero mai, repeteixo MAI, han tingut una demanda concreta dels seus clients per implantarse aquí i menys en les dades que es fan correr. Les 30 empreses i els 1.600 llocs de trevall no han sigut mai concretades ni explicitades i no ho han estat perqué sencillament aquesta demanda no ha existit. Ells volian, amb tota legitimitat, una reserva de sol i veure a venir per fer un ”marcatge” al CZF que estaba ja posicionat a Can Morera i amb un port sec. Pobre del ajuntament que hagués refusat o entretingut un projecta d´aquesta importancia. Podría continuar...

j

josep

19 de desembre 2011.13:53h

Respondre

Per què no fem que els dos projectes siguin compatibles?

Els dos projectes són especulacions urbanístiques pensades quan urbanitzar era negoci. Què en farem d’urbanitzar més i més sòl sino... Llegir més hi ha ningú interessat en venir-hi i ens marxen les empreses. Això és de tontos (em sap greu, però cal dir-ho clar). Hem de saber perquè ens marxen les empreses i perquè no venen (és mentida que no vinguin per falta de sòl adequat). I després tirar endavant planificacions que resolguin aquest problema. Altres iniciatives, com les dues que comenta aquest article) són pèrdua de temps, diners i patrimoni.
Per què volem treure el sòl als agricultors si tenim sòl industrial buit a patades????????

m

magda

odena

19 de desembre 2011.11:44h

Respondre

Si anem perdent el temps i no procure
m per nosaltres mateixos o el municipi, end pssara com l’eix diagonal que vam perdre l’opurtunitat de que ens pases per el nostre municipi i tindriem una... Llegir més sortida/entrada a casa nostra.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.