//Plugins sense CDN ?>
El sector tèxtil anoienc es va reunir dimecres a Barcelona per presentar un ambiciós projecte de captació d'inversors a la comarca. Una bona notícia en un sector i un territori malauradament massa acostumat a les patacades econòmiques. L'Ajuntament d'Igualada lidera el projecte amb la col·laboració de l'agrupació tèxtil FAGEPI, i vol posar a disposició de les grans empreses del sector de la moda el sòl industrial que té l'Anoia i, sobretot, els centenars de professionals -ara a l'atur- amb formació i coneixement del sector tèxtil.
El més interessant del projecte de captació d'empreses és el moment en què sorgeix, del tot oportú, ja que amb l'augment dels costos de produir a la Xina, empreses com Mango o Lacoste ja han començat a "relocalitzar" part de la seva producció a l'Anoia. La proximitat els permet fer tirades més curtes i en un termini més breu, i així poden adaptar-se a la demanda dels consumidors. Uns consumidors que, arran de tragèdies com la de Bangladesh, es comencen a preguntar on es fabriquen -i en quines condicions- la roba que compren.
És una bona notícia que les empreses tèxtils de l'Anoia estiguin atentes a aquest fenòmen i que l'Ajuntament d'Igualada impulsi aquesta campanya de "relocalització" de la qual es van fer ressò els mitjans de comunicació nacionals i que porta per nom "Igualada Fashion Backstage".