TORNAR

L'alcalde ha de cobrar

Dilluns, 12 setembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Tot i entenent el gest que ha fet Marc Castells de renunciar al sou d'alcalde d'Igualada, és bo que es digui que aquest gest no fa cap bé a ningú. El gest ha estat ben rebut per tothom, i és lògic donat el context de crisi, però això no ens hauria d'impedir poder dir en veu alta que Igualada es mereix tenir un alcalde que cobri i que cobri un sou digne; és una tasca de responsabilitat i que requereix molta dedicació. Si volem polítics de nivell hem d'estar disposats a compensar-los econòmicament; si els alcaldes no cobren només s'hi podran dedicar els rics o els que combinin la feina d'alcalde amb altres tasques remunerades, cosa que els restaria temps de dedicació a l'alcaldia.

El debat dels sous dels càrrecs públics sovint emmascara un altre debat que, aquest sí, és el que realment importa: l'acumulació de càrrecs. Potser seria hora de revisar el règim d'incompatibilitats del càrrecs electes, no només des del punt de vista de conflicte d'interessos sinó des del punt de vista de la dedicació; el problema d'un representant amb tres càrrecs no és que cobri tres sous, és que no en podrà exercir cap de bé. Que els polítics renunciïn al sou només contribueix a alimentar la idea que el sou era immerescut, debilita la credibilitat en els polítics i en el sistema democràtic en general. Esperem que, quan passi la crisi, dir coses com aquestes no sigui tan impopular.


9 Comentaris

M

Margarida Folch

Igualada

13 de setembre 2011.22:12h

Respondre

Pep Itu, ho has explicat molt bé! Totalment d’acord!

P

Pep Itu

Igualada City

12 de setembre 2011.21:59h

Respondre

Molt d’acord amb l’editorial! Si volem dignificar la figura de l’alcalde de la nostra digna ciutat, ha de cobrar un sou digne. Ara resulta que cobrarà de la Diputació per no fer res i pel fet... Llegir més de ser l’alcalde, on s’hauria de dedicar a cos i ànima (i si no que no s’hagués posat!) no cobrarà res.
Això em diu 3 coses:

1ª que les Diputacions no serveixen per res: que desapareguin ja!
2º, que l’Ajuntament no té un duro ( 0,03 cèntims d’Euro)
3ª, que l’alcalde comença a formar part del sistema polític

PD: el que pot ser bo per Igualada, pot ser no bo pels Igualadins...

F

Ferran J.

Igualada

12 de setembre 2011.15:31h

Respondre

En general estic molt d’acord amb el contingut de l’editorial. D’altra banda, convertir l’alcalde Castells en un mig heroi per haver renunciat a les indemnitzacions d’alcalde, com semblen... Llegir més fer alguns, ho trobo exagerat; recordem que Castells cobrarà uns sis mil euros a la Diputació, que també paguem entre tots. Això no treu però que, per exemple, Teo Romero (l’anterior diputat), lamentablement, acumulés càrrecs i sous oblidant-se d’una difícil situació econòmica que no va començar ahir. Però el debat interessant hauria de ser el de les incompatibilitats; els dies tenen 24 hores i les capacitats humanes donen pel que donen... Encara que Castells sigui diputat gràcies a ser regidor a Igualada, alguna dedicació li haurà de donar a una feina tan ben pagada... dedicació que haurà de restar a Igualada o a la seva família, però això últim ja va dir que no ho faria...

A

Alfons R.V.

Igualada

12 de setembre 2011.14:36h

Respondre

L´editorial de l´Anoiadiari.cat hem sembla alló de anem-li donant voltes al tema o ”envolica que fa fort”, personalment crec que el tema del sou del Alcalde s´hauria de donar per tancat.
Tant... Llegir més fà si de la Diputació rep un sou, ell com a Alcalde d´Igualada té tot el dret del mon a cobrar per exercir una feina, com tots tenim dret a cobrar pel nostre treball diari. Es de calaix!.
L´Entesa per Igualada, va deixar una situació in-extremis l´economia igualadina. El Sr. Castells no tindria per quer fer-ho aixó de renunciar al sou que per llei li pertoca, ara be, el fet de fer-ho, l´honra,i el dignifica més encara pel càrrec que ocupa.
El felicito Sr. Castells, l´admiro per aquest gest.!

J

Josep V.R.

Vilanova del Camí

12 de setembre 2011.10:55h

Respondre

Els dirigents d’ajuntaments i s’aquest país haurien de tindre un sou just però no decidir entre ells quin es el sou més just.

El Sr. Marc Castells, ha renunciat a un dels seus sous, potser... Llegir més pensant que s’ha de donar exemple i començar a racionalitzar la cosa, no hauria de ser possible cobrar sous acumulatius de diversos càrrecs, potser com diu la editorial cal acotar el número de càrrecs que es poden ostentar, i a nivell de sou posar un sostre, no potser aplicar una simple regla de multiplicació.

M

Miquel

Igualada

12 de setembre 2011.09:40h

Respondre

En altres circumstàncies es podria estar d’acord amb el fons del contingut editorial,en aquests moments no caben postulats teòrics, la situació és molt greu i necessita d’accions i decisions... Llegir més contundents per part de tots, més enllà de les formes.

M

Margarida

Igualada

12 de setembre 2011.09:00h

Respondre

Entenc bé al sr. F. Jorba quan diu que a la Diputació el sou que li paguen és per dedicació exclusiva?

Així, a l’Ajuntament d’Igualada, hi haurà temps de dedicació? i el que deixi de... Llegir més cobrar el ”sou/alcalde”, vol dir que no cobrarà mai per plens, assistències, etc.?

I dedicació exclusiva vol dir que si cal ”24 hores”? o sigui que si no cal, quantes hores són?

Margarida en el confús món de sous i horaris de les persones que ens representen...

F

F. Jorba

12 de setembre 2011.07:45h

Respondre

En aquest cas discrepo del editorial ( amb respecta) ja que crec que no enfoca el tema tal i com realment es. Sense entrar en si un Alcalde pot o no cobrar, crec que no es pas aquest el cas. El Sr.... Llegir més Marc Castells diu no al sou ja que t’he el sou de Politic amb dedicacio exclusiva ( aixi es diu pel sou que t’he) a la Diputacio. Llavors entenc que el Sr. Marc renuncia al sou d’Alcalde d’’ Igualada ates que ja t’he aquest altre sou ( no tothom ho fa). En tot cas ens hauriem de preguntar si hauria estat millor renunciar a part del de la Diputacio i seguir amb el de Igualada ( que no era pas sou per dedicacio sino per assistecies a Plens i actes similars). En definitiva repartir-lo en funcio d’’allà on es dedica el temps.Ja que si no algu podria pensar que es carrega sou a la diputacio per baixar la carrega a Igualada ( tots els sous son diner public). En tot cas no dubto de les ganes del Marc, de les hores de dedicacio ( si cal 24), i que entent que amb el que cobra de la Diputacio ( sou comparable amb un alt directiu empresarial) es suficient. Es a dir aplica la bona dita catalana de: #tants caps tants berrets#

M

Margarida

Igualada

12 de setembre 2011.07:09h

Respondre

Opino exactament el mateix. També crec que s’hauria de cobrar segons resultats, com a l’empresa privada. Els errors, els paguem entre tots.

Margarida

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.